بستن

رویکرد جشنواره یازدهم کل به فیلم‌های میراث فرهنگی

Kal11 Farakhan گریشنا: در یازدهمین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش که از بیستم تا بیست و دوم اسفندماه برگزار خواهد شد، توجه به فیلم‌های میراث فرهنگی پررنگ‌تر از سال‌های قبل خواهد شد. می‌توان این توجه ویژه را تلاشی در جهت متمایز نمودن جشنواره کل از جشنواره‌های دیگر، و ارتقای آن به سطح جشنواره‌ای کشوری قلمداد کرد.

آن‌چنان که در فرم فراخوان جشنواره نوشته شده است: «انباشت یک دهه تجربه، دانش و هنر اساتید، فیلمسازان، داوران و برگزارکنندگانی که در ده دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه کل حضور پیدا کرده‌اند، جشنواره را به مرحله‌ای از بلوغ رسانده است که بخواهد هدف اولیه خود را به صورت جدی‌تر دنبال کند. در این راستا با تقویت بخش میراث فرهنگی و در نظر گرفتن جوایز ارزنده‌تری برای برترین‌های این بخش، امیدوار است بتواند در آینده‌ای نه چندان دور ضمن ارتقاء جشنواره به سطح کشوری، پایه‌گذار جشنواره‌ای اختصاصی در زمینه میراث فرهنگی کشور عزیزمان ایران گردد.»

هیات برگزارکننده جشنواره، که امسال نیز علی فخری در راس آن قرار گرفته است، تصمیم گرفته است تعداد جوایز بخش میراث فرهنگی را به ۳ جایزه در زمینه‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تحقیق و پژوهش افزایش دهند. بدین ترتیب، تعداد جوایز اصلی نیز به ۱۴ جایزه افزایش یافته است.

سه بخش اصلی جشنواره همچنان مثل سال قبل هستند: بخش‌های اصلی (داستانی، مستند، تجربی)؛ بخش ویژه میراث فرهنگی؛ و بخش ویژه گراش، که به فیلم‌هایی که از یک فیلمساز گراشی باشد و یا مربوط به گراش باشد، اهدا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۲۵ دی‌ماه تعیین شده است. ۱۵ بهمن‌ماه با اعلام نتایج بازبینی، آثار راه یافته به بخش‌های اصلی جشنواره مشخص خواهد شد. تعداد روزهای برگزاری جشنواره نیز به سه روز، یعنی ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اسفندماه افزایش یافته است.

برای دریافت فرم فراخوان جشنواره اینجا کلیک کنید:

صفحه اول

Farakhan01-Kal-11

 

 

صفحه مقررات

form1

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. خوبه یه فرصتیه واسه هنرمندان که خودشونو نشون بدن و استعدادهاشون شکوفا یشه. ممنون از زحمات ده ساله ی دست اندکاران جشنواره. دستشون بی بلا.

  2. هر سال فک کنم همین حرف ها میزن ولی کیفیت و تعداد تماشگرا اومده پایین.اگه برید عکس شب اختتامیه پارسال نگاه کنید با اینکه رایگان بود ولی کسی جز تداراکات و فیلم سازان کسی دیگه به اون صورت دیده نمی شد.
    من به شخصه جشنواره کل را نسبت به هر سال دیگه سطحش پایین تر ارزیابی می کنم چرا بودجه خیلی نیست جشنواره بر گزار می کنند و بعد جوایز فیلمسازان اینقدر پایین باشه بهتر یک سال در میان برگذار کنند اما یا بودجه کافی.
    خلاصه یک کلام بگم زحمت میکشن جشنواره برگزار می کنند حداقل با بودجه کافی باشه……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top