بستن

زوم دوباره دوربین‌ها در دومین سوگواره عکس عاشورا

گریشنا: عکاسان گراشی تا ۱۶ آبان ماه برای شرکت در دومین نمایشگاه عکس عاشورایی گراش فرصت دارند.

فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی با عنوان «ثبت لحظه های پرشور عزاداری از دریچه دوربین عکاسان گراشی» منتشر شد. انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این سوگواره را برگزار نماید.

به گفته جواد آب‌افکن دبیر این سوگواره: این دوره در دو بخش، عکاسی با دوربین (آنالوگ، دیجیتال) و اینستاگرام (موبایل) برگزار می‌شود. این فراخوان رقابتی بوده و در بخش عکاسی با دوربین به سه اثر برتر از سوی هیات داوران جوایز نقدی، و در بخش اینستاگرام به ۱۰ اثر برگزیده از نگاه بازدید کنندگان (نظرسنجی) جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
آب‌افککن در مورد ضرورت برگزاری این سوگواره گفت: «ترویج و تعمیق باورهای دینی و فرهنگ عاشورایی نگاهی نو به آیین‌های عزاداری از دریچه دوربین هنرمندان ثبت لحظه‌های ناب و پرشور عزاداری تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان از اهداف برگزاری است.»
عکاسان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را با محوریت (لحظه های پرشور عزاداری) حداکثر تا تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۳ به آدرس گراش، بلوار رسالت، جنب آتش‌نشانی، فرهنگسرای آبشاراندیشه، دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی تحویل دهند.
اولین نمایشگاه عکس عاشورایی گراش  با عنوان «نگاهی نو به آیین عزاداری در گراش» آذرماه سال گذشته در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار شد. (خبر در گریشنا)Ashora

مقــررات شرکت در دومین سوگواره عکس عاشورایی گراش:

۱. شرکت در این مسابقه صرفاً برای عکاسان گراشی امکان پذیر است.
۲. هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۳ تا ۵ عکس) در بخش آزاد به دبیرخانه سوگواره و ۱۰ عکس در فضای مجازی اینستاگرام به هشتگ AshoraGerash# ارسال نماید.
۳. کلیه عکس‌ها باید با وضوح dpi 300 در ابعاد ۷۰×۵۰ با فرمت jpg و در قالب یک CD تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash@gmail.com ارسال گردد.
۴. حک کردن نام عکاس بر روی عکس ممنوع است.
۵. تاریخ ثبت کلیه عکس‌ها در بخش دوربین می‌بایست در محرم الحرام ۱۴۳۶ ه.ق (سال جاری) باشد. محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس جهت شرکت در بخش اینستاگرام وجود نخواهد داشت.
۶. آثار می‌بایست کاملاً مستند بوده و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.
۷. دبیرخانه سوگواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف این امر مسئولیتی متوجه برگزار کننده نیست.
جــوایز در بخش عکاسی با دوربین
نفر اول: ۲۰۰.۰۰۰ تومان
نفر دوم: ۱۵۰.۰۰۰ تومان
نفر سوم: ۱۰۰.۰۰۰ تومان
گاه‌شمـا ر
آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۶ آبان ماه سال ۹۳
زمان برگزاری: ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه سال ۹۳
مکان برگزاری: نگارخانه آبشاراندیشه
تلفن: ۸۹۶۰ ۵۲۴۴ ۰۷۱

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top