بستن

شاعران گراش شما را به سعدی‌خوانی دعوت می‌کنند

گریشنا: به مناسبت اول اردیبهشت‌ماه روز سعدی، انجمن شاعران و نویسندگان گراش علاقه‌مندان به ادبیات فارسی را دعوت به سعدی‌خوانی کرد.

به گزارش گریشنا به مناسبت روز سعدی، مسابقه سعدی‌خوانی در گراش برگزار می‌شود. در این برنامه علاقه‌مندان یکی از حکایت‌های گلستان یا بوستان را به انتخاب خود خوانده و ضبط می‌کنند. در کنار بخش افتخاری که سعدی‌خوانی شخصیت‌های شهرستان است، به سه نفر برگزیده در بخش دانش‌آموزی و دو نفر برگزیده در بخش آزاد از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش هدایایی داده می‌شود.

علاقه‌مندان به شیخ سخن می‌توانند سعدی‌خوانی خود را به ایمیل gerash@gmail.com بفرستند. تحویل فایل سعدی‌خوانی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش راه دیگر ارسال است. ارسال به شماره ۰۹۳۷۴۹۰۹۶۰۰ در شبکه‌های اجتماعی همانند واتساپ یا وایبر نیر راه سوم است.

اول اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت ارسال سعدی‌خوانی است. آثار برگزیده در جلسه سوم اردیبهشت‌ماه انجمن شاعران و نویسندگان گراش معرفی و پخش می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از سعدی‌خوانی‌ها در قالب پادکست در سایت انجمن منتشر می‌شود.

مهدی‌آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در مورد این برنامه گفت: «در کنار یادآوری روز سعدی به دنبال راهی بودیم که نسل جوان و نوجوان را با شخصیت‌های بزرگ ادبیات فارسی آشنا کنیم. امیدواریم این برنامه فرصتی باشد تا همه کتاب‌های گران‌بار گلستان و بوستان را بگشایند و حکایتی از آن را بخوانند.»

Saadi-SQ

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. گسترش فرهنگ فارسی و اشنایی نسل جوان با ستارگان اسمان ادبیات پر مغز پارسی مانند شیخ اجل سعدی میتواند درجایگاه خود جامعه و فرد را در مقابل بیماریهای روحی و روانی حفظ کند و روش خوب زندگی کردن را بیاموزد به همه ما.کار بسیار نیک و پر ارجی کرده اید .به مناسبت تولد دیگر شاعران و نویسندگان هم پسندیده است اگر انجام گیرد.سعدیا مرد نکو نام نمی رد هرگز / مرده ان است که نامش به نکویی نبرند

  2. خداییش درج خبرتون ٣٠ فروردینه،من چجورى مى تونم شرکت کنم وقتى که آخرین مهلتش ١ اردیبهشته!!!
    خب زود تر خبر بدین،والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top