بستن

آذری در جلسه شورای آموزش و پرورش گراش

گریشنا:جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش با حضور فرماندار، مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان فارس، معاونین اداره کل و اعضای شورا در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش گراش برگزار شد.

به گزارش حجت عابدی از فرمانداری شهرستان گراش، فرماندار گراش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور ریئس سازمان آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، مهمترین نیاز رشد و توسعه آموزش و پرورش شهرستان گراش، ارائه سند چشم انداز توسعه ، بومی سازی و تامین نیروهای مورد نیاز در رشته‌های مختلف تحصیلی، احداث اردوگاه علمی، پژوهشی و تفریحی، تامین تجهیزات و امکانات آموزشی در مدارس بخش‌ها و روستاهای تابع شهرستان و تقویت المپیاد‌های دانش آموزی عنوان کرد.

shora amoziesh v parvaresh1اصغر فرودی فرماندار گراش با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، افزود:«آموزش و پرورش بالاترین سرمایه کشور برای رشد و توسعه جامعه است که باید زیرساخت‌های آن را تقویت کرد.»

وی افت تحصیلی دانش آموزان را یکی از معضلات شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت:«افت تحصیلی دانش آموزان دلایل مختلفی دارد اما این معضل وظیفه متولیان آموزش و پرورش را مضاعف کرده است.»

فرودی بر بومی‌سازی مدیران، معلمان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش گراش تاکید کرد و افزود«افزایش سهمیه تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در مرکز شهرستان می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.»

رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به فرسوده بودن تعدادی از مدارس روستاها خواستار تامین امکانات و تجهیزات مدارس روستایی شد و خاطر نشان ساخت:«برقراری عدالت آموزشی حق همه دانش آموزان است و در این راستا توجه به مناطق محروم ضروری است.»

فرودی در ادامه درخواست‌های خود از مدیرکل سازمان آموزش و پرورش فارس، خواستار نوسازی ساختمان اداری آموزش و پرورش گراش شد.

وی آموزش و پرورش را دارای یک ظرفیت عظیم نیروی انسانی دانست و تصریح کرد:«توجه به ورزش و تربیت بدنی و بهداشت روانی در مدارس مهم است.» رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس در این جلسه با بیان اینکه ساختار و مشکلات آموزشی باید اساسی حل شود، اظهار داشت:«آموزش و پرورش را نباید با روزمرگی و بدون برنامه اداره کرد.»

آذری با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی اساسی‌ترین نیاز جامعه است، خاطر نشان ساخت:«عدالت آموزشی برای توسعه متوازن کشور باید در همه جا یکسان برقرار شود.»وی تصریح کرد:«همه باید به نقش آموزش و پرورش در پیشرفت جامعه یقین پیدا کنند و در راستای رفع مشکلات آن گام بردارند.»

درویشی مدیر آموزش و پرورش گراش با اشاره به برخی از مشکلات این حوزه خواستار تجهیز و تامین امکانات آموزشی در شهرستان شد و افزود:«انتظار خیرین مدرسه ساز از سازمان آموزش و پرورش تجهیز و تامین امکانات اماکن ساخته شده است.» وی بر تقویت زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان گراش تاکید کرد.

همچنین مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان فارس در جلسه مشترک کارشناسان اداری، مدیران، معلمان و فرهنگیان بازنشسته در سالن اجتماعات سراجی شرکت و به مسائل و مشکلات فرهنگیان پاسخ داد. تشکیل انجمن خیرین آموزش و پرورش و ساخت زمین چمن مصنوعی از مهمترین مصوبات شورای آموزش و پرورش گراش بود.

در این جلسه مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان گراش مورد بررسی قرار گرفت.

shora amoziesh v parvaresh2

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

6 نظر

  1. سلام و خسته نباشید چرا در جلسه شورای آموزش و پرورش از مسئولین تنها نمایندگی اموزش و پرورش شهرستان در بخش ارد و مسئولین بخشها دعوت نشده است؟

    1. با سلام
      بر اساس شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش ، ترکیب اعضای شورای آموزش و پرورش به شرح ذیل است :
      ۱- امام جمعه مرکز شهرستان یا نماینده او که از بین روحانیون آشنا به موازین تعلیم و تربیت اسلامی معرفی شود.(در صورت صلاحدیدمقام معظم رهبری)
      ۲- فرماندار
      ۳- رییس آموزش و پرورش شهرستان که دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا است.
      ۴- معاون پرورشی
      ۵- رییس شورای شهرستان
      ۶- شهردار مرکز شهرستان
      ۷- ۳ نفر نماینده مدیران سه مقطع تحصیلی
      ۸- ۳ نفر نماینده اولیا دانش آموزان
      ۹- رییس شبکه بهداشت

  2. به نام خداوند جان آفرین/حکیم سخن بر زبان آفرین
    چندروزی هست حالم دیدنیست /حال من از این و آن پرسیدنیست
    گاه برروی زمین زل میزنم /گاه برحافظ تفأل میزنم
    حافظ دیوانه فالم راگرفت/ یک غزل آمد که حالم راگرفت
    ماز یاران چشم یاری داشتیم /خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
    سهم ما از حضور پرپرکت ونورانی مدیر کل بینشمند و گرانسنگمان شعر بالای حافظ بود و سهم دوستانمان شعر ذیل :
    “حضور خلوت انس است و دوستان جمعند
    و ان یکاد بخوانید ودرفراز کنید”
    البته اساتید مستحضرند که در فراز کردن ،هم درمفهوم در رابازکردن هست وهم در را بستن وما معتقدیم هردو تفسیر درست است ،چراکه این در ،برای بعضی باز و برای بعضی بسته است.خداوند ان شاالله مارا از عدالت گستران جامعه ی خویش قرار دهد.
    باسپاس فراوان

  3. مسئول روابط عمومی اموزش و پرورش افرین به این حاظر جوابی قضیه کلاس بی معلم ارد جی شد چرا پیگیر ان نیستید چرا جواب گو نیستید فرق دانش اموزان ارد با کراش چیه؟

    1. با سلام و احترام
      باید به عرض به برسانیم که از نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش ، هیچکدام از دانش آموزان گراش ، ارد ، فداغ و … با یکدیگر تفاوتی ندارند و آموزش و پرورش ، خدمت رسانی به این عزیزان را وظیفه خود می‌داند . اما در خصوص کلاس درس مورد نظر شما ، با توجه به کمبود نیرو و هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش، از نیروی بازنشسته موجود به مدت یک ماه و نیم استفاده شده و دانش آموزان کلاس بهره مند گردیده اند ولی متاسفانه ، آموزگار مربوطه به خاطر مشکلاتی مجبور به ترک منطقه گردیده و فعلا به صورت موقت ، مدیر آموزشگاه انجام وظیفه می نماید و به محض تامین نیرو جایگزین خواهد شد.

  4. کسای که کار بلد بودن دور اداره رو خط کشیده و تنها شدن و بروز دادن و هضمش براشون سخته و به کارا نمیتونن برسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top