بستن

زارع شهردار جدید: برای گراش ۱۴۰۴ برنامه خواهیم نوشت

گریشنا: هر کدام از مسئولین حاضر در جلسه تودیع و معارفه سعی کردند اولویت‌های شهر گراش را از نگاه خود برای شهردار جدید تشریح کنند. اما شهردار تازه که با کت و شلوار و پیراهن آبی به مراسم آمده بود با تشکر از همه شهردار پیشین از اله‌قلی‌خان مقتدری تا مهندس هاشمی وعده داد که در راستای برنامه‌های ملی، برنامه بلند مدت گراش ۱۴۰۴ را تدوین کند. غلامعباس زارع بعد از ده سال نظارت بر عملکرد شهرداران استان فارس یکبار دیگر پشت میز شهرداری یک شهر نشست.

مراسم تودیع و معارفه‌ی شهرداران گراش امروز یازدهم اسفند ماه با حضور مهندس بیات‌پور، مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس در سالن دوم دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش برگزار شد. بعد از سه ماه سرپرستی دانیال هاشمی در نهایتبه رای شورای اسلامی شهر گراش، غلامعباس زارع جانشین حسین قائدی شد.

غلامعباس زارع شهردار گراش

فرماندار: شهردار جدید کاردان و کارشناس است

به گزارش خبرنگار گریشنا، این مراسم که قرار بود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه شروع شد با نیم ساعتی تاخیر بعد از ساعت ۱۳ آغاز شد. فرودی فرماندار شهرستان گراش بعد از خیر‌ مقدم به حاضرین گفت: «زحمات مهندس قائدی در طول شش سالی که شهردار گراش بود قابل ستایش است. زمانی بودجه‌ی شهرداری گراش تنها سیصد میلیون تومان بود و حالا بعد از گذشت چند سال، این رقم به هشت میلیارد تومان رسیده است که این نشان می‌دهد در این مدت گراش رشد خوبی از لحاظ بودجه داشته است.»

او در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «بعد از انجام مذاکرات و رایزنی‌های زیاد، غلامعباس زارع که فردی برجسته و کاردان در امور شهرداری هستند و صلاحیت اداره‌ی این مسند را دارند انتخاب شد. از مسئولین می‌خواهیم برای ایجاد تحول در شهر با او همکاری‌های لازم را داشته باشند.»

فرماندار شهرستان با اشاره به این که در مورد ورودی‌های شهر خوب کار شده است، اما بافت فرسوده‌ی شهر هنوز نیاز به کار دارد، مجموعه مشکلات و نیازهای شهر را برای شهردار تازه‌نفس لیست کرد: «خدمات‌رسانی به شهرک‎‌های مختلف در شهرستان، برنامه‌ریزی برای کسب درآمد‌های پایدار با احداث کارخانه‌ها و مراکز تولیدی، جلوگیری از حاشیه‌نشینی و مدیریت و سازمان‌دهی در ایجاد شهرک‌، روستاها و آبادی‌ها در اطراف شهر، جداسازی آب فضای سبز از آب شهری و همچنین صرف بودجه‌های شهرسازی صرفا برای خود شهر. من موافق نیستم که شهرداری که خود هزینه‌هایی دارد خارج از شهر هم کار کند و این وظیفه‌ی راه و شهرسازی است. و این مسائل، از جمله مواردی است که شهردار جدید باید مد نظر داشته باشد.» فرودی سخنان خود را با قدردانی از شورا به پایان رساند.

غلامعباس زارع شهردار گراش

حسنی: شایعات درست نیست، عملا تخلفی در شهرداری رخ نداده است
علی اصغر حسنی، رئیس شورای شهر گراش، نیز بعد از تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و قدردانی از زحمات مهندس قائدی شهردار پیشین گراش و پرسنل شهرداری، به نتایج بازرسی بازرسان استان از عملکرد شهرداری انتقاد کرد و تصریح داشت: «بازرسی که از شهرداری گراش به عمل آمد زمانی بود که ما شهردار نداشتیم و مهندس هاشمی، معاون فنی شهرداری، چند روزی سرپرستی شهرداری را بر‌عهده داشت و کامل اشراف نداشت تا از نحوه‌ی کار شهرداری دفاع کند. بازرسان موظف‌اند گزارشی را از روند بازرسی خود تهیه کنند و آن را به مسئولین ذیربط به صورت محرمانه ارائه دهند و حق دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارند چون این در حیطه‌ی وظایف بازرسان نیست.»

حسنی به چند مورد از ایراداتی که بازرسان گرفته بودند اشاره کرد و گفت: «از جمله ایراداتی که این بازرسان از نحوه‌ی عملکرد شهرداری داشتند این بود که چرا حق بیمه از مالکین دریافت نمی‌شود؟ در جواب باید بگویم در شهر هنوز سازمان تامین اجتماعی نداریم و تا زمانی که این سازمان در شهر راه‌اندازی نشود حق بیمه را به هیچ عنوان از مالکین دریافت نمی‌کنیم. ایراد دیگرشان این بود که چرا شهرداری گراش از سال ۴۷ عوارض نوسازی را از شهروندان دریافت نکرده است؟ دلیل‌اش این است که تمام ادارات در شهر مستقر نشده بودند، اما بعد از این عوارض نوسازی نیز دریافت خواهد شد.»

حسنی از مردم خواست اعمال عوارض نوسازی از سال جدید را از چشم شهردار جدید نبینند.

غلامعباس زارع شهردار گراش

قائدی: استراتژی ما آشتی دادن مردم با شهرداری بود
مهندس قائدی شهردار پیشین گراش به پشت تریبون خوانده شد. او درمراسم تودیع خود گفت: «شهرداری باید برنامه‌ریزی و هدف داشته باشد و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت ما مردم را با شهرداری آشتی دادیم. با وجود درآمد پایدار مختصر شهر، ما توانستیم درآمد شهرداری را به نه میلیارد و سیصد میلیون تومان ارتقا دهیم و درباره نتیجه‌ی عملکرد ما همین بس که شخصی همچون غلامعباس زارع که فردی باتجربه و از کارشناسان برجسته استانداری هست حاضر می‌شود این پست را قبول کند و این برای ما باعث افتخار است. مردم بزرگوار گراش همیشه با شهرداری همکاری داشته‌اند و تقاضا دارم از این به بعد نیز با شهردار جدید همکاری داشته باشند تا بتوانند چند برابر ما در شهرداری کار کنند.»

او در ادامه با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر می‌گوید: «نباید خیلی مسائل را به دل گرفت. هر شخصی که کارش را خوب انجام می‌دهد، خواه‌ناخواه دشمنان و مخالفانی نیز خواهد داشت. مردم عملکرد را می‌بینند. من همان چیزی هستم که شما می‌بینید، نه چیز‌هایی که پشت سرم می‌گویند. زمانی درآمد ما از درآمد لارستان بیشتر بود و تنها شخصی که با صداقت کار کند می‌تواند درآمد شهرداری را جذب کند. در رابطه با پیشرفت شهر من پیشنهاد می‌کنم نظرات مردم شهر‌های مجاور را بپرسید.»

او در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و امام جمعه‌ی شهر، به شهردار جدید خاطرنشان کرد: «فرماندار و امام جمعه دو نقطه‌ی قوت شهر هستند که مشکلات شهر را درک می‌کنند.» او صحبت‌های خود را با تقدیر از همکاری و همیاری شورا، مجموعه‌ی استانداری، نیرو‌ها و کارمندان شهرداری که حداکثر همکاری را داشتند به پایان رساند، و بعد از طلب حلالیت از مردم برای زارع آرزوی موفقیت کرد.

غلامعباس زارع شهردار گراش

بیات‌پور: آرامش مقدم بر آسایش است
بیات‌پور، مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری فارس مهمان ویژه و دیگر سخنران این جلسه بود. او اظهار داشت: «تمام دستگاه‌های اجرایی کشور نقش خودشان را در عمران و آبادی کشور ایفا می‌کنند اما شهرداری‌ها نقش ویژه و برجسته‌ای دارند چرا که شهرداری آیینه و تابلوی تمام‌نمای خدمات هستند و مردم می‌توانند به صورت روزمره در جریان فعالیت‌های شهرداری باشند و کارکرد خوب و بد آن را از نزدیک بینند. اگر شهرداری در عملکرد خود خوب عمل کند مردم این مساله را به پای کلیت نظام می‌نویسند و بر عکس، اگر شهرداری در انجام وظایف کوتاهی کند نیز به حساب نظام نوشته می‌شود. بنابراین شهردار و شورا آبرودار نظام هستند. باید حواسمان باشد که بحث اصلی در کارکرد شهرداری دو مساله‌ی آسایش و آرامش است که دو مفهوم جداگانه دارد. آسایش نیاز جامعه است اما آرامش مقدم بر آسایش است. شهرداری قبل از هر چیز می‌بایست آرامش را برای شهروندان ایجاد کند. ساخت و احداث پارک و خیابان‌های خوب از جمله ملزومات و اسباب آسایش را برای مردم شهر ایجاد می‌کند، اما شهرداری باید تاکید خود را برای ایجاد آرامش در بین مردم شهر قرار دهد. توصیه می‌کنم مسئولین طوری خدمت کنند که دچار حسرت و ندامت نشوند و نیت قربت را در کارهایشان فراموش نکنند.»

او در ادامه تصریح می‌کند: «من از گراش سابقه‌ی ذهنی و تاریخی خوبی دارم. مردمی با خصوصیت پرتلاش و پرمطالبه. برای مردمی با این خصوصیات کارها باید بزرگ و در حد خود مردم باشد. برای ساخت و آبادانی شهر می‌بایست هم شهردار کاربلد باشد و هم وسایل و ملزومات آن مهیا باشد و انشاالله هر دو مورد در شهرستان گراش فراهم است. من به مردم شهرستان گراش و شورای اسلامی بابت انتصاب زارع به عنوان شهردار تبریک می‌گویم.»

غلامعباس زارع شهردار گراش

حجت‌السلام حسینی: در قضاوت‌های خود مطلق‌گرا نباشیم

حجت‌السلام‌ و المسلمین حسینی امام جمعه گراش نیز صحبت‌های خود را با قدردانی از زحمات قائدی و هاشمی در اداره‌ی شهرداری و آرزوی موفقیت برای شهردار جدید، شروع می‌کند و می‌گوید: «ما در دیدگاه خود باید مطلق‌گرایی را دور بیاندازیم و نه کسی را خیلی عالی نشان دهیم و نه او را خیلی پایین بیاوریم. در رابطه با این قضیه می‌توانیم به رییس جمهور سابق اشاره کنم که درست بعد از اتمام دوره‌ی ریاست جمهوری خود بسیاری از خدمات او نادیده گرفته شد. دفتر امام جمعه معمولا از همه‌ی مسئولین حمایت می‌کند، هر چند مسئولین تا به حال هیچ عملکردی برای ستاد نماز جمعه نداشتند و برای صدق این حرف باید سوال کنم در حال حاضر مصلی شهر کجاست؟ دفتر ستاد نماز جمعه در چه وضعیتی است؟ اما با این وجود ما از حمایت خود دریغ نکردیم و با توجه به نقش موثر و مهم و اساسی تریبون امام جمعه نمی‌بایست به این ستاد بی‌توجه بود و آن را نادیده گرفت.»

غلامعباس زارع شهردار گراش

 

نقشه زارع برای گراش ۱۴۰۴
بعد از قرائت حکم معارفه‌ی غلامعباس زارع توسط مجری برنامه، او نیز به پشت تریبون آمد تا در مراسم معارفه‌ی خود صحبت کند: «تشکر می‌کنم از اعضای شورای اسلامی که به من اعتماد کردند و مسئولیت شهرداری را بر‌عهده من گذاشتند و امیدوارم من هم بتوانم قدمی در رشد و تعالی گراش بردارم. جامعه ما مرهون زحمات گذشتگان ما است و جا دارد از الله‌قلی‌خان مقتدری به عنوان اولین شهردار گراش یاد کنیم و همچنین از تمام شهرداران و اعضای شورای قبل تشکر می‌کنم.»
او در ادامه گفت: «شهرها نیز متولد می‌شوند و رشد می‌کنند و بدون داشتن برنامه، لغزش‌ها و اشتباهات و دوباره‌کاری‌های جلوی راه پیشرفت را خواهند گرفت. ما هم‌جهت با برنامه‌ی کشور به فکر تنظیم و طراحی سند چشم‌انداز ده یا بیست ساله از گراش هستیم تا مسیر و راه مشخص شود. ما باید بین سه ضلع شهر، شهروندان و شهرداری ارتباط برقرار کنیم.»

زارع، شهردار جدید گراش مواردی را که قرار است در مجموعه‌ی شهرداری پیگیری و دنبال کند برشمرد: واگذاری کارها به بخش خصوصی، ایجاد شهرداری الکترونیک در مجموعه شهرداری، احداث معابر، شوارع، خیابان و بلوار‌ها به نحوی که استخوان‌بندی شهر شکل بگیرد، توجه به بخش گردش‌گری و مبلمان شهری، ایجاد درآمد مناسب با پتانسیل منطقه، استفاده از توان خیرین و سرمایه‌گذاران منطقه.
او در پایان گفت: «شهر گراش ساخته نخواهد شد جز به دست کسانی که گراش را دوست دارند.»

غلامعباس زارع شهردار گراش

در این بخش از مراسم، لوح سپاس مهندس قائدی شهردار پیشین گراش از سوی فرمانداری و شورای شهر توسط مجری برنامه خوانده شد و سپس امام جمعه، فرماندار، بیات‌پور، حسنی، دکتر فتحی و مهندس قائدی به جایگاه خوانده می‌شوند تا لوح تقدیر‌ها را اهدا کنند. لوح تقدیری از طرف شورای شهر به مهندس قائدی اهدا شد و همسر شهردار سابق نیز هدیهخود را به پاس صبوری و شکیبایی خود از دستان مهوش شبیانی گرفت.

این گونه بود که در ۱۱ اسفندماه، یازدهمین شهردار گراش کار خود را آغاز کرد.

غلامعباس زارع شهردار گراش

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

24 نظر

  1. نوشابه نوش جان
    ازین طرف به میگن مقاومت اقتصادیٰ تولیدات داخلٰ حمایت از محصولات داخلی و….. از اونطرف مسئولین نوشابه با مارک های اسراییلی میل میفرماییند.
    بازم نوش جانتون

  2. با عرض تشکر و خسته نباشید از مهندس قائدی و تبریک به مهندس زارع چند مورد صحبت داشتم.
    اول اینکه امام جمعه محترم در ابتدای سخنانش گفتند من از این بی نظمی ها هیچ خوشم نمی آید. خواستم به ایشان بگویم آنکسی که از بین نظمی خوشش نمی آید خودش نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه دیر تر در مجلس حاضر نمی شود.شما خودتان باید نفر اول باشید اگر راست می گویید.

    دوم اینکه اگر به عکس ها نگاه کنید می بینید مهندس قائدی خوشحال از رفتن است و مهندس زارع خوشحال از آمدن.
    کاری نکنید و نکنید که مهندس زارع از آمدن پشیمان گردد. شما مسئولین در حرف همدل و همکار هستید ولی در عمل این شما هستید که کارهای همدیگر را خراب می کنید. و گرنه مردم بدون اجازه شما یک لیوان آب هم نمی توانند بخورند. شما مسئولین نشان داده اید که پس از رفتن مسئول دیگری از گراش پشت سرش بد می گویید و چه حرفها که نمی زنید و چاپلوسانه با مسئول جدید برخورد می کنید. بدانید امام علی (ع) این رفتار شما را نهی کرده است. در آخر باید بگویم امیدی به شما نیست. والسلام و الخیر و العافیه

  3. انشالا که شهردار جدید فقط به رو.کار شهر نرسه و به بافت داخل شهر هم توجه کنه . کوچه پس کوچه هایی و خیابون هایی که حکم خیابان اصلی دوم رو دارن . مثل پشت حسینیه اعظم . یا خیابان بسیج .
    در ضمن کارهای نیمه تمام شهر دار قبلی رو هم که یا بودجه اش تموم شده یا خورده شده هم توجه کنند که طاقت ملت کم کم داره تموم میشه . مثل دیوار کشی رودخونه آخر خیابون درمونگاه که الان چند ساله بوی تعفن رودخونه کل خونه ها رو برداشته  .
    تعجب میکنم هر کی از بیرون میاد داخل شهر نمای ورودی و پارک ها
    رو میبینه به به و چه چه میکنه ولی خود گراشی هاکه داخل شهر و میبینن …..

  4. ما گراشی‌ها می‌دونیم که به خاطر این که حق بیمه تامین اجتماعی تو جیب لاری‌ها می‌رفت آقای قائدی این کار و نمی‌کردن، حق بیمه تامین اجتماعی که اگه از شهرداری می‌گفتن هم گراشها پرداخت نمی‌کردند. امیدوارم آقای زارع مرد دلسوزی مثل آقای قائدی برای این شهر باشن.

  5. پیشنهاد خوبی دادین خانم که کارهای نیمه تمام شهرداری رو تموم کنن ولی بی انصافی هست که اینجوری راجع به این شهر صحبت کنید بااینکه خدا شاهد هست هرکی از بیرون وارد این شهر میشه متوجه میشه که گراش به نسبت شهرهای دیگه زیباتر هست من که بچه هامو می برم پارک از لذت بچه هام لذت می برم و شهردار سابق رو دعاش می کنم و می بینم که از لار از اوز از روستاهای اطراف میان اینجا استفاده می کنن که مایه افتخار مردم این شهر هست

  6. باخوش آمدبه زارع وتقدیرازقائدی به جناب زارع عرض کنیم که خوش آمدیداما اینجاهمان کوفه ای است که درتاریخ خوانده ایدوبس . درغیبت گویی وبی وفایی ازکوفیان هم بدترند

  7. مهندس زارع نگران این هستم که چطور میتوانی ماهانه مبلغ ۲۴۰میلیون تومانی حقوق کارمندانت را پرداخت کنی وقتی زمینی برای فروش نداری. وقتی ساخت و سازکلانی در این کم رونقی بازار نیست؟ وقتی کلی پروژه نیمه تمام داری ، وقتی کلی زیرساختهایی که باید اماده میبود را اماده نداری و مجبوری از نو شروع کنی ؟
    مگر اینکه مهندس قائدی تر باشید..
    و وهای دیگری که بقیه قول دادند که به شورا برسند.
    شنیده ها هاکی از این بود برای اینکه ممکن است نتوانی ماهانه ۲۴۰میلیون تومان حقوق کارمندانت را جذب کنی مردد بودی که بیایی یا نیایی…

  8. افسوس به حال مهندس جوان و با انگیزه که به زودی به دام دوستان زحمتکشمان در مسکن و شهرسازی می افتد و هر چه بسازی دیگری خراب کند!
    چی میشد اگه مسکن و شهرسازی به جای اینکه ساختمان موجود رو تصرف کنه ، از اراضی موجود زمین مورد نیازش رو به تملک در می آورد و بودجه ساختش رو هم از اداره کل لار می گرفت!
    نه اینکه همین رو هم که خودمون داریم دو دستی تقدیم کنه!

  9. اقای ایکس زمان اقای قائدی جرات نداشت پاه بزاره توی شهرداری چی شده از وقتی که اقای قائدی رفته سرکلش پیدا شده
    خدا بخیر کنه اگر پاش باز شد توی شهرداری
    هر ادارهی که فکر کنید برای خودش داره میره خدا به داد گراش برسه پول چه کارهای که نمیکنه

  10. تخلف … واویلا بود اما متاسفانه خیلی ها خبر ندارند و نمیشه همه چیز اینجا گفت. بعضی از کارمندتن شهرداری هم خوب مردم را سرکیسه میکردند اقای حسنی معلوم است مدیریتی ندارد وگرنه از خیلی چیزها با خبر بود براش متاسفم

  11. باعرض خیرمقدم به شهردارجدیدان شالله ادامه راه شهردارپیشین باشید،درجواب دوست عزیزمون بایدگفت درصورتی که تخلفی هم صورت گرفته باشه دربرابرکارهایی که مهندس قایدی برای گراش کردن هیچ به چشم نمیاید،ان شالله اقای قایدی هرجاکه هستن موفق باشن

  12. جناب منتقد حاضر در جلسه…شما اگه واقعا در جلسه حضور داشتی،چرا انتقاداتت رو میای اینجا بیان میکنی؟!! خب میتونستی توی جلسه بگی…
    واقعا متاسفم واسه مردم شهرم که فقط پشت سر ادم بدگویی میکنن نه جلو خودشون!!

    1. شما خیلی از مرحله پرتی برادر یا خواهر من. کدام یک از مسئولین ما تاب تحمل انتقاد رو دارن؟ فقط حرف می زنن و شعار میدن که ما انتقاد پذیریم . شما جرات کن و انتقاد کن ببین چطوری نشانت می گیرند و تلافی جویانه اقدام خواهند کرد. چیزی که نمی دونی نگو. شخصا برخورد داشته ام آقای مدیری (مسئول) که گفته اند اگر فلانی آمد کارش را راه نندازید یا راهش ندهید به اتاق. یه چیزی بگو که بگنجد.
      امام جمعه محترم حتا از اینکه به عنوان سخنران جلسه انتخاب نشده بود دلگیر بود .
      در این مملکت هیچ کس تاب تحمل انتقاد ندارد. روزنامه و درگیری های بین مسئولین و فوتبال و ورزش و هنر و همه و همه . هیچ کس تحمل انتقاد ندارد.
      یه چیزی بگو که منطقی باشد.

  13. آقا من توی یکی از این عکسها یکی از جاه طلبها رو مشاهده کردم که متاسفانه توی شهرداری های قبلی جای خیلی خوبی برای سو استفاده از اراضی گراش داشت که امیدوارم توی شهرداری جدید جایی برای همچین آدمهایی نباشه
    البته بجز این شخص آدمهای زیادی هم بودند که به کمک همین فرد و امثال همین فرد می آمدند(خدا بخیر کند)
    به امید موفقیت های بسیار برای شهر عزیزمان گراش
    و همچنین ضمن تشکر از مهندس قائدی و خوش آمد خدمت شهردار زارعی

  14. جاه طلبی که می گید همان ثروتمندانی هستند که توی این شهر ساخت و ساز می کنن برای ساخت و ساز نیاز هست به شهرداری بیان شما هرچقدر هم امیدوار باشی فایده ای نداره درضمن زمان باید بگذره تا قدر حسین قائدی بدونید

  15. سلام
    امید که موفق باشید
    سنگ بزرگ نشانه نزدن نباشه یه وقت!
    الراشی و المتراشی فی النار(امید که که گربه بوده- شهرداری و اوقاف از ادارات خیلی پاکند)(بر منکرش لعنت! بشمار!)
    خیابان کشی به موازات و عمودات خیابان اصلی از اولویات مهم بلدیه باید باشد.
    وبقیه اش برای بعد شمردن جوجه آخر پاییز!

  16. آقای به اصطلاح دوستدار گراش
    عبدالله صلاحی سوای خدمت در شورای شهر به عنوان یک کارشناس بسیار حرفه ای تاریخ معاصروقدیم گراش خدماتی به این مردم ارائه نموده‌اند که بعد از چاپ وانتشار این کتب بسیار وزین و غرورآفرین از تاریخ وفرهنگ اصیل گراش
    مطمئنم اگر کمی فهم درک زحمات خالصانه مردان نیک صفت گراشی را داشته باشی […]
    واقعا بر ما چه گذشته که قدر امثال دکتر فنحی استاد کریمیان مهندس هرمزی استاد عبدالله صلاحی و… را نمی‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 نظر
scroll to top