بستن

گراشی‌ها مسجد ثامن الائمه را در کیش می‌سازند

گریشنا: گراشی‌ها مسجد ثامن‌الائمه را در یکی از نقاط پر رفت و آمد کیش خواهند ساخت.

به گزارش گریشنا مراسم کلنگ زنی مسجد ثامن الائمه کیش  دوم آبان ۱۳۹۳ با حضور قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و امام جمعه کیش و معاونین سازمان منطقه آزاد برگزار شد. جمعی از تجار گراشی مقیم جزیره کیش و بانی خیر حاج یونس مشتاقی نیز در این مراسم حضور داشتند.

Kish-Masjed2

این مسجد در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر و با زیربنای حدود ۱۵۰۰ متر ساخته می‌شود. به گفته بانی خیر پیمان کار این پروژه احتمالا خارجی خواهد بود و ۳۰ ماه برای اجرای پروژه تعیین شده است. به گفته مشتاقی هیچ محدودیت مالی برای این پروژه در نظر گرفته نشده و این پروژه با آخرین فناوری‌های روز مطابق با معماری ایرانی و اسلامی ساخته خواهد شد.

IMG-20141026-WA0003

این پروژه در میدان ساحل روبه‌روی بازار زیتون قلب تجاری کیش قرار دارد. به گزارش ایرنا امام جمعه کیش در این مراسم با یاد آوری این که زمینی در زمان مدیریت مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد – مهندس کریمی – به ساخت این مسجد اختصاص داده شد گفت: قرار بود مرکز همایش‌ها و تالار شهر با محوریت مسجد در این مکان ساخته شود و علت نامگذاری آن به ثامن الائمه این بود که در تاریخ ۸۸/۸/۸ ( ولادت امام رضا (ع )) کلنگ احداث آن زده شد و هشت تن از خدام امام رضا (ع) برای این منظور در جزیره حضور یافتند ، مدیریت وقت قول داده بوند که این مسجد یکساله ساخته خواهد شد اما متاسفانه این اقدام عملی نشد و چندین بار هم مکان ساخت مسجد تغییر کرد.

امام جمعه کیش با یاد آوری اینکه سومین بار است کلنگ احداث این مسجد به زمین زده می شود افزود: فکر می کنم این بار این مسجد به سرعت ساخته خواهد شد .

گراشی‌های مقیم کیش از چندین سال قبل در ایام محرم در کنار بازار زیتون خیمه‌گاه عزای امام حسین را برپا می‌کنند که با حضور گراشی‌های مقیم کیش و حتی غیر گراشی ها مراسم معنوی عزای سیدالشهدا با شور و حال خاصی به مدت ده شب برگزار می‌شود. با آغاز محرم امسال نیز عزاداری این محل آغاز شده است.

Kish-Masjed

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top