بستن

خرمای جنوب به اندازه نفت جنوب مهم است

گریشنا: محمد حسین زاده، مدیرعامل شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس در نامه‌ای محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی از سیاستگذاری‌ها در بخش تولید خرما انتقاد کرده است. او با مقایسه قیمت و اهمیت خرما در ایران و عربستان خواستار توجه به این محصول  کشاورزی شده است.

13900415 Fasil (14)

محمد حسین‌زاده: میلیون‌ها باغدار نخیلات جنوب ایران کم کم در حال نابودی و خشک کردن درخت نخیلات خود هستند که متأسفانه بر اثر سیاست غلط و بی تدبیری دولت ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. در چند دهه اخیر باعث شده که بازار خرمای ایران به شدت کاهش یابد و هیچ توجیه اقتصادی برای باغداران نداشته باشند. از وزیر محترم استدعا داریم همچنین که چاه نفت و گاز جنوب را دوست دارید نخل‌های جنوب هم که با هزاران مشقت توسط کشاورزان دست و پا ترک خورده و پینه بسته محصول آن را روانه‌ی بازار می کنند دوست بدارید.

در پایان فرمول قیمت جهانی خرمای ایران و عربستان به شرح ذیل خدمت‌تان اعلام می گردد که شاید شوکی به مسوولین وارد شود و فکری به حال کشاورزان بکنند تا مردم خرمای خود را بالای درختها جا نگذارند. قابل ذکر است، خرما، این طلای سیاه و استراتژیک دومین محصول صادراتی عربستان سعودی بعد از نفت می‌باشد. می توان با احداث چند کارخانه فرآوری خرما و قندخرما توسط دولت تا حدودی مشکل برطرف شود.

۱-   قیمت خرمای عربستان سعودی از کیلویی ۲۵ ریال سعودی تا ۲۰۰ ریال است.

 تومان۲۱۷۵۰ =۸۷۰*۲۵

تومان۱۷۴۰۰۰=۸۷۰*۲۰۰

۲-   قیمت خرمای ایران از کیلویی ۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ هزار تومان.

حال قضاوت با مسوولین است! که می گویند ما خدمتگذار هستیم!!! قبلاً از همکاری شما کمال تشکر را داریم.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

4 نظر

  1. جناب آقای محمد حسین زاده بعنوان یک گراشی بر خود فرض ولازم می دانم که از شما تشکر کنم .نامه ای رسا وگویا به وزیر ومسولین نوشته اید امید است روزی این خوابزدگان بیدار شوند وقدر این طلای شیرین بدانند .

  2. دولتمردان تا از خود مردم نباشند درد مردم نمی فهمند حال دولتنردان ما با خانواده خود در کشورهای اروپایی زندگی میکنند…..وحال کجا دارن بفکر مردم زحمتکش جنوب کنن هرچی درامد دولت از جنوب ولی رفاه اسایش جاده امکانات عالی واسه بالا…….جاه نفت خشک بشه قطر چندین برابر از میادین مشترک برداشت کنه نخیلات جنوب خشک بشه هندونه در مزارع خرابشه و………..اصلا ربطی به دولت نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. ببخشید کی گفته که اگه از جنس مردم باشه درد مردم رو میفهمه
      حرف منو اعضای شورای قبلی تایید میکنند؛ مگه …… نبود که میگفت عموم نصیحتم کرده برای افراد بی بضاعت کاری انجام ندهم و به دیدن افراد بیمار نروم و به خانه راهشان ندهم. این شخص همون کسی است که با رای قشر ضعیف وارد شورا شد و بعد از وارد شدن به شورا این لطف قشر ضعیف رو از یاد برد و به پولدارها بها داد.

  3. سلام
    اره من موافقم کشاورز زحمت کشی که با هزار زحمت و خرج الان.گازوییل لیتر ۲۵۰ تومنی.سم.کود.و… به نخلش میده .بعد هم با کلی گرفتاری و چیدن و تمییز کردن با بسته بندی وپاک کردن به زور کیلویی ۵۰۰ تومن میخرن.دولت کجایی به فکر کشاورز بدبخت باشی.اره نخلها رو میبریم زمینش قطعه قطعه به قیمت خدا تومن میفروشم.اینه روش زندگی در گراش.هرکی میگه دروغه جواب بده.بخدا برین کشورهای دیگه رو ببینین چجور از صنایع کشاورزی حمایت میشه ،اما ما…. زمین خار ور به روز پول دار تر کشاورز روز به روز فقیر تر و بدبخت تر،بزارین بیشتر نگیم که دل کشاورزای زحمت کش به رنج نیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top