بستن

امام جمعه: اگر کسی زیاد از گراش تعریف کرد، بدانید طمعی دارد

گریشنا: امام جمعه‌ی گراش در خطبه اول نماز جمعه این هفته در مذمت تعصب سخنرانی کرد. همچنین از مردم خواست در مورد تعریف‌های غلوآمیز برخی از مهمانان از شهر گراش آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار گریشنا نماز جمعه این هفته شهر گراش همانند هفته‌های گذشته ۱۵ اسفندماه در حسینیه اعظم برگزار شد. حجت‌السلام‌ والمسلمین سیدرضا حسینی درخطبه‌ی اول نماز جمعه گفت: «یکی از اموری که در شریعت ما از آن مذمت شده است تعصبات بی‌جا است. همان طور که در قرآن کریم زمانی که بحث تعصب می‌شود با صفت جاهلیت همراه است. تعصب داشتن در مورد این که شیعه‌ی اثنی عشری هستیم و ملیت ایرانی داریم باعث افتخار است و از آن دفاع می‌کنیم اما تعصب‌های جاهلی همچون تعصب داشتن نسبت به ثروت، طایفه و نژاد تعصب بی‌جا و نامناسب است. این که کسی بگوید من از طایفه فلان هستم و این مقدار پول و ثروت داریم، ملاک برتری نیست. ملاک برتری، تقوا و عمل صالح است. اگر می‌خواهید تعصب داشته باشید در یاری حق تعصب داشته باشید، در فریادرسی از مردم تعصب داشته باشید.»

امام جمعه در مورد تعریف‌های بی‌جا و تملق هشدار داد و گفت: «اگر آمدی خوبی کسی را بگویی کوتاه بگو و اگر خواستی بدی کسی را بگویی هم خیلی کوتاه بگو. عزیزان بدگمان بشویم وقتی دیدیم کسانی دارند از ما تعریف بی‌جا می‌کنند.»

او این تعصب را یکی از نقاط ضعف اجتماعی گراش عنوان کرد: «من یکی از نقاط ضعفی را که متاسفانه در شهرستان گراش دیدم این است. من اولین باری که آمدم پشت همین تریبون به عنوان کسی که می‌خواهد در شهر محوریت داشته باشد با خودم گفتم می‌توانم بگویم این شهر را وطن خودم می‌دانم و از این قبیل تعریف‌ها. اما گفتم این حرف‌ها‌ی عوام فریبانه‌ای است. هر کسی که به گراش می‌آید شروع می‌کند و می‌گوید؛ گراش اینطور است، گراش آن‌طور است. حالا من آن لفظ را به کار نبردم، اما از این تریبون مقدس می‌خواهم از مردم بپرسم: کسانی که این همه تعصبات شهری را در طول سی، چهل سال زنده نگه داشتند، از آن‌ها بپرسید: «تو خاصیت مستقر کردن یک اداره در شهر را داشتی؟ کاری از دستت برای شهر برآمده است؟ بلدی استانداری مرکز استان‌ات کجاست؟» این که من بنشینم و چهار تا آدم را جمع کنم در محفلی، و بگویم باید گراش اینطوری شود، که راه به جایی نمی‌برد.»

حجت الاسلام حسینی سخنان‌اش را دلسوزانه خواند: «بنده دارم این حرف را به شما می‌زنم که دلسوز شما بودم و جایی که باید از شما دفاع کنم، دفاع کردم. من خواهش می‌کنم به تاسی از پیامبر و قرآن این تعصبات را کنار بگذاریم. این مساله عامل عقب‌افتادگی ما شده و جلو رشد ما را گرفته است. بروید از استاندار فارس بپرسید چه کسی واقعا، مکررا گفت به این شهرستان بیاید؟ غیر از معاون اول رئیس جمهور بود؟ او را چه کسی آورد؟ بنده با عوامل رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور مکاتبه کردم.»

امام جمعه برای اثبات خیر‌اندیشی‌اش در شهرستان گراش با در دست داشتن مجله‌ای صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: «سند حرف‌های من این مصاحبه مطبوعاتی کشوری است یک ساعت و نیم من در قم مرکز حوزه‌ی علمیه کشور مصاحبه کردم. در حضور شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی کشوری، بیش از سی خبرگزاری آن‌جا بودند. من آن‌جا بیست دقیقه از شما مردم گراش صحبت کردم. یکی از جملات دقیقی که بنده از شما گفتم و منتشر شد و تا حالا هم پشیمان نشده‌ام این بود: «مردم شهرستان گراش با اعتقادات مذهبی خود و انجام کامل وظایف دینی خود الگویی از تدین و تمکن و احسان و نیکوکاری را در کشور رقم زدند و … » بنده گفتم و شما هم الگو باشید ان شاالله، ولی نرفتم بگم اولین هستند یا سومین هستند. این حرف‌های مزخرفی که بعضی‌ها می‌گویند البته آرزوی همه ما است که در همه‌ی زمینه‌ها اولین باشیم، بهترین باشیم. اما عزیزان من، نباید انسان خودپسندی داشته باشد. در علم و دانش هم دوست داریم بهترین باشیم لکن نمی‌توانیم دیگران را تحقیر کنیم. برای من تعریف می‌کردند یکی از مسئولین اجرایی سطح بالا در استان در جلسه‌ای بعد از تعریف و تمجید از گراش گفته است که نام گراش که می‌آید باید صلوات فرستاد. این فرد ما را سرکار گذاشت، هی می‌گفت شهرستان فلان، مردم هم پشت سرش می‌گفتند اللهم … و هی صلوات می‌فرستادند. آخرش فهمیدیم که چه کلاه گشادی سر ما گذاشت. و دیدیم ما را به تمسخر گرفته بود. عزیزان، ما باید این بدبختی را از خودمان دور کنیم.»

نماینده ولی فقیه در گراش رشد و ترقی را نیز در گرو کنار گذاشتن تعصب و خودپسندی دانست: «آن کسانی که این تعصبات را زنده می‌کنند به فکر رشد ما نیستند. به فکر ترقی ما نیستند. ترقی در مرکز کشور خوابیده است. شما باید بروید در ریاست جمهوری و از حق خودتان دفاع کنید، نه این که چهار پیرمرد و جوان و بچه جمع کنید و در حضور آن‌ها بگویید گراش فلان و گراش بسان. ترقی این نیست که مردم را جمع کنیم در مسجد و حسینیه و یک سری مزخرفات را به آن‌ها بگوییم. این جز کلاشی و عوام فریبی و جذب منافع زودگذر مادی خاصیت دیگری ندارد عزیزان من. خودپسندی جلو پیشرفت انسان را می‌گیرد. من اینجا عهد می‌بندم تا هر زمان بتوانم پای پیشرفت شهر می‌ایستم، ولی ترقی را من در این تریبون نمی‌بینم. ترقی را من در ریاست جمهوری باید ببینم. ترقی را آن‌جا می‌بینم که برویم با وزرا وارد لابی و مذاکره شویم و برای شهر امتیاز بگیریم. هر مسئولی که در این شهر وارد شد همین که خلاصه و موجز بگوید شما مردم خیر و خوبی هستید کافی است. اگر بیشتر از این گفت و تعریف و تمجید‌های زیادتری کرد به او بگویید: ما بچه گراش هستیم، مگر شما چند وقت است که آمدی گراش؟ چه می‌فهمی از اینجا؟ این‌ها را ول کن، برو دنبال اصل مطلب. اگر اینطور گفتید من قول می‌دهم گراش پیشرفت خواهد کرد. اگر کسی زیاد از حد تعریف کرد، بدانید او طمعی دارد.»

حجت‌السلام حسینی در خطبه‌ی دوم نماز جمعه نیز به سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد کشور و سال‌گرد وفات مرجع عالی‌قدر شیعه مرحوم فاضل لنکرانی اشاره کرد.

139107 Hoseini Jomeh

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

44 نظر

    1. سلام علی اقا
      برداشت شما سعی نیست . چون تا جای که مادر سخنرانی ایشان شرکت می کنیم ایشان از خودشان تعریف وتمجید نکرده اند بلکه ایشان در آن زمان که قم بودن اند هم کلام ایشان با مراجع ودوستی با وزیران
      این یک واقعیت است واین به نفع شهرمان است

  1. با سلام به همسشهریان عزیز سخنان جناب حسینی امام حمعه شهر باید اویزه گوش و جان و دلمان قرار بدیم که حرف حق و حقیقتی رو زدن

    1. سلام علی اقا
      واقعا بی انصاف هستید
      من که در نماز جمعه بیش از اینها شرکت می کنند
      زمان امام جمعه سابق هم به۲۰۰۰ نفر نمی رسید
      آیا شما شرکت میکند؟
      علی اقا . بیایدوجدان نمان را قضایی کنیم مسئله بیان کنیم که مردم بیشتر استقبال کنند نه کمتر
      با تشکر

  2. جناب حاج آقا حسینی
    لطفاً این صفت رو از خودتان شروع کنید چون واقعاً حضرتعالی در خطبه ها خودتان رو خیلی متفاوت مطرح میکنید که چنین نیست..
    هرچند گریشنا نظر بنده رو ثبت نمیکنه
    ولی حرف دل رو زدم

    1. سلام دوست عزیز
      چون تا جای که مادر سخنرانی ایشان شرکت می کنیم ایشان از خودشان تعریف وتمجید نکرده اند بلکه ایشان در آن زمان که قم بودن اند هم کلام ایشان با مراجع ودوستی با وزیران
      این یک واقعیت است واین به نفع شهرمان است
      آیا بیان واقعیت است و یاتحریف وتمجید ؟
      (ار تباط ایشان بامراجع و وزیران)
      به عنوان مثال : آمدن مراجع و وزیر سابق برای شهرمان افتخار بود

  3. تعریف از شهر با تعریف از شخص از هم جداست. امام جمعه محترم در حقیقت چیز دیگری مد نظر داشت چون این مساله توسط خود ایشان ام رعایت نمیشود . به طور مثال ایت الله خطاب کردن ایشان نسبت به اقای فلاحیان یا مجتهد عالی قدر خطاب به ریس جمهور یا اینکه ایشان بارها خاطر نشان کردند که با بیت اقا مکاتبه یا ملاقات داشته اند ……

    1. سلام اقا محمود
      صرفا جهت اطلاع
      یکی از صفات که باید وزیر اطلاعات داشته باشد اجتهاد است وضمنا یکی از شرایط عضویت در مجلس خبرگان رهبری مجتهد بودن است که جناب رئیس جهور عضو آن هستندخطاب امام جمعه مشکلی ندارد
      با تشکر

  4. در مورد تعاریف دیگران و طمع آنان شکى نیست و واقعاً درست گفته اما
    در مورد” بنده با عوامل رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور مکاتبه کردم.»” زیادى داره از خودش تعریف مى کنه.شما که دلسوزانه از حق گراشى ها دفاع مى کنى نیازى به منت گذاشتن نیست.
    البته دیدگاه و نظر بنده مى باشد.از اونایی که بهشون برخورده معذرت مى خوام.
    باتشکر

    1. سلام علی اقا
      سوال :بیان اینکه مردم اطلاع از عمل کرده امام جمعه داشته باشند بهتر است یا بی اطلاع بودن؟
      ضمنا ایشان تا جایی که ما اطلاع داریم با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده اند
      نظر شما قابل احترام می باشد

  5. فکر کنم منظور امام جمعه محترم از مهمانان این شهر ، “حجه الاسلام و المسلمین حاج آقابرادران ” هستش که اخیراً مهمان ما گراشی ها بودند و نقدهایی هم به عملکرد امام جمعه در زمینه مدیریت ایشان بر حوزه علمیه و . . . داشتند .
    اینکه ایشان فوراً میان و منفعلانه عکس العمل نشون میدن بجای بازنگری در کارهای خود ، نشان از روحیه کمِ انتقاد پذیری ایشان نیست ،بنظرتون ؟ !
    . . . والله اعلم
    یکی از نقدهایی که بنده مستقیماً از ایشون شنیدم این بود که “تا جایی که من متوجه شدم این موضوع را کاملاً احساس کردم که طلاب حوزه علمیه یتیم و بی سرپرسترها شدهاند و حوزه علمیه مدیریت مناسبی نداره ” و . . .
    بااخره آدم در سطح شهر با هم نشست و برخاست داره دیگه و چیزی که من از اکثر مردم میشنوم اینکه نماز جمعه کیفیت و جایگاه سابق رو نداره و امام جمعه محترم هم آن وجهء قبل رو . . .
    یک شخص از بیرون گراش اومد با کینه و غرض ورزی حرف زد . . . دو نفر اومدند ، عامه مردم رو چی بایست بگیم ، همه اونا غرض ورزند و با تعصب و جهالت قضاوت میکنن . . . باید قبول کنن ایشون که یه جای کارشون گیر داره دیگه .

    1. سلام پیر خرابات
      اولا: امام جمعه کلی بیان کرده اند شخص خاصی مورد نظر نبوده (از امام جمعه سوال شد)
      ثانیا :مهمان همیشه عزیز بوده ولی با امدن چند روزه در شهر، می شود جایی را ارزیابی کرد؟ با تشکر

      1. ضمنا سرپرست حوز های علمیه امام زمان عج ورهبری ومراجع می باشند وعملکرد حوزه های علمیه از قم بررسی می شود اگر بی کس بود تا الان درب حوزه می بایسد بسته باشد تلاش وکوشش های امام جمعه است که مدرسه علمیه هنوز به روند خود ادامه می دهد

  6. در پاسخ به شبهه افکنی های بعضی ازمغرضین باید عرض کنم در اینکه حاج آقا نماینده حضرت آقا سید علی خامنه ای در گراش وسفرهای تبلیغی هستند هیچ شکی نیست ان کوته نظرانی که به هر دلیلی قصد فرافکنی دارند بدانند که ایا امام جمعه محترم حرفی در مورد خودشان از مصاحبه با یک هفته نامه معروف اروپایی وجهانی زدند ایا خدمت مردم شریف گراش عرض کردند که در آخرین سفرتبلیغی که بعنوان نماینده رهبری به یکی از کشورهای اروپایی رفتند پادشاه آن کشور از ایشان درخواست ملاقات کرده ولی حاج آقا حسینی این ملاقات رامشروط به دستور مقام معظم رهبری در سفر بعد کردند.شمایی که ندانسته و یا مغرضانه اتهام می زنید آیا از تیتر اول ان هفته نامه در مورد امام جمعه شریف مردم گراش میدانی چه تعبیری به کار برده است>>>>رییس جمهور آینده ایران<<<<
    درب دفتر امام جمعه محترم به روی شما مردم شریف باز است لذا عزیزان می توانند با مراجعه به دفتر این عالم جلیل القدر مسائل و مشکلات خود را در میان بگذارند واستفاده ببرند.سروران گرامی با انتقاد نابجا سبب دل آزردگی کسی که بادرصد جانبازی بالا به قصد خدمت به مردم شریف گراش آمده نشویم
    من الله التوفیق

  7. با عرض سلام
    امام جمعه محترم شهر گراش در چندین مورد نشان داده اند که انتقاد پذیر نیستند. جریان حرف های کاکاجی و بر آشفته شدن امام جمعه (از سر سو تفاهم و یا هر چیز دیگری) و پیگیری برای شکایت و این حرف‌ها یکی از موارد بود.
    اگر تاریخ را بخوانیم می بینیم که مولایمان علی (ع) حتی بر روی منبر نیز به ایشان جسارت و توهین می‌کردند ولی ایشان با سعه صدر جواب می‌دادند و حق را می‌گفتند.
    این موضوع علاوه بر نشان از صبر و تحمل و شکیبایی و روحیه انتقاد پذیری امام داشتند همچنین نشان از شجاعت ایشان دارد.
    و یکی از خصوصیات بارز امام جماعت شجاعت هست.
    شجاعت چیز کمی نیست
    هروقت امام جمعه محترم و البته سایر مسئولین این شجاعت را داشتند که مستقیما انتقاد شود از ایشان و نروند پیگیری کنند و کار به شکایت بکشد و یا کینه به دل بگیرند آن وقت می‌شود حرف حساب.
    البته شاید این گفته صحیح باشد که ممکن است کسی بیاید حرف ناحق بزند و یا توهین کرد. آنوقت چگونه است؟
    درجواب باید گفت همین است. کسی که از کسی انتقاد می‌کند یا به اصل قضیه واقف است که توهین نخواهد بود یا اینکه متوجه موضوع نیست و این وظیفه‌ی شخص مقابل است که با سعه صدر پاسخ دهد و شخص را متقاعد کند.
    ولی به والله که چنین نمی شود.
    حتی در همین محل مجازی نیز آدم از گفتن نامش هراس دارد. چرا که می داند پیگیری می کنند. دردسر می شود. آخر چرا؟ چرا باید اینگونه باشد؟
    آقای امام جمعه
    اگر کاکاجی به عنوان مثال حرف نابجایی زده بود با یک یادداشت خیلی ساده در زیر صحبت ایشان قضیه حل می‌شد. ولی چرا نشد؟ برمیگردد به صحبت‌های قبلی بنده.

    مورد دوم اینکه کسی کار مهمی انجام داده باشد عالی است و دستشان را باید بوسید اما آن را با تکرار بیان کردن و یا ابزار کردن عادت نادرستی است
    اوصیکم عبدالله و نفسی باتقوالله …. ولی آن قسمت “و نفسی” حذف شده است. این سخنانی است که هر جمعه مارا متذکر می شود. اما انگار و نفسی نشنیده گرفته می شود.
    کلام امام است:
    هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.
    منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل٧٧ ٬(مَن)٬حدیث۹-١۴۴٨.

    و در جای دیگر:
    اَقْبَحُ الصِّدقِ ثَناءُ الرَجُلِ عَلى نَفْسِهِ؛
    زشت‏ترین راستگویى، تعریف انسان از خودش می‌باشد.
    غررالحکم، ج ۲، ص ۳۸۸، ح ۲۹۴۲؛ میزان الحکمه، ج ۱۰، ص ۴۴۵.

    آری شما راست می گویید و شخص مهمی هستید بحمدالله ولی این تکرار مکررات امام آن را نازیبا و زشت می داند.

    امیدوارم حرفهایم تلنگری باشد.
    والسلام من التبع الهدی

    1. سلام (اسم بر بند خدا)
      از شما بعید است با این همه اطلاعات
      من که از امام جمعه سوال کردم گفت تا الان هیچگونه پیگری برای شکایت انجام نداده ام و این حرف صیحیح نیست
      آیا مدرکی بر شکایت یا پیگیری داردید ویا از روی شنیدها این حرف ها رو می زنید
      ضمنا خوب است از همه احادیث استفاده کنیم نه
      انجای که به نفع خودمان است

  8. اگه مسولین انتقادپذیر بودن این نبود وضع مملکت اگه دنبال عدالت بودن حرف نمیزدن عمل میکردن…مشت نشانه خروار درمورد محدوده جناب امام جمعه با حرف زدن کاری پیش نمیره حداقل درمورد محدوده خودی نشون بدید وثابت کنید منظور من رابطه بازی نیست همون قانون سال ۴۲ اجرا بشه کافیه اگه مسولین الزایمر گرفتن سال ۸۸ بازم قانون تصویب کردن وهمه چیز مشخص شد چرا دوباره با رابطه بازی قانون تغییر دادن نمیدونم واسم مث روز روشنه همه چیز میشه انجام داد با رابطه حتی قانون مصوبه دولت اجرا نکردن…و کاش میشد روزی برسه بنام خودم یا خودمون کامنت بزاریم با اسم اصلی

  9. آقای شاغلام
    شما که داری طرفداری از امام جمعه محترم می کنی این حرفها که نوشته ای : در آخرین سفرتبلیغی که بعنوان نماینده رهبری به یکی از کشورهای اروپایی رفتند پادشاه آن کشور از ایشان درخواست ملاقات کرده ولی حاج آقا حسینی این ملاقات رامشروط به دستور مقام معظم رهبری در سفر بعد کردند. و در تیتر اول ان هفته نامه در مورد امام جمعه شریف مردم گراش میدانی چه تعبیری به کار برده است>>>>رییس جمهور آینده ایران<<<<
    خودت باهاش بودی و دیدی و شنیده ای یا از خود ایشان شنیده ای ؟

    1. اگر ما مردم گراش اتحاد داشتیم و کمی هم اهل اخبار و مطالعه بودیم و آگاهی لازم رو داشتیم دیگه طمع کاران داخلی و بیرونی جرأت نمی کردند بیایند گراش جاخوش کنند و به نام دین و مذهب کاسبی کنند و سوءاستفاده جناحی و خطی کنند.
      از ماست که بر ماست

  10. با عرض سلام و ادب خدمت اقای شا غلام درست است امام جمعه نماینده ولی فقیه در یک شهر است اما به نظر شما تمام امام جمعه های کشور مورد تایید رهبری هستند ؟ اینها از طریق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه انتخاب می شوند و جهت اطلاع فقط امام جمعه مراکز استان ها مستقیم از طریق رهبری انتخاب می شوند با تشکر

    1. سلام اقا وحید
      من متن حکم مقام معظم رهبری به امام جمعه نوشتند در دفتر دیدم
      ضمناتا جای که یادم است در نماز جمعه هم زده بودند اگر شما هم خواستید بیایید ببینید
      با تشکر

  11. من پیشنهاد میدهم که اولا امام جمعه محترم فایل صوتی خطبه دو هفته متوالی بگیرد و به سخنان خود گوش دهد . متوجه خواهد شد که چه توهینهایی به مردم شریف و متدین و خیرین کرده است . آقای امام جمعه اگر مسولینی بگراش آمده اند و تعریف و تمجید از مردم گراش کرده اند بیجا وجهت فر یب و دلخوشی و بقول جنابعالی برای خالی کردن جیب مردم نبوده است بلکه واقیعت شهر ما است چون اولین شخصیتی که از مردم ولایی گراش تعریف کردند مقام معظم رهبری بودند پس لطفا به شخصیتهای سیاسی و مذهبی توهین نکنید . مردم گراش اینقدر فهیم و هوشیار هستند که در چه زمانی و از چه کسی دعوت کنند و خیرین بدون هیچگونه چشم داشتی آنچه اولویت شهر است هزینه میکنند و خدا را شکر که این عمل نیکو ی آنان زبانزد عام و خاص است و لزومی هم ندارد که باشما مشورت و یا هماهنگ شود . جنابعالی توقع دارید مردم هر روز برای دست بوسی شما بیایند و خود را برتر از دیگران میدانید در صورتیکه امام جمعه قبل از شما جناب آقای حلاجی و مرحوم اسماعیلی خود را وقف گراش و مردم کردند و برای ارتقای گراش بیش از دهها بار به تهران و استان و قم نزد مراجع عظام رفتند حوزه علمیه گراش در زمان مرحوم اسماعیلی نمونه استانی و کشوری بود در زمان جنابعالی تقریبا متروکه شده است هر کس آمد نتوانستند با شما کار و هماهنگ باشند الان تعطیله در شهر ولایی گراش چه شده است که بیش از ۳۰۰ نفر در نماز جمعه شرکت نمبکنند چرا که از بس من من من شنبدند لطفا بفرمایید در طول حضورتان در گراش چه خدماتی داشته اید آیا شما میدانید خیلیهااز نماگزران و حتی اعضای ستاد نماز جمعه نماز یا فرادا و با ادا میکنند . لطفا تجدید نظر در اخلاق و عملکردتون داشته باشید قصد توهین و جسارت و بی ادبی ندارم ما مخلص روحانیت و انقلاب و رهبری هستیم از راه دلسوزی نوشته ام . شما پیشنهاد دادین که خیرین برای خرید عید به برادران سپاه و نیروی انتظامی کمک کنند مگر این حضرت امام راحل نبودند که فرمودند ایکاش من یک سپاهی بودم یعنی شان و منزلت سپاه این است که از مردم کمک بگیرند چرا اینقدر در مراسمها در مورد ساخت مصلی و دادن وجوهات به شما اصرار میورزید ا اولویتهای واجب تری داریم اداره گذرنامه و …. خیلی ساختش ضرورتر از مصلی است . چرا مردم باید دنبال شما بیایند بروید تهران خودتون که بارها فرموده اید من خدمت همه مسولین اردادت دارم و همه من را میشناسم پس لطفا آستینها بالا بزنید و مشکل محدوده را حل کنید . برای ساخت حوزه میلیاردها تومان هزینه شده است جنابعالی مبدانید برای خیلی از مساجد گراش امام جماعت را از شهرهای دیگه میاورند در دل خیلی زیاد است که اگر بخواهیم مکتوب کنیم مثنوی هشتاد من کاغذ خواهد شد . از مسولین عزیز گریشنا هم استدعا دارم که بدون سانسور درج کنند

    1. سلام دوسای گراشی هم شهرسانی
      ببخشید شما چرا مثل قوم اسراییل ایرادهای نقش نقشی میگیرید تا یاد داریم با امامان جمعه مشکل پیدا کردید البته گروهی آن از سید مظلوم آغا عباس آن از سید رنجور ومریض آقای موسوی پور و………. حتی همان حلاجی که تا با بعضی همراه بود وگوش به حرفشان تاج سر وقتی متوجه شد که نباید آلت دست باشد منفور ومجبور به رفتن حالا هم از این سید آخر شاید یشود گفت : امامزاده ای که گنبد روی خودش نگه نمیکند هستید مادرعجب استیم این اخلاق آخرش کجاست

  12. یادش بخیر نماز جمعه های مرحوم حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی و خطبه هاش برا من یه صفای دیگه ای داشت.
    حرفش حق بود و با همه قشر جامعه رابطه داشت.خدا بهشت نصیبش کنه انشاالله.
    گراش اسماعیلی ها نیاز داره.
    دل گراش واسه اسماعیلی هنوز میتپه.

  13. امام جمعه محترم قبل از ابراز هر بیانی باید فکر کنند که ایا خود مورد اتهام نیستند.
    چند سوال از امام جمعه محترم مطرح میشود . ایشان در همه خطبه ها و سخنرانی هابشان خود را اینگونه معرفی کردند که با دفتر مقام معظم رهبری ارتباط دارند این در صورتی است که بارها اقای تقوی ریس شورای سیاست گذاری اءمه جمعه تذکر دادند تا از معظم له به طور غیر واقع مایه گذاشته نشود . امام جمعه باید نشان بارز مردم داری داشته باشد ایا اقای حسینی اینگونه هستند . ایشان در یکی از خطبه های نماز جمعه منتقدان خود را افراد غیر مسول و مغرض خواند ایا واقعا چنین است اعضای ستاد نماز جمعه که بارها به این شهر خدمت کردن و امروز دسته جمعی استعفا دادند ایا مغرض هستند. باید از ایشان پرسید در جایگاه امام جمعه چطوری به نهادینه کردن برنامه های فرهنگی مذهبی نگاه داشتند. ایا بحث ذکات در شهرستان ترویج پیدا کرده است چرا این همه بحث خمس داغ میشود و اصرار به اصرار که ان را در اختیار امام جمعه قرار دهند مگر اءمه جمعه در شهرستان های دیگر اینگونه تبلیغ خمس میکنن. لذا جا دارد بگویم مردم گراش مردم صبور و خدا ترس هستند که متاسفانه خیلی مورد سواستفاده قرار میگیرند چرا
    حرف های زیادی است به دور از توهین ولی ترس از ان دارم که تنها رسانه شهر ام بسته شود مثل ستاد غدیر مثل برنامه خاکریز خاطرات مثل ستاد نماز جمعه و ……

    1. سلام آقا محمود
      تا جای که ما اطلاع داریم ستاد نماز جمعه بدون تایید امام جمعه مو ضوعیت ومشروعیت ندارد وامام جمعه انها را تعلیق کرده بوده

  14. علی اقا کاکای گلم درسته اومدم و دور ار وطنم ولی بعضی ناملایمات زندگی مجبورم کرده بگذریم .ایا کم تر شدن شرکت کنندگان در نماز جمعه باید در خطیب و امام دونست یا باید واکاوی در مسایل دبگه ای کرد کمی فکر و تحمل بهتر از نظر دادن بی جهت است تا جایی که من اطلاع دارم در دفتر امام جمعه بروی همه بازه چرا اگر انتقاد و تظری داریم با مشورت با هم و مطرح کردن اون نزدخود امام جمعه اقدام نمیکنیم،این گونه بر خورداصلا در شان مردم خوبمون نیست و نتیجه ای هم نداشته و ندارد.

  15. بنده مطمینم این آقایی که به عنوان بی‌طرف داره نظر می‌ده چندان هم بی‌طرف نیست و شاغل دفتر امام جمعه است.
    عزیز دل برادر یک کم واقع‌بین باش مگه شما وکیل و وصی امام جمعه هستین؟
    خود نمایی تا کجا؟
    با مته که نمیشه تو دل مردم نفوذ کرد!

  16. جناب بی طرف سلام خدمت شما عرض کنم حکمی که در درب حسینیه نصب کرده بودن مال اجازه خمس است که میتونن بردارن که این حکم اقای خامنه ای به همه ائمه جمعه دادند و باز هم در اخر عرض کنم نماینده مقام معظم رهبری بودن ملاک بر تایید حرف نماینده از سوی رهبری نیست اقای خرازی در یکی از مصاحبه های خود گفته بود که اقای خامنه ای در مذاکرات هسته ای زمان دولت دهم اقای جلیلی نماینده رهبری بود اما وقتی از مذاکرات برگشت رهبری به اقای جلیلی گفتند نباید شما فلان حرف را در همان جلسه می گفتید و اشتباه کردید با تشکر

  17. با مرام
    من نه در دفتر امام جمعه شاغل هستم ونه سر خود بر اساس شنیدها مطلبی درج می کنم بلکه رفتم سوال کرده ام واز خود امام جمعه شنیدم ومطالب نوشتم با تشکر

  18. سلام جناب آقای بیطرف
    شما که زحمت کشیدید و رفتید از خود جناب آقای امام جمعه سوال کردید
    لطف کنید از ایشون بپرسید در گراش چندتا موسسه فرهنگی داریم چندتا موسسه قرآنی و مذهبی داریم؟
    غیر از به قول خودتان دعوت از وزیر و وزرا برای معرفی شهر گراش برای فرهنگ شهرستان گراش چه کردید؟
    اصلا بالکل هدف شما چیست؟
    یه لطفی کنید بی زحمت اینها رو بپرسی. با تشکر

  19. یا ایها الناس سلام
    یه کسی پیدا نمی شود وبرود فایل صوتی و تصویری سخنان مقام معظم رهبری(که آن زمان رئیس جمهور بودن و در مشهد مقدس(بر اساس شنیده ها)) از مردم گراش قدردانی کرده اند را گیر بیاورد ودر بین مردم و فضای مجازی پخش و در مراسم های مختلف از آن استفاده شود؟
    بابا دعوای مجازی بسه همه باید باهم و متحد به فکر آبادانی گراش باشیم طوری رفتار کنیم که مسوولین به وظایف شان عمل کنند و وقتی از شهر ما رفتند باز هم همیار ما باشند. و السلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

44 نظر
scroll to top