بستن

روز نخست سفر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به گراش

گریشنا: آیت‌ الله العظمی نوری همدانی در نخستین روز سفر خود به گراش با استقبال مردمی در زمان ورود به شهر و حسینیه اعظم روبه‌رو شد.

Noori Hamedani (17)

به گزارش خبرنگار گریشنا از ساعت چهار عصر آخرین روز مهرماه اجتماع مردم گراش، توابع و شهر‌های همجوار در مقابل شهرداری گراش برای استقبال از این مجتعهد عالی قدر به چشم می‌خورد، بعد از دقایقی تاخیر، آیت‌العظمی نوری همدانی همراه با هیات همراه به گراش رسید و به انتظار مردم پایان داد. با لغو برنامه حضور در گلزار شهدا مردم مشتاق راهی حسنیه اعظم شدند تا در آنجا شنونده سخنان مهمان خود باشند.

برنامه در حسینیه‌ی اعظم گراش دنبال شد بعد از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه‌ی شهر مراسم با خواندن قرآن توسط احسان حسین‌شیری شروع شد و بعد از آن در حالی که مردم شعار‌های «یاور و یار رهبری، به شهر ما خوش آمدی»، «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و « مرجع تقلید ما خدا نگهدار تو» را تکرار می‌کردند آیت‌العظمی نوری همدانی به سالن حسینیه‌ی اعظم وارد شد.

 در این مراسم امام جمعه‌ی شهر، سخنان خود را با خیرمقدم به فقیه و مرجع عالم تشیع آیت‌الله نوری همدانی و هیات همراه و مسولین استانی و شهرستانی آغاز کرد و گفت:« شهرستان گراش، شهری است که حامی ولایت و رهبری است ومردم با مراسم باشکوه استقبال در این روز بار دیگر نشان دادند که به مرجعیت و اهل‌بیت عصمت و طهارت ارادت دارند.» او با قدردانی از آیت‌الله به دلیل پذیرفتن دعوت ادامه داد:« برادارن و خواهران ما امروز به اتحاد بیش از پیش احتیاج داریم و می‌بایست گوش به فرمان رهبری و ولایت فقیه و مراجع باشیم تا با کشتی هدایت رهبری و حمایت مراجع به ساحل نجات برسیم.»

بعد از آن جعفر‌پور نماینده‌ی مردم لار،خنج و گراش در سخنرانی دو دقیقه‌ای خود حضور آیت‌الله نوری همدانی و سردار غیب‌پور فرماندهی سپاه فجر و هیات همراه را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام طباطبایی مشاور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد:« حضور آیت‌العظمی نوری همدانی به گراش؛ شهر عاشقان مکتب اهل‌بیت(ع) از جمله اتفاقاتی است که در طول تاریخ این شهر کم‌نظیر است و امروز و امشب در تاریخ این شهر ثبت خواهد شد.»

وی در ادامه بعد از اشاراتی به سوابق سیاسی و فرهنگی آیت‌الله اظهار داشت:« نهاد مرجعیت در طول غیبت کبری،منشا برکات بوده و این حکومت اسلامی و عظمت مکتب شیعه با تلاش مرجعیت و علما و مجاهدان به دست آمده است.»

به گفته طباطبایی: «آیت‌الله نوری همدانی همواره به ویژه در بحث فتنه ۸۸ همدوش رهبر معظم انقلاب بود. از زمان فتنه ۸۸ این نوزدهمین سفر مرجع عالی‌قدر است.»

آیت‌الله نوری همدانی در میان شعارهای خوشامدگویی مردم برای ایراد سخنرانی به بالای سن رفت. موضوع صحبت‌های آیت‌الله حول ضرورت و نقش تعیین‌کننده‌ی حکومت در زندگی انسان‌ها می‌چرخید. او در آغاز سخنرانی خود گفت:«به اجابت از دعوت امام جمعه‌ی شیراز و نماینده‌ی ولایت فقیه در استان، استاندار و به خصوص امام جمعه‌ی گراش مقدمات این سفر فراهم شد و خداوند را شاکرم که توفیق شد تا مردم فداکار، شجاع و ولایت‌مدار گراش را دیدار کنم.»

او در ادامه بیان داشت:«مساله حکومت، مهم‌ترین مساله زندگی انسان‌ها است تا جایی که پیامبران خدا نیز مبارزه و برخورد با حکومت‌های فاسد را در اولویت قرار می‌دادند،در آستانه‌ی محرم می‌توانیم به از بین بردن حکومت‌ فاسق و ایجاد حکومت صالح به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) نیز اشاره کنیم.»

این مرجع تقلید اظهار داشت:«حکومت به این شکل اداره می‌شود که در راس حکومت پیغمبر قرار دارد اگر نیست، امامان معصوم(ع) و اگر امام معصوم(ع) نیز حاضر نباشند، می‌بایست فردی با خصوصیات فقیه، مدیر و مدبر، شجاع و باتقوا حکومت را اداره کند که در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی این امر را برعهده دارد.»

او سپس با اشاراتی به تاریخ ایران و اسلام گفت:« اسلام این اجازه را نخواهد داد که سرنوشت اسلام به دست ظالمان بیافتد و انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگو در جهان مطرح است. در حال حاضر نیز حاصل این ظلم‌ستیزی را می‌توانیم در بیداری اسلامی در کشور‌های عرب و مقابله با توطئه‌های مخالفان و دشمنان اسلام ببینیم.»

Noori Hamedani (8)

آیت‌الله از اسلام، مردم و ولایت فقیه به عنوان سه رکن اساسی انقلاب سخن گفت. او به بازخوانی شعری از خود روند گسترش انقلاب از ۱۹ دی‌ماه به شهر شهر ایران را تشریح کرد: «کار امام کار کوچکی نبود و کل معادلات جهان را تغییر داد.»

در پایان، مراسم عمامه‌گذاری ۱۵ نفر از طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی باقرالعلوم(ع) گراش به دست آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد.

سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس، نماینده آیت‌الله ایمانی همراهان آیت‌الله نوری همدانی از شیراز بودند. فرماندار، جمعی از مسولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و تعدادی از مسولین و مردم بخش ارد، دهستان‌های فداغ و خلیلی نیز دراین مراسم حضور داشتند.

عکس‌های مجید افشار از حضور آیت‌الله العظمی نوری همدانی در گراش را ببنید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. اطلاع رسانی در مورد برنامه حضور آیت اله نوری همدانی در منطقه جنوب فارس، برنامه حضور در گراش، زمان و نحوه استقبال از ایشون خیلی ضعیف بود. در حالی که میشد با اطلاع رسانی دقیق و روشن و ایجاد فضای شور و اشتیاق در بین مردم شاهد حضور پررنگ تری از همه اقشار در برنامه استقبال و سخنرانی این مرجع عالیقدر بود. این هم ناشی از انحصار گرایی در تصمیم گیری و هماهنگی این چنین برنامه هایی توسط عده ای خاص که خود را بزرگتر و کدخدای گراش میدونن باید جستجو کرد که اجازه ورود جوان هایی خوش فکر و انقلابی رو در جمع خود نمیدهند

    1. میتونی بگی از کدوم قشر در این مراسم حضور نداشتن؟؟. کمی بیشتر به عکس ها دقت کن شور و نشاط مردم به وضوح دیده میشه حسینیه هم مملو از جمعیته

  2. مهمان حبیب خداست وگراشی مهمانواز : بخصوص وقتی مهمان آیت الله العظمی مرجع تقلیدمان هم باشد(یکی از شعارهای مردم گراش مرجع تقلید ما….خدا…تو) والبته یکی از نواب عام حضرت حجت عجل….استقبال مهمانوازی.پذیرایی.هدیه.و….واجب وباعث افتخار.تا اینجا کاکاجی حرفی ندارد ولی نمی داند که خیر وبرکت آمدن ایشان به گراش چه می باشد .که همه از آن سخن گفتند .فیض وبرکات معنوی آن که نصیب طلاب عزیز (گراشی)شد .منظورم خیر وبرکتی که در فهم کاکاجی باشد چه بود . مثلا راه چک چک درست خواهد کرد یا کمکی براه اندازی ادرات ومحدوده گراش میشود . یا بودجه کراش چند برابر کرده که بقول آقا مصطفی جوانهای خوش فکر وانقلابی گراش با تصمیم گیری خود وبودجه مرجع تقلیدشان .

  3. ادامه پیام کاکاجی گراش را به چنان پیشرفت وشکوفایی اقتصادی وفرهنگی برسانند که کاکاجی مجبور نباشد جهت بردن جوان بیکارش بدبی دنبال پاسپورت افغانی بدود .آخه قدیمترها بکاکاجی گفته بودند یعنی نأ بایش (مادر پدرش) می گفته ننه اول نگاهی بدستمال .زیر بغل مهمان بنداز بعد برایش تشک بینداز خوب آقا مصطفی دستمال آغا چه شوا

  4. جناب کاکاجی این مسئله ای که می فرمایید در جای خود درست و قابل تامل است و همه اون کسانی که به دنبال دعوت این مرجع جهان تشییع بوده اند باید پس از پایان سفر ایشون بنشینند و اهداف این سفر رو برانداز کنن که سفر این مقام دینی وارسته بر اساس چه اهدافی دنبال شده، و چقدر اون اهداف محقق شده ولی منظور بنده چیز دیگری بود.
    در جواب دوست عزیزم هم باید عرض کنم ما وقتی خودمون رو ولایت مدار و پیرو مکتب اهل بیت میدونیم و این ادعامون گوش فلک رو کر کرده! پر شدن سالن حسینیه که نصف اون رو هم خانم ها تشکیل داده بودن، جمعیت زیادی بود؟! اگر در جمع حضور داشته اید طیف غالب جمع رو هم بهتر متوجه میشدید

  5. چرا در خبر سیمای فارس مراسم عمامه گذاری را در خنج اعلام کرد اونم در حالی که تصویر حسینیه اعظم گراش رو نشان میداد آیا اشتباه در اعلام خبر است یا گزارش را اشتباه فرستاده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top