بستن

سرمای صبحگاهی تن شهر را لرزاند/ دو زلزله در شمال گراش

گریشنا: صبح امروز، پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه، دو زلزله به فاصله‌ی شش دقیقه، مردم گراش را در وقت نماز صبح بیدار کرد.

به گزارش مرکز ژئوفیزیک ایران؛ صبح امروز سه زلزله در استان فارس رخ داده است. یکی از این زلزله‌ها در شمال استان در منطقه مصیری و دوتای دیگر در شمال شهرستان گراش اتفاق افتاده است.

این زلزله‌ها که در منطقه اناغ، رخ داد، در ساعات ۴:۴۴  و ۴:۵۰ بامداد امروز در شهرهای گراش و اوز  حادث شد. بزرگی این لرزش‌ها به ترتیب ۳/۹ و ۳/۴ ریشتر محاسبه شده است.

زلزله اول در طول جغرافیایی ۲۷/۷۲شمالی و ۵۴/۱۴ شرقی در عمق ۱۴ کیلومتری و زلزله دوم در موقعیت جغرافیایی ۲۷/۷۹شمالی و ۵۴/۱۲ شرقی در عمق ۱۰کیلومتی زمین رخ داده است. این زلزله خساراتی در پی نداشت.

IMG-20141106-WA0027

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

14 نظر

  1. متاسفانه تا ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح خبر زلزله از هیچ رسانه صدا و سیما اعلام نشد که برای یک شهرستان، که خود را شهر ولایی در سطح ایران معرفی می کند جای تاسف است و به اسرافگری و ولخرجی هم معروف است.
    مسوولین محترم شهر بروید از همسایه غربی ما، شهرستان خنج یاد بگیرید که سالانه برای تامین یک خبرنگار چقدر هزینه می کنند و هر اتفاقی که در شهرستان بیفتد چند دقیقه بعد مرکز استان و پایتخت باخبر هستند.
    متاسفم ار طرز تفکر مسوولین و دست اندرکاران شهرستان گراش
    حالا هی بگویید مردم گراش ولایی هستند و روز عاشورا ۱۵۰۰ دیگ برنج پخت می کنند.

  2. جای پترات گفتن راجع به دیگ وبرنج اقای گراشی کاشکی میگفتی که نماز آیات و فراموش نشه .
    همین اعتقادات مذهبی مونه که غضب الهی رو دفع کرده و میکنه تا به حال.ما هر چی داریم از مجالس عزای حسین و اهل به بیت

    1. ابوسارای عزیز و محترم.
      اولا پترات یعنی چی ؟ این کلمه زبان گراشی است.
      در ضمن فکر کنم بدانی که زلزله یک پدیده طبیعی است که در مناطق زلزله خیز زخ میدهد . مثلا در ژاپن زیاد رخ میده ولی در کشورهای اروپایی اصلا زلزله ندارند یعنی میگی ژاپن و ایران و کشورهای زلزله خیز غضب الهی دارند ولی در مثلا کشورهای غربی که کافر هستند غضب الهی ندارند ؟ کمی زمین شناسی بخوانی کاملا متوجه میشوی چی میگم. . موفق و پیروز باشید.

  3. با سلام چرا ماها تا تقی به تلقی میخوره زمین و زمان رو به هم میریزیم ولیمه ظهر عاشورا چه ربطی به این قضیه داره شما که ناراحتی هزینه خبر نگاری رو تقبل کن تا کسان دیگر هم از کار شما پیروی کنند تا از ناراحتی در بیای

  4. سلام.
    خدا به همه ما رحم کنه. غضب خدا شامل حالمان نشه. ان شاءالله که خدا درهای رحمتش رو بروی ما باز کنه.. دوستان بقول آقا محمود بجای کل کل کردن.بیایید واقع بین باشیم.غضب و رحمت خدا همیشه بوده وخواهد بود.خنج و گراش وجایی دیگه هیچ فرقی با هم ندارن. فقط خدا نخاد که اتفاقی بیفته..یحفظکم الله

    1. گل بانوی عزیز مطلبی که برای دوست و همشهری عزیزمان ابو سارا نوشته ام را دوباره مطالعه کنید یا هم شما عزیزم کمی زمین شناسی بخون تا فرق غضب الهی و پدیده طبیعی را بدانی .
      موفق و پیروز باشد.

  5. محمد امین نوبهار گذاشتی کاکا را سر کار ..حبف که کاکاجی دستش بصاحب منصبان گریشنا نمی رسد .وگر نه درخواست می کرد مقداری از حقوق مبلیونی ماهبانه ات راکم کنند .تا دیگر یادت باشد با اینگونه تیترهای خبری کاکا وخلایق سرکار نگذاری . مگر نخوانده ای که سروده اند: دانه فلفل سیاه وخال مه رویان سیاه . هر دو …..اما این کجا ؟و آن کجا ؟ ورندون شهر بغلیمان تکمله ای با لغز (ظاهرا بعد از زلزله لار بوده) افاضه فرموده بودند …شهر لرزان لار و ….یار هر دو لرزانند اما این کجا و آن کجا؟ تیتری انتخاب کن که اصل خبر به دهن آورد سرما انحرافیست … منظور کاکا از لار همان لارستان بزرگ امروزیست.

  6. شهروند گراشی هر دو تاسفت حرف حساب وبجاست .اسرافگاری و ولخرجی در شهر هویدا .تفکر مسولین ودست اندر کاران نمایان .ولی فریادت با این تندی واشتلم ناروا . حرف حقت ناشنوا خواهد ماند ما همه باید یاد بگیریم چگونه موضوع حقی را مطرح وحجت خود نمایان وبا هم معضلی در شهر حل ویا نقیصهای را بر طرف کنیم .هر کمبودی و نیازی باید بصورت یک حرکت مدنی اول برای خودمان روشن .بدون مطرح کردن حواشی خوبی ونیاز آن درشهر بر همگان روشن واز مسولین بخواهیم وپیگیر باشیم .خسته هم نشویم .فریاد وتندی کردن هم نمی خواهد .هرکس می تواند در حد خود حرکتی ایجاد کند .مگر دستکش سفیدهای جوان در شبهای عزا داری . به ریش سفیدان وهیاتها درس ندادند ؟.حال شما با چند دوست همفکر وهمدل شروع کن ویواش خواسته برحقت بیش ببر یقینا همه گراش پشتان خواهند بود حتی محمود وابو سارا

    1. جناب کاکاجی
      باسلام
      از این بُعد به من فشار می آید که با مالیات و عوارض بنده و جنابعالی حقوق مسوولین تامین و پرداخت می شود چرا بی مسوولیت اند؟
      لُپ کلام بنده این است: متاسفانه بعضی از منتقدین معنی کامنت بنده را اشتباه تشخیص داده اند.
      البته اکثر شهروندان معنی و مفهوم قانون، مالیات و عوارض را نمی دانند چون که فقط دین و مذهب به اینها آموزش داده اند ولی از قانون اصلی کشورش هیچ اطلاعی ندارند. و اگر هم یک برج یارانه به حساب این آقایان واریز نشد دین و مذهب را با دوهزار، ده شاهی می فروشند.
      این شده طرز تفکر عده ای از مردم که عوارض و مالیات را نمی پردازند.

        1. به نظرم جهت تعادل در عملکردها باید حدود ۳دهه ی دیگر وقت بگذاریم تا برای مردم گراش از قانون و مقررات و قانونمداری سخنرانی کرد که شهروندان ما متوجه شوند تا معنی قانون و دین و مذهب از هم تشخیص دهند.

  7. با سلام .
    بانوی عزیز. در جواب صحبتهای شما باید بگم که کاملا درسته . زلزله یه پدیده طبیعی هستش. ولی من جواب دوستایی دادم که بقول آقا محمود تا تقی به توقی میخوره به چیز دیگه ربطش میدن.منظورم این بود. ولی شما هم خواهر محترم اگاه باشید تا خدا نخادهیچ اتفاقی نمی افته. ولی وای از روزیکه خدا بخاد و آوار کنه برسرمون. بقول شما همون پدیده طبیعی هزارها کشته و یه دنیایی ویرانی داره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top