بستن

فیلمسازان فارس، گراش را دیدند

گریشنا: فیلمسازان حاضر در یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با همکاری ایکوموس به تور گراشگردی رفتند.

صبح روز چهارشنبه خبری از برگزاری کارگاه نبود. همه فیلم سازان دور هم جمع شده و بازدید از اماکن تاریخی شهر گراش را در برنامه‌شان گنجاندند. این بازدید ساعت نه صبح شروع و کلات اولین مکانی بود که فیلم سازان در آن توقف کرده و شهر گراش را از زاویه ای دیگر دید زدند. نکته‌ای که در اولین ایستگاه برای فیلم سازان جلب توجه کرد تعداد زیاد مساجد شهر گراش بود. مهندس غلامرضا آرمان‌مهر عضو انجمن ایکوموس گراش با توجه به اهمیت مساجد و نقش آن در حیات انسانی به این سوال پاسخ داد.

دومین مکان تاریخی گراش خانه قدیمی علیپور بود. آرمان مهر در خصوص این بنای قدیمی گفت: معمار این خانه خود صاحب خانه یعنی استاد علیپور هستند و از اولین خانه‌های قدیمی دو طبقه از بین خانه‌هایی با این قدمت صد ساله است.

برکه کل برنامه بعدی فیلم سازان بود که مورد توجه اکثر فیلم سازان قرار گرفت. بیشترین توقف نیز در کنار این آثار تاریخی بود.  فیلمسازان جوان فارس که از سال‌های قبل با نام «کل» آشنایی داشتند؛ بی‌صبرانه مشتاق بازدید از بزرگترین آب انبار ایران بودند. آرمان مهر با ارائه توضیحاتی در مورد ارزش های و عجایب این اثر؛ فیلمسازان را به بازدید از چشم انداز زیبای بام یکی از خانه های مشرف به برکه کل دعوت کرد تا با این چشم انداز زیبا خاطره‌ای ماندگار در ذهن فیلمسازان به یادگار بماند.

و آخرین مکان گردشگری خانه شهیدان عظیمی بود. پذیرایی از فیلم سازان با شیرینی سنتی “قتلمه” انجام شد. این بازدید ساعت ۱۱ به اتمام رسید و فیلم سازان سری به کارگاه روز سوم با حضور امیر شهاب رضویان زدند.

این برنامه بیستمین تور گراشگردی است که ایکوموس برگزار کرده است.

13931220 GerashGardi (8)

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top