بستن

آیت الله نوری همدانی: مردم حرف مرجع را حرف پیامبر می‌دانند

گریشنا: آیت الله نوری همدانی در چهارمین روز از سفر خود پس از بازدید از حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) گراش، در جمع روحانیون و طلاب این شهرستان حضور یافت.

به گزارش ملیحه حاجی‌زاده؛ مرجع عالی‌قدر عالم تشیع، در جمع روحانیون و طلاب این شهرستان، طلبگی را با فضیلت‌ترین و پربرکت ترین شغل‌ها دانست و گفت:«خداوند را شاکر هستیم که از میان تمام شغل‌ها،طلبگی را به ما عنایت کرده است چرا که این شغل ادامه‌دهنده‌ی راه پیامبران و ائمه(ع) است.»

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن برشمردن صفات بارز علما گفت:«علما باید پیرو امام و پیرو رهبری باشند. از هر طایفه‌ای یک گروه برای تحقیق در دین حرکت کند و دین را بیاموزد و مردم را به اسلام دعوت کند.»

وی با توجه به جامعیت نهج البلاغه گفت:«در اسلام بعد از قرآن، کتابی به جامعیت نهج البلاغه نیست این کتاب دریای بی‌پایانی است که باید آن را آموخت.این کتاب در سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار است.»

وی افزود:«امیرالمونین علی (ع) در قسمت کلمات قصار مردم را به سه دسته تقسیم کرده است و فرموده اند: دسته اول عالم ربانی هستند که در سطح بالا از علوم اسلامی قرار دارند که آن‌ها تربیت‌کنندگان طلاب هستند. دسته دوم طلابی که متعلم هستند و قشر سوم افراد ضعیفی هستند که هر صدایی که بلند شود به دنبال آن می‌روند و از علم استفاده نکرده‌اند.»

noori hamedani2او با استناد به حدیث پیامبر اسلام (ص) در خصوص علم اظهار داشت:«یا عالم باش یا متعلم،یا علما را دوست داشته باش و اگر جز این سه گروه نباشی اهل هلاکت خواهی بود.»

مرجع عالیقدر عالم تشیع در خصوص برتری علم بر مال گفت: علم حافظ و نگهبان انسان است در صورتی که مال نیاز به نگهداری دارد. اگر مال را خرج کنی از آن کم می‌شود ولی هر چه از علم بیشتر استفاده کنیم، جلوه بیشتری پیدا می‌کند. علم نوری است که خداوند در دل انسان قرار می‌دهد بنابراین اولین وظیفه ما، پاک کردن دل است.»

وی در خصوص اهمیت شناخت معارف سیاسی اظهار داشت:«اسلام دین سیاست است و سیاست یعنی مدیریت جامعه بر اساس عدالت.

   حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب شهرستان گراش به خصلت علما اشاره کرد و گفت:«علم نوری است که خداوند در دل انسان قرار می‌دهد بنابراین اولین وظیفه ما پاک کردن دل است. علما در نتیجه تهذیب اخلاق می‌توانند به تربیت طلاب بپردازند و یکی از مواردی که در تعلیم و تعلم باید به آن توجه کرد، استقامت و اراده است.»

 آیت الله نوری همدانی، پس از چهار روز حضور در جنوب فارس، ضمن ابراز خرسندی از این سفر به بیان خصوصیات مردم این منطقه پرداخت و گفت:« این سفر با اجابت دعوت نماینده ولی فقیه شیراز، ائمه جمعه گراش، لار و خنج  صورت گرفت. خداوند را شکرگزارم که توفیق دیدار اهالی منطقه جنوب فارس برایم حاصل شد این منطقه مردمی خونگرم و مهمان نواز و ولایتمدار دارد، مردمی که دارای سابقه‌ای درخشان در انقلاب نیز هستند.»

وی ادامه داد:«یکی از مزایای این منطقه اتحاد بین شیعه و سنی در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امروز چون ما دشمنان زیادی داریم هرچه وحدت و اتحاد در میان ما بیشتر باشد به نفع نظام است.»

او پس از چهار روز حضور در جنوب استان فارس با پرواز لار- تهران به تهران بازگشت.

noori hamedani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top