بستن

آیین چراغ و مروری بر خاطرات در یک شب پاییزی

گریشنا: دیشب، در اولین روز آبان‌ماه و در برنامه‌ی آیین چراغ، محمد‌رضا وفایی‌فرد، این مرد پاییزی، در کنار خانواده و دوستانش در موسسه‌ی هفت برکهvafai fard1 از خاطراتش گفت.

به گزارش خبرنگار گریشنا: وفایی‌فرد در شروع این مراسم در قسمتی از خاطره‌گویی خود، به خرید یک دوربین سوپر ۸ در سال ۶۰ و در شهر شیراز اشاره کرد، او با این دوربین در برنامه‌ی چهل شاهد شرکت کرد و فیلم‌برداری از یکی از محور‌های جبهه را برعهده گرفت. در بخش بعدی با پخش پاورپوینتی که فاطمه شادی آن را آماده کرده بود، عکس‌های قدیمی او مرور شد و خاطرات آدم‌های درون عکس‌ها برای او بار دیگر زنده شدند.

بعد از آن با تشویق حاضرین، وفایی‌فرد شمع‌های کیک تولدش را فوت کرد، این مراسم یک جشن تولد دیگر هم داشت یکی از دوستان موسسه هفت برکه به بهانه‌ی جشن تولد محمد‌علی شامحمدی با آوردن کیک تولدی دیگر در جمع او را غافلگیر کرد‬ و کیک و شیرینی بین همه پخش شد.

رحیم غفوری مجری این برنامه از محمد‌صادق و علی‌رضا، دو برادر محمد‌رضا خواست تا از برادرشان حرف بزنند و آن‌ها نیز از تلاش او در زمان جنگ و بعد از آن در زمینه‌‌ی تبلیغات و فیلم و تصویر‌برداری و همچنین نحوه‌ی مجروحیت‌اش و تلاش‌های بی‌چشمداشت او برای جامعه سخن گفتند. همسر، دختران، پسر و داماد او نیز در این مراسم به خصوصیات او اشاره کردند و گفتند: «بی‌کینه و بی‌ریا بودن، بخشندگی و خدمت به مردم از خصوصیات بارز این پیشکسوت عرصه‌ی خبررسانی و تصویربرداری محسوب می‎شود.»

یکی از دختران وفایی‌فرد به آرشیوی از فیلم‌های پدرش اشاره کرد و گفت: «قسمتی از زیر‌زمین خانه‌ی ما پر شده است از فیلم‌های پدر. پدر فیلم‌هایش را دوست دارد و می‌خواهد آن را حفظ کند. این فیلم‌ها تاریخچه‌ای  است از گذشته‌‌ی گراش و قسمتی از آن هم مربوط به دوره‌ی جنگ است.»

دوستان عکاس و خبرنگار او نیز از همکاری، خوش‌سفر بودن و مهربانی او صحبت کردند. این بار عکاس و فیلم‌بردار پیشکسوت شهر خودش سوژه‌ عکاسان شد و با گرفتن عکس یادگاری این مراسم به پایان رسید.

vafai fard3

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top