بستن

محسنی در جمع فیلم‌سازان آشنای جشنواره اروند

1379023938682727104arvand30 گریشنا: دو فیلم کوتاه از کیوان محسنی به بخش مسابقه پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند در آبادان راه یافت. هر دو فیلم، «ساعت شش» (داستانی) و «کایه» (مستند)، در سال‌های گذشته در جشنواره فیلم کوتاه کل گراش نیز نمایش داده شده‌، و جوایزی کسب کرده بودند. شرکت در نشست‌های تخصصی جشنواره اروند با حضور عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و محمود کلاری به همراه فیلم‌سازان آشنا و مطرح فارس و کشور، فرصتی است که این جشنواره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.

به گزارش سایت انجمن سینمای جوانان ایران، در این جشنواره ۷۸ فیلم در چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی از یازده استان کشور (اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، قم، البرز، سمنان و خوزستان) حضور دارند. نام‌های آشنایی در بین شرکت‌کنندگان دیده می‌شود، از جمله مهدی بوستانی شهر بابکی (داور جشنواره نهم و دهم فیلم کوتاه کل گراش)، احسان شادمانی (داور این دوره از جشنواره فیلم کوتاه کل گراش، حضور موفق در جشنواره سال گذشته با فیلم پانچ)، تی‌یام یابنده (یکی از برندگان جشنواره کل با فیلم احساس ایکس پی اس۱۸۰)، پویان رنجبر و علی سعدی (یکی از برندگان جشنواره کل با فیلم بُرش)، و محسن مقدم (یکی از برندگان جشنواره کل با فیلم ایزوله).

گفتنی است در بخش داستانی ۴۲ فیلم کوتاه، مستند ۲۰ فیلم، پویانمایی ۹ فیلم و تجربی ۷ فیلم کوتاه از تاریخ ۱ الی ۴ اسفندماه در تالار مهر شهر آبادان و به‌صورت همزمان در سینما نخل خرمشهر به نمایش درخواهد آمد (برای اطلاعات بیشتر درباره جشنواره اروند اینجا و اینجا کلیک کنید).

روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در خبر دیگری می‌افزاید در جریان برگزاری نشست خبری جشنواره اروند که صبح امروز در محل ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، حمید فرخ‌نژاد دبیر افتخاری جشنواره و مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند  از برگزاری نشست‌های تخصصی جشنواره اروند با حضور عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و محمود کلاری خبر داد. وی همچنین افزود دو فیلم کوتاه از تازه‌ترین آثار عباس کیارستمی در جریان برگزاری نشست تخصصی به نمایش درخواهد آمد و همچنین نمایشگاه عکسی از آثار محمود کلاری نیز در حاشیه برگزاری جشنواره برپا خواهد شد.

فیلم مستند کوتاه «کایه» در بخش مستند نهمین جشنواره فیلم کوتاه کل شرکت کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم میراث فرهنگی، بهترین فیلم در بخش گراش و از نگاه تماشاگران شد. این فیلم در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و هشتمین جشنواره سینما حقیقت نیز حضور یافته است. فیلم کوتاه «ساعت شش» با بازی یعقوب عبدالهی و مجید راستی نیز در بخش داستانی دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش موفق به کسب جایزه بهترین تدوین، دیپلم افتخار برای بهترین صدا و جلوه‌های صوتی، و جایزه بهترین فیلم در بخش گراش از نگاه تماشاگران شد.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top