بستن

اولین باغ شهری‌های غیر مجاز تخریب شدند

گریشنا: با رای دادگاه، امروز دو مورد از ساخت‌وسازهای غیرقانونی باغ شهری در گراش تخریب شد.

به گزارش قاسم ایزدیان، مدیر دفتر خبری گراش، صبح امروز نهم دی‌ماه و با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان گراش، فرماندهی انتظامی شهرستان، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان، معاونت پیشگیری، نماینده فرماندار، نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی و نمایندگان دادگاه، نخستین تخریب محدثات غیرِ مجاز باغ شهری در گراش انجام گردید.

در این مراسم که تحت نظارت ریاست حوزه قضایی این شهرستان انجام شد، در یک قطعه از اراضی ملی زراعی که محصور شده بود و محدثاتِ مغایر با قوانین درآن ایجاد گردیده و به صورت باغ شهر تفریحی و شخصی در آمده بود، عملیات قلع و قمع انجام شد. همچنین دیوارکشی قطعه دیگری از اراضی مشابه نیز تخریب گردید.

محمدرضا انصاری رئیس حوزه قضایی و قاضی اصدار حکم در گفتگو با ایزدیان اظهارکرد: «این محدثات به صورت غیرمجاز و بدون طی مراحل قانونی، دیوارکشی و در آن ایجاد ساختمان شده؛ و علی‌هذا ما بنا داریم کلیه باغ شهرهای مشابه را که از یک سو باعث مهدور شدن اراضی کشاورزی گردیده و از سوی دیگر به انجام تغییر کاربری غیر قانونی پرداخته‌اند، در آینده قلع و قمع کنیم، تا از این طریق هم اعمال قانون منظور شود و هم از تغییر کاربری اراضی زراعی که به صورت غیرمجاز انجام گرفته جلوگیری کنیم و از این اراضی به صورت جد صیانت گردد.»

IMG_1793_001 IMG_1799_001

45 نظر

  1. افرین ..دسشون درد نکنه …بهترین کار رو کردن ..تا بقیه هم بفهمن که شهر بی در و پیکری نیست..

  2. کار درست و امیدوار کننده ای است اگر ادامه دار باشد.
    لطفا مصادیق غیرمجاز هم توسط مراجع قانونی مشخص گردد و بفرمایند به چه باغ و ملکی غیر مجاز اطلاق میگردد؟

  3. سلام . درپاسخ به سئوال فوق تصریح میدارد که دراولین فرصت با مسئولین ذیربط قضایی مصاحبه و درزمینه پاسخ جنابعالی اهتمام ودرگریشنا انعکاس می یابد .اما براساس تجربه /به اراضی اطلاق میگردد که دارای تغییرکابری (فرض بفرمایید زمین شما زراعی است ولی به مسکونی تبدیل کرده اید) و محصورکردن بدون مجوز و بغایت تغییردربهره برداری زمین زراعی وملی را غیرمجاز مینامند اما چنانچه عرضه شد درهمین هفته بامسئولین ذیربط گفتمان وبه سئوال شما و عزیزان شهروند دراین زمینه ازطریق گریشنا (اگرمسئولین محترم گریشنا رخصت دهند) انعکاس می یابد ./م

  4. چرا شماها زورآزمایی رو با اونایی شروع نکردید که هکتارها زمین رو محصور کرده‌اند شروع نکرده‌اید اگه مشکل زراعته کو آب؟ اگه مشکل شما زمینه برین جلو همسایه رو بگیرید تا هکتارها زمبن این شهر رو جز ملک پدری خودشون می‌دونند و هزار مجوز براش صادر می‌کنند رو دریابید.

  5. مارال محترمه
    این زمین ملک پدریش بوده ملک پدری شما رو غصب نکرده از خوشحالی داری پر در میاری هزاران کار خلاف داره تو این شهر یه وجبی انجام می‌گیره که اینها عددی نیست حساب دو دو تا چهارتا اگه باشه همه جوانب رو باید سنجید

  6. باید چاهاى غیر مجاز هم خراب کنند، طرف چاهاى … که دیوار کشى شده است هم باید خراب کنند طرف چاهاى … که حفر غیر مجاز شده باید خراب کنند طرف شن وماسه شن … هم باید خراب کنند

  7. انسان بزرگترین فلاکتی هست که بر سر طبیعت آمده هست.
    ٩٩درصد زمین‌های گراش فقط ویلا هستن و ٩٩درصد چاه های غیر مجاز در این ویلاها حفر می‌شه.انشالله که ادامه داشته باشه و طبیعت رو از دست این ادم های طمع‌کار نجات دهند.

  8. تشکر میکنیم.باید به سراغ انهایی رفت که زمین هکتار هکتار تحت عنوان کشاورزی گرفتند ولی انها را تکه تکه کردند وفروختند و پولدار شدند و ضربه به کشاورزی گراش زدند .البته مدیران که بدون نظارت زمین واگذار کردند هم مقصرند .باید زمینهایی که هنوز تکه تکه نشده جهاد کشاورزی اقدام به بازپسگیری کنند .۹۵ درصد انهایی که زمین گرفتند کشاورز نبودند .

  9. کار بسیار خوبیه اگه ادامه داشته باشه والبته برخورد با زمین خوارن گردن کلفت و برخورد با کسانی که غیر مجاز چاه حفر کردند که بنظر میرسه تعدادشون زیاده

  10. خدایش باید با عده ای که زمین گرفتند و قطعه قطعه کردند و به مردم فروختند والان هم با پولش دارن لذت میبرن برخورد بشه،وگرنه اگه قرار بر فروختن باشه چه کسی بهتر از خود دولت ،،؟چرا افراد سودجو؟

    1. به امید روزی که اداره راه و شهرسازی شهرستان گراش هم دست به کار شود و زمین خواران روباه صفت را به سزای اعمالشان برساند. انشالله
      زنده باد قانون که متأسفانه سالهاست در شهر گراش به کما رفته است.

  11. در جواب دوست پرسشگر بگم که این دو باغ نیست بلکه یکیه و در جاده معروف به باغ عسکری شما برو و ببین چه تعداد باغ شهری در این منطقه ساخته شده گذشته از این اگه اینها نبودن خیلی وقت پیش تر همسایه عزیزمون صاحب شده بود یقین داشته باشید

  12. حتما راه حلی برای این موضوع هستش که مسئولین بی توجه از کنار ان دارن میگذرن اگه حرفی هم بزنیم متهم به ،،،،،،،،،،،،،،میشیم گشتی به شهرهای دور و اطراف بزنید و ببینید ایا در انجا هم چنین رفتاری رو با مردم میکنند

      1. خسته نباشید قوه قضایه و جهاد کشاورزی شهرستان گراش
        درود بر مدیران شجاع مدافع حقوق ملت
        در شهر گراش سالهاست که میدان تاخت و تاز گروهی از واسطه ها و دلالان و زمین خواران شده است و از خدا بیخبر شده اند و خون جوانان این شهر را مثل زالو می مکند.
        با پرداخت پولهای کثیف به رشوه خواران هیچکس نتوانسته جلو این شیاطین علی الظاهر اسلامی را بگیرند که برای رد گم کردن و فریب افکار عمومی کارهای خیر هم انجام می دهند که اینها فقط در فکر منافع شخصی خود هستند.
        سوال اینجاست: مگر شهر گراش چه چیزی دارد که باید آنقدر زمینهایش گران باشد؟
        باید این بازار کذب که مافیا و زمین خواران ساخته اند هرچه زودتر برچیده شود تا شهروندان نفسی راحت بکشند و سرمایه های سرگردان این شهر به سمت تولید, صنعت, تجارت و اوامر عام المنفعه سوق داده شود که اگر زمین بعدها گران شود ما حرفی برای گفتن داشته باشیم ولی در حال حاضر ما شهری مصرفی و اسرافگر و بدون پشتوانه هستیم.

  13. شما خوانندگان عزیز
    اگر یک ملکی داشته باشید و از طرف اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مجبور به آباد کردن ملک خود باشید ، آیا نیاز به یک اتاق و ساختمان نیست که لااقل نگهبان ساکن باشد یا صاحب زمین پنج شنبه و جمعه داخل آن بشیند ؟؟؟؟
    با توجه به کم آبی و کم بارانی و اگر پس از مدتی زمینی آباد شد آیا لازم نمی دانید که اطراف زمین خود دیوار کشی و محصور بکنید تا از دستبرد دزدان و حیوانات در امان باشد ؟؟

    آیا به نظر شما با محصور کردن و دیوار کشی اطراف زمین ها به آبادانی و کشت زمین کمک نمی کند ؟؟؟

    1. دوست عزیز wirangar
      در منطقه ی ما، کاشت درخت مرکبات نه تنها آباد کردن نیست، بلکه خشکاندن منابع زیرزمینی است.
      ضمنا خودمان را نمی توانیم گول بزنیم و بگوییم داریم کشاورزی می‌کنیم. همه مان می دانیم این باغ شهری ها را برای تفریحمان می سازیم نه برای کشاورزی.
      در واقع اصل طرح واگذاری زمین برای کشاوزری ای که در آن مرکبات کاشته شود، در منطقه بی آب ما، از جان هر ارگانی که انجام شده و مجوزش صادر شده اشتباه محض است.
      باید قبول کنیم اینجا مکانی مناسب برای کاشت مرکبات نیست. حداکثر می توان نخل کاشت.

  14. عجب زنده باد و مرده بادی راه افتاده کاکا احتمال میده هر آن شاهرگ گردن یکی از عصبانیت بزنه بیرون . کاکام کمی یواشتر .آرومتر .بگزارید ببینیم په اتفاقی افتاده .کی شق القمر کرده .تازه بعدش چه ته اش برای گراش می مونه .عجالتا برای اینکه تجدید اعصابی کرده باشید دو کلمه داستانی هم از کاکا بشنوید که حداقل خستگی در کنید تا بعد په تصمیمی بگیرید . در تاریخ شفاهی و کلامی گراش آمده که مرحوم حاج رستم خان به نسبت دیگر خوانین وحکام آن دوران انسانی شایسته وخوبی بوده هم به حشر ونشر معتقد بوده و هم خانی و سروری را دوست می داشته .در ایام حکومتش یکی از فرزندانش شروع می کند بساخت خانه ای در زمینی که ظاهرا میراث یتمی ویا بقول روای دیگری زمین امام ( وقفی) بوده . زمین مذکور در کنار مسجد جمعه ودر سر راه کلات هم قرار داشته . هر چند روز یکبار که خان از کلاه فرنگی به نارنج قلعه تشریف میبرده شاهد ساخت بنا وخونه هم می شده و بچشم خود می دیده که فرزند برومندش در زمین غصبی محدثه خانه می سازد . آرام وساکت عبور می کرده کلامی نمی گفنه و اگر هم یکی از همراهان چیزی در این مورد بعرض می رسونده خود را به ناشنیدن می زده . خلاصه فرزند خان با هر زور و پولی بوده خانه را به سقف می رساند .حاج رستمخان که هر روزه از بالا با دوربین نظاره گر کار فرزندش بوده همینکه خانه به سقف می رسد . فریاد می زند این خانه کیست که در کنار مسجد جمعه در زمین غضبی بنا شده . حاج اخوند منشی خوش خط خان می گوید قربان . این خانه پسرت الله داد خان بنا نموده . خان عصبانی شده می گوید غلط کرد پسر من کی باشد که در زمین امام خانه بسازد . فردا بزرگان وعلما وهمه ی مردم باید در مسجدجمعه جمع شوند تا این خانه روی سرش خراب کنم . فردایش کار انجام میشود و اول کسی که شروع بخراب کردن می کند خود حضرت خان بوده و بعد علما وبزرگان که فیضی در خاب کردن خانه در زمین امام عاید خود کنند و بلافصله . به خان لقب عادل می دهند و از فردا همه گراش حاج رستمخان را خان عادل صدا می زنند . البته در زمان خراب کردن کاکاجی دشت زیری می گوید خان هر روز شدی (می دید) که پسرش دارد از گرده ما کار می کشد و این خراب شده را می سارد ولی چیزی نمی گفت حالا که این همه مال مردم حروم کرده وکار از پشت ما کشیده دارد خراب می کند ومی گوید از این ببعد هر کس در زمین امام بنایی بسازد ما خراب می کنیم حتی خانه پسرم هم باشد . از روز اول نمی گذاشت بسازد . کاکاجی دشت برا . جواب داد برای همین است که شما دشت زیرینیا چیزی نمی دانید .اگر خان اول جلو پسرش میگرفت اون وقت من .تو و دیگرخلایق کی می دانستیم خان عادل داریم .. کاکام حالا قصه ی قوه قضاییه .جهاد کشاورزی ودیگر سروران شهر است که ماه ها دیدند ونظاره کردند ودم نزدند . وحال ما جماعت را به داد وعده دادند وعمل کردن ….. جمع بندی در کامنت بعدی . ( برای علافمندان تاریخ شفاهی گراش این خرابه سالها بصورت مخروبه در کنار مسجد جمعه باقی بود و سالمندان بالای شصت گویا خوب بیاد دارند . )

    1. احسنت کاکاجی دانا
      فقط جهل و پشیمانی برای گراش می ماند که این پول زبان بسته در بیابانهای خشک و بی آب و علف هزینه شده به این می گویند تقلید کورکورانه.
      اگر ما آدمها اهل مطالعه و اخبار بودیم کمتر دچار مشکل می شدیم.

      1. کاکاجی داستان جالبی بود، ولی باید گفت حاج آخوند هرگز منشی حاج رستم خان نبوده، بلکه در برهه ای حاج رستم خان برای کتابت باغستان و تفسیر گل و برگ به ایشون رجوع میکنه و ایشان هم که فردی باسواد خوش خط بوده، این کار را برای خان انجام میدهند.

        1. خدا رحمت کند اجداد شما را. خوب توی این گفتمانها بعضی پیدا میشن که بعضی از حرفهایی که کاکاجی میزنه را با سند و دلیل قاطع رد میکنن آخه هر حرفی را و هر نوشته ای که هیچ آدم عاقلی قبول نمیکنه .

        2. نواده محترم جاج آخوند . باتشکر از یادآوریتان جهت اطلاع شما و نوادگان محترم جاج رستمخان باد بگویم . «« من از بهر حسین در التهاب ام .. تو از عباس می گویی جوابم »» قصد کاکا درس تاریخ گفتن نیست بلکه مقدمه سازی برای بیان وگفتن یک سری ایده .نظر و نقد کردن معضلات و مشکلات احتماعی .اقتصادی وفرهنگی در گراش امروز است در حد توان .درک و بضاعت علمی وقلمی خود ولاغیره . و اگر هم کهگاهی بر حسب مقدمه سازی در نوشتن مطلبی اشاره ای به تاریخ واشخاص تاریخی گراش داشته باشم .صرفا باز گویی تاریخ شفاهی وکلامی کاکاجیهای عوام می باشد .تاریخ درست وعلمی گراش و لار بخواهید می توانید به استادان وتاریخ نگاران امروزین لاری رجوع کنید که آگاهانه وهوشیارانه دارند تاریخ چهل پنجاه ساله ی دوران حکومت فتحعلیخان بیگلربیگی لارستان و بنادر خلیج فارس عصر ناصری را با این همه آثار و ابتیه باقی مانده از آن مرحوم در شهر لار را نا دیده می گیرند و از تاریخ لارستان محو می نمایند .

  15. دوست عزیزمون راست میگه چه کسی بهتر از دولت که زمین بفروشه و ما بخریم اهای اونای که هرچه از دهنتون در میاد و بدون فکر بیان میکنید کافیه دو کیلومتر اون ور تر نگاه کنید که زمینهای اجدادیتان به تاراج میبرند و شماها سکوت کرده اید و اجازه دادید همسایه تان تا هرکجا دلش خواست بیاد و تصرف کنه کجا بودیدد زمانی که کیلومتری ان هم در طول واگذار میکردند تا که رسیدن بغل گوشتان خواب بودین الان که بیدارشدین ببینید پنج هزار متر از ملک خودش رو حصار کشی کرده ببینید چقدر جنجال و شلوغ بازی در میارین چرا این قدر با حقارت به این موضوع نگاه میکنید برای شما ها واقعا متاسف باید بود ببینید ایا این پول که خرج شده از راه حرام بوده یا دزدی یا کلاه برداری که این همه میتازید قانونی بود و عمل شد ولی بهتر این بود که اگاهی بیشتری به مردم میدادند تا اینها این کار رو به حساب ،،،،،،،نگذارند

  16. از زمانی که اکثر صحرا های گراش شروع به حصار کشی کردند دیگر ان صفای قدیم و حس وحال طبیعت از بین رفته

  17. آخ که این کاکاجی چه حال و وقت و حوصله و قلمی دارد . از این بگذریم حرفاش بجا ، منطقی و صواب است. الان جوری شده پی هر مطلبی همه منتظر اظهار فضل و درفشانی کاکا میمانند. کاکا خودمانیم خوب این جماعت رو سرگرم کردیا …

    1. ققنوس گراشم . از محبت و اغراق کردنت ممنونم .حتما شعر دکتر شفیعی کدکنی خوانده ای آنجا که می گوید « در آنجای که آن ققنوس آتش می زند خودرا پس از آنحا کجا ققنوس بال اقشان کند در آتشی دیگر خوشا مرگی دگر با آرزوی زایشی دیگر » کاکا با انتخاب سبکی سلیم وغیر پرخاشگر در گریشنا قصدی عیر از سرگرم کردن جماعت داشته اگر واقعا چنین فکر می کنی . بایستی خود را دو باره در آیینه بنگرد . قبل از آنکه جمع بندی سخنش در این تخریب تقدیم عزیزان کند .باز هم ممنونم که تلنگر زدی.

  18. کار خوبیه در صورتی که همه را به یک چشم نگاه کنند مطمن باشید هیچوقت سراغ بقیه نمیروند حالا من گفتم شما باور نکنید این یکی هم […] حالا شما ببینید اگر جای دیگری خراب کردند تازه همین الان که دارند باغ این بدبخت را خراب میکنند جلو چشمشان صد متر انطرفتر صد ها باغ دارند حصار کشی میکنند

  19. اصلا بفرمایین هرچی صحرا و باغ و زمین هست رو صاف کنید تا بشه مثل کویر لوت خیال بعضی از دوستان گرامی راحت بشه
    یه جور میان میگن حفر چاه غیر مجاز انگار که توی ایران هرچی مشکل کم آبی هستش از گراشه و فقط توی گراش چاه غیر مجاز حفر میشه
    بابا بدون منطق چرا بعضیا حرف میزنن
    از قول دوست عزیز بالا که گفتن اگه همین چنتا صحرا نبود الان مرز گراش و لار فلکه شهرداری بود پس محض رضای خدا همه به معایب گیر ندین به مزایا هم نگاه کنین

      1. یکی اینکه بعضی چاه ها مجازیند دوم چاه مئسی وله مو نکندن سوم خدا چاه اشددن چش هم اشددن چهارم از چاله افتادیم توی چاه پنجم چاره ای منی غیر از ایکه یک طئرنی از لئه دل خو و در بکنم.

  20. خدا کنه این وسط فقط مظلومان قربانی نشوند.نه اینکه عده ای با پرداخت رشوه زرنگی کنند.
    ولی خداییش گناه این همه سرکشی گردن کیست؟

  21. اقای حمزه
    یعنی قبل از دیوارکشی اراضی که منابع طبیعی غیر قانونی واگذار کرد صحرا گراش کویر بوده و شماها آمدید آبادش کردین، جناب حمزه خان اگر مسؤولین گراش مثل ریس جهاد کشاورزی عمل میکردن لار جرات وارد شدن به خاک گراش رو نداشتن. فکر هم نکنم بخاطر نابودی محیط زیست و چاه زنی غیر مجاز لار جرات گرفتن خاک گراش رو نکرده اگر اینجوری بود منطقه کاوند و پیر لاغر که تعلق به گراش داره و حال لاری ها جز خاک خودشون میدونند دیوار کشی شده هم لاری ها وارد نمی‌شدن.چاه زدن غیر مجاز دزدی کردن از مردم فرق با هم نداره.زمانی خاک صحراه گراش پس از باران سرسبزی خاص خودش رو داشت ولی حال بخاطر دیوار کشی و خشک شدن خاکها و از بین رفتن رطوبت خاک صحرا گراش کامل خشک شده و تمامی دانه‌های که در خاک بودن نابود شده، و اگر کامل جلو این تخریب محیط زیست رو نگیرن تا چند سال بعد همین باغ های هم تبدیل به خاک مرده می‌شود و حاصلخیزی‌اش از دست می‌دهد.پس کمی تحقیق کنید بعد حرف بزنید .

  22. عجب کلاف سردرگمی. کاش تمام دیوارهای بلند که دور تمام زمینهای صحرا موجود در هر طرف گراش هست را می ریختند و دورش فنس می کشیدند که هم محدوده ی زمین مالک مشخص باشه و هم مردم از دیدن فضاهای سبز و باغهای سرسبز گراش لذت ببرن و روحیه ی خسته ی اونها جون بگیره. لازم هم نیست که اتاقهای استراحت مالکین تخریب کنند. کاری کنند که نه سیخ بسوزد نه کباب. چه باغ شهری های زیبایی در گراش هست با حصارکشیهای مجلل و برج و باروهای شاهاته انگار که می خوان صد سال زندگی کنن اصلا یه بهشت شدادی واسه خودشون راه انداختند .آیا کسی می تونه قصر اونها رو هم تخریب کنه؟؟؟!!!!

      1. حرف شما کاملا درسته عزیز. اگه مثل اون قدیما می شد که نور علی نور بود. میگم بجای دیوار چین دور زمینا لااقل یا دیواراش ارتفاعش خیلی کوچیک بود یا مثل لار فنس بود که وقتی رد میشیم فضای سبزش پیدا باشه و همه جا با دیوار روبرو نشیم.

  23. کار بسیار خوب و بجاییه
    فقط انشاالله که ادامه دار باشه و همه اشخاصی که تخلف کردند را با یک چشم نگاه کنن در اجرای قانون و اونم چشم قانون باشه . نه به کسانی که سری در بین سرهای این شهر دارن را براش بند و تبصره و غیره بیارید و بعداً بگید ایشون شامل فلان بند و فلان ماده و بهمان تبصره شده . هر زمین و باغی که غیر قانونیه باید شامل این قانون بشه . . . نه فقط افرادی خاص . . . همه ،حتی اون کلّه گنده های گراش که مسئولین و بزرگترهای شهر در محافل عمومی و خصوصی از جلوی پاهاشون به احترام پول و ملکشان بلند می شن . . . متوجه ای مسئول عزیز و شجاع . . . همه . ممنون از شروع این کار تا ببینیم در ادامه قضیه به کجاها می رسه. ولی سابقه چندان درخشانی نه در گراش و حتی نه در سطح کشور در برخورد با زمین خواری و این موضوع و رابطه وجود نداره.خدا کند این دفعه ماجرا طوری دیگر پیش بره . . . خدا کنه .

  24. کاکاجی عزیز. احسنت بر شما .بسیار زیبا و روان نوشتی.
    کامنت های بفیه دوستان تکراری بود ولی مطلبی که نوشتی هم داستان و هم اموزنده بود برای من که گراشی نیستم خیلی زیبا بود همچون داستان با دقت خوندم. ولی برای بقیه امیدوارم آموزنده باشه . از حاج آقا بزرگ مرد گراشی یاد بگیرن. که حق الناس کار بسیار ناپسندی هست ومال مردم رو تاراج کردن!! خوردن نداره..پدرهای قدیم زحمت کش بودن و عرق جبین میریختن تماشا کن ماها که فرزندان آنها هستیم چی شدیم!!!وای .وای از بچه های این دوره زمونه که پدر بخاد مال صغیر و یتیم بیاره سرسفره و به خورد خانواده و بچه ها بده . خدا رحم کنه .چی میشن این آیندگان ما !!!. یه مثل قدیمی داریم ما که میگیم…
    امروز بخورم . فردا کو ببرم .

  25. با تشکر از مجریان محترم قانون باید بقیه باغهایی که به صورت غیر قانونی ساخته شده اند تخریب شود شخصا سراغ دارم رفته زمین تحت عنوان پرورش بلدرچین و یا مرغداری گرفته و چاه اب حفر کرده است الان حدود ۶ ماه است هیچ گونه پرورشی و یا هیچ گونه ساخت و سازی تحت عنوان پرورش راه اندازی نکرده است باید با تک تک افزار برخورد شود

  26. سلام فقط باغ چند تا نفری خراب میکنند که دستشون به جای نمیرسه مال ارباب دست هم بهش نمیزن همیش اینطور بوده هر چه سنگ مال پای لنگه

  27. آقای دوستدار محیط زیست شما که داری حرف خودمو به خودم میزنید خب اولا که شما انگار تاریخ واستون وایساده و حرکت نمیکنه و یادتان نمی آد که چهل سال پیش گراش خونه ها از کنار تقریبا فلکه شهرداری تا نزدیکی های پارک لاله بیشتر نبوده (از روی نقشه چهل سال قبل) و محله بنیاد ناساگ و بلعلز خالی از سکنه بوده و الان شهر که بزرگ شده بیخودی که نیست
    بنده صحرا کل گراشو آباد نکردم ولی صحرا خودم رو ۲۵۰نخل کاشتم و الحمدالله هیچ ارگانی این خرما رو نخرید آخر سر نصیب بز ها شد
    چه قبول کنید چه نکنید تا چند سال دیگه گراش صحرا نخواهد داشت چون جمعیت رو به افزایش و مسکن هم نیاز مردمه کلا بگیر چی میگم و تا این چند سال دیگه بزار مردم خوش باشن
    سوم شما یه جور میگوید چند سال قبل وضعیت خاک و آب و هوا که انگار تا چند سال پیش وضعیت جوری بوده که مردم رو کلات مینشستن و ماهی گیری میکردن خوب برادر من اینجا که شمال نیست اینجا گراشه از همه لحاظ با کویر مثل هم اند
    چهارم اگه کلیه مسعولین محض رضا خدا کار کنن که الان ما مشکل نداشتیم چهارتا مرد مثل سردار غیب پرور اگه مسعول بشه تقریبا کسی توی کشور مشکل نخواهد داشت
    پنجم شما یه جور داری قضیه رو ادامه میدی که انگار خداوند متعال سهمیه آب دنیا رو تحویل شما داده
    ششم شما هم یا صحرا ندارین یا از صحرا بدی دیدین که اینقدر دشمن صحرا هستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

45 نظر
scroll to top