بستن

دستکش سفیدها این بار تنگ‌آب را پاکسازی کردند

گریشنا: با حضور دستکش سفیدها حدود ۲۰۰ کیلوگرم زباله از منطقه تاریخی تفریحی تنگ‌آب گراش جمع‌آوری شد.

به گزارش گریشنا در یک طرح مردمی ۲۲ اسفندماه گروهی از جوانان گراش به تنگ‌آب رفتند تا با پاکسازی این منطقه به استقبال نوروز بروند. این طرح از ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح به مدت حدود سه ساعت طول کشید که در نتیجه آن یک وانت زباله به وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم جمع‌آوری شد.

گروه دستکش سفیدها برای تاکید بر حفظ محیط شهری پیش از این طرح جمع‌آوری زباله‌ها را در شب‌ تاسوعا اجرا کرده بود. (خبر در گریشنا) یکی از اعضای این گروه در مورد برنامه تنگ‌آب گفت: «۲۸ نفر از قبل برای حضور در برنامه اعلام آمادگی کرده بودند و صبح جمعه به تنگ‌آب آمدند. به جز افرادی که از قبل هماهنگی می‌کنند دوست داریم خود مردم هم در پاکسازی طبیعت مشارکت فعال داشته باشند. هر چند در سه ساعت جمع آوری زباله مردمی که رد می‌شدند از این کار تشکر می‌کردند و ظهر خانواده‌های از این حجم زباله جمع شده متعجب بودند.» به جز جوانان دست‌کش سفید، محمد جمالی رییس اداره محیط زیست گراش نیز در این برنامه مشارکت داشت.

تاکنون چندین بار طرح پاکسازی تنگ‌آب از زباله اجرا شده است (خبر در گریشنا ۱ و ۲) ولی به دلیل عدم آگاهی عمومی و رهاسازی پس‌مانده‌ها در طبیعت همچنین نبودن محلی برای جمع‌آوری زباله در تنگ آب هر بار این منطقه زیبا با زباله‌های جدید آلوده می‌شود.

به گفته یکی دیگر از اعضای دستکش سفیدها: «بیشتر زباله‌ها رها شده در طبیعت ظروف یک بار مصرف و پلاستیک بود که به هیچ وجه تجدید پذیر نیست و در طبیعت باقی می‌ماند. افراد بهتر است که زباله‌ها خود را نیز مانند وسایل دیگر از کوه برگردانند و در شهر در سطل‌های زباله بیاندازند. البته مسئولین هم بهتر است مکان‌های تعریف‌ شده‌ای برای جمع‌آوری زباله در این مکان گردشگری در نظر بگیرند و به طور مرتبط این زباله‌ها جمع‌آوری شود.»

13931222 DasrkeshSefid (21)

 

 

 

 

 

 

16 نظر

  1. ممنون از تمام عزیزانی که در جمع‌آوری زباله در تنگ‌آب شرکت داشتند و بعد
    از اول اشتباه بود این منطقه را به منطقه تفریحی تبدیل کردند از روزی که این منطقه را به منطقه تفریحی تبدیل کردند شروع شد به تخریب محیط زیست در این منطقه از سد تنگ اب گرفته تا زمینهای این منطقه تخریب شده یا داره می‌شه.
    من از شهرداری و حفاظت محیط زیست درخواست دارم که فکری به حال این منطقه کنند حال که این منطقه به منطقه تفریحی تبدیل شده می‌شه با کمترین هزینه از تخریب بیشتر جلو گیری کرد.
    اول این منطقه را منطقه شکار ممنوع اعلام کنند تا هیچ کسی اجازه حمل سلاح در این منطقه نداشته باشه
    دوم شهرداری سطل زباله در این منطقه قرار بدهد تا مردم زباله‌هاشون رو در سطل زباله بریزنند
    سوم کاش خیرین کمکی میکردن تا پشت سد لای روبی بشود تا باز چشمه این منطقه به راه بیوفتد درخت‌های این منطقه باز سبزی قبل رو به دست بیاورند
    باز تشکر میکنم از تمام کسانی که در این کار خیر شرکت داشتن اجر همه شما با امام حسین ع

  2. من هرچقدر بخوام این کارشون رو تحسین کنم بازم کمه
    آفرین .اجرتون با خدا.به امید فرهنگ سازی برای مشارکت مردمی جهت پیشگیری از آلودگی محیط زیست.

  3. با دیدن عکس بالا من اول خیال کردم پاکسازی تنگ آب توسط گروه داعش انجام شده چون سراشون پوشانده شده و کیسه های زباله هم تداعی سر های بریده گروگانها داره !!!!!

  4. بعضی از اشخاص خیلی فرهنگ دارند):
    بجای تقدیر از این عزیزان که زباله های که خانواده من شما ریختن رو جم کردن داریم این عزیزان رو مسخره میکنیم
    جهان سوم جایی هست که وقتی حرف دیگران رو نمیفهمند آنها رو مسخره میکنند

    1. سلام
      نوشته من برای مزاح بود و کسی را هم مسخره نکرده ام واز همه اونها هم تشکر می کنم و دستشان را هم می بوسم بخاطر این کار ارزنده شان .
      شما یه خورده ظرفیت و سعه صدر داشته باشید و زود مردم را به بی فرهنگی و نفهمی متهم نسازید .
      شوخی با غرض ورزی تفاوت داره . ممنون

  5. بهترین راه بستن جاده هست که مسبب خراب کردن طبیعت شده ،پاکسازی درست،اینهمه درخت که خراب کردن چه جوری درست کنن حالا؟

    1. سلا
      اره به خودتون ببیالید که ما بریزیم و کسای دیگه برن تمیز کنن.
      ما هر خرابکاری که بکنیم میندازیم رو دوش یه نفر دیگه.
      ظهر عاشورا ریخت و پاش میشه تو خیابون میگن بخاطر امام حسین. روزهای تعطیل میخورن و میریزن میگن یه روز که صد روز نمیشه.شهرداری هست. تو ایام عید طبیعت رو به گند میکشن میگن عیده عزیزان خوش باشین.
      همیشه قانون اینجوریه… یکی خراب میکنه، ده نفر میان درستش میکنن.
      حالا ما جزو کدوم دسته هستیم خدا داند.

  6. با تشکر و قدر دانی از تما م کسانی که بی منت و بی ادعا دارند برای مردم و شهر زحمت میکشند اگر ممکن است تابلوی هم نصب کنید که مردم اشغال نریزند و اشغالهایشان را جمع کنند با تشکر

  7. کاری بسیار ارزشمند و قابل سپاس و ستایش است بخصوص اینکه کاری بدون مزد و منت و منفعت است و فقط اینکار از دوستداران واقعی و راستین طبیعت بر می اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top