بستن

برنامه جعفرپور برای ادغام دانشکده‌های گراش و لار

گریشنا: جمشید جعفرپور سخنران میان‌دستور جلسه ۶ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی بود. او که نمایندگی سه شهرستان لارستان، خنج و گراش را بر عهده دارد در این جلسه ۱۰ خواسته را مطرح کرد که بخشی از آن به شهرستان گراش مربوط بود.

دکتر جعفرپور در این نطق خواستار تکمیل مجتمع اداری شهرستان گراش و آب‌رسانی به ارد و فداغ شد. در کنار آن طرح آبرسانی از خلیج‌ فارس، طرح مشترک سه شهرستان است. اما حساس‌ترین بخش سخنان جعفرپور اشاره به ارتقای دانشکده‌های علوم پزشکی بود. او گفت: «با توجه به وجود دانشکده‌های مستقل علوم پزشکی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، ارتقای این جزایر مجزا و ارتقای آنها به دانشگاه علوم پزشکی برای هم‌افزایی و ارائه خدمات بهتر مورد توجه قرار گیرد.» طرح جعفرپور ادغام دو دانشکده گراش و لارستان و تشکیل یک دانشگاه علوم پزشکی است که مشخص نیست مرکز آن کجا خواهد بود.

Jafarpoor1

خبرگزاری خانه ملت متن کامل نطق میان‌دستور نماینده لارستان، خنج و گراش را منتشر کرده است. (خانه ملت)

همکاران محترم!‌

اینجانب به نمایندگی از مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، که در چنین ایام خجسته‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۷ به آن خطه، توسط رهبر فرزانه مزین به نام «لارستان بزرگ» گردید، با شما سخن می‌گویم. سرزمینی که از حیث وسعت از ۶ استان فعلی پهناورتر است، از اولین خاستگاه حکومت اسلامی، حکومت سید عبدالحسین لاری، دیار عالمان مجاهد و نام آشنا همچون سید عبدالعلی آیت اللهی و سید مجتبی موسوی لاری، دیار عالمان بزرگ و نیک نفس اهل سنت،

آنچه بلافاصله از شنیدن نام «لارستان» به ذهن متبادر می‌شود خطه‌ای است با مردمانی مومن، ولایتمدار و سخاوتمند و خیر که بسیاری از طرح‌های عمرانی منطقه به ارزش صدها میلیارد تومان توسط آنها به انجام رسیده یا در حال انجام است. بله، این موضوع حقیقت است اما فقط نیمی از حقیقت. نیمه دیگر حقیقت، عمق محرومیت است که بر اکثر روستاها و حتی شهرهای منطقه سایه افکنده و مسلما بدون توجه و حمایت موثر دولت و صرفا با اتکاء به خیرین، نمی‌توان گرد محرومیت را از چهره منطقه زدود. در شرایطی که در جای جای کشور اسلامی با استفاده از منابع ملی و بودجه عمومی، کار رفع نیازهای مناطق پیگیری می‌شود، مشروط کردن تخصیص بودجه از سوی دستگاه اجرایی به مشارکت خیرین که به ویژه در برخی مسئولان استانی نهادینه شده انتقاد عمومی را برانگیخته است.

برای دیدن عمق محرومیت نیازی نیست به روستاهای دور دست منطقه سر بزنید، کافی است گذری بر محلات قدیم و بزرگ در شهر قدیم لار همچون کوریجان، گاله، پا قلعه، پشتو، محله نو، کهویه و شهرک امام داشته باشید و عمق محرومیت را لمس نمایید.

رئیس محترم جمهور و هیات محترم دولت!‌

قرار است انشاا… استان فارس مقصد بعدی سفر دولت باشد. ضمن خوشامدگویی از سوی مردم میهمان نواز فارس و حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش، اساسی‌ترین نیازهای حوزه انتخابیه که لازم است در سفر آینده و پس از آن مورد توجه دولت محترم قرار گیرد فهرست وار باطلاع می‌رسانیم:

۱- بحران آب اکثر مناطق استان پهناور فارس بویژه کم آب ترین شهرستان‌های آن را در جنوب استان یعنی لارستان، خنج و گراش را تهدید می‌کند. خشکیدن چا‌ه‌ها و حمل آب با تانکر در بسیاری از مناطق مشاهده می‌شود. این تهدید نیازمند ۲ اقدام است:

اول: اقدام بلند مدت و آن انتقال آب از خلیج فارس به لارستان، خنج و گراش می‌باشد.

گفتنی است برخی بررسی‌های اولیه در منطقه انجام شده که امید است در این سفر با تصویب مطالعه تکمیلی و اجرای آن، جنوب استان را از بحران خارج نماید.

دوم: اجرای خط دوم انتقال آب از سد سلمان به حوزه انتخابیه

۲- تصویب منطقه ویژه اقتصادی لارستان در جلسه هیات دولت و فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران منطقه در تولید و اشتغال. همین جا لازم می‌دانم از توجه هیات محترم دولت به تذکر سال گذشته اینجانب از همین تریبون تشکر کنم که منجر به اصلاح تعرفه برق گرمسیری حوزه انتخابیه گردید.

۳- از پروژه احداث راه‌آهن لار- بندرعباس لفظ «مشارکت» حذف شود تا با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی، اقدامات اجرایی این طرح مهم شروع گردد.

۴- در شهرستان گراش، به تخصیص ساختار اداری و نیروی انسانی برای تشکیل ادارات توجه ویژه شود، علاوه بر آن تکمیل مجتمع اداری این شهرستان از اولویت‌های این منطقه می‌باشد.

۵- آب رسانی به اردوفداغ و تکمیل و اختصاص بودجه برای اتمام طرح‌های آبرسانی به این دو حوزه مورد تاکید می‌باشد.

۶- بیمارستان مصوب ۱۳۰ تختخوابی خنج، با اعطای مجوز ۲۱۵ همانند سایر نقاط استان با استفاده از بودجه عمومی و نه تحمیل به خیرین، اقدام گردد.

۷- در حل مشکل زمین‌های شهر خنج، که با وجود سابقه سکونت طولانی مدت اهالی، در کمال تعجب ملی اعلام شده، تسریع گردد.

۸- برای خروج شهرستان خنج از بن بست، به تکمیل راه‌های مواصلاتی خنج با شهرستان های همجوار بویژه راه خنج- کاریان توجه ویژه مبذول شود و راههای ارتباطی بخش بحمله و آب شرب روستاهای آن مورد عنایت قرار گیرد.

۹- با توجه به وجود دانشکده‌های مستقل علوم پزشکی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، ارتقای این جزایر مجزا و ارتقای آنها به دانشگاه علوم پزشکی برای هم افزایی و ارائه خدمات بهتر مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است مبنای این تصمیم، توجه به شاخص‌های مصوب همچون تعداد بیمارستان، تعداد مراکز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت، امکانات و تجهیزات، تعداد پزشک متخصص، تعداد تخت و مانند آن می‌باشد.

کشور در آوردگاه نهایی،‌ پنجه در پنجه ۱+۵ به رهبری آمریکا افکنده‌اند و در این عرصه نیازمند حمایت مردم و مجلس‌اند.

مسلم است که آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق است. تیم مذاکره کننده ایرانی بخوبی می‌داند، دشمن نیز باید بداند که جز با لغو کامل تحریم‌ها در همان روز امضای متن سند، هیچ توافقی بدست نخواهد آمد. متن نهایی می‌باید بدون اعتماد برطرف مقابل پیمان شکن و بدسابقه نگاشته شود و همه حقوق مسلم هسته‌ای کشور در برخورداری از فناوری صلح آمیز و امکان تحقیق و توسعه کامل، نه ویترینی، در چارچوب مقررات بین المللی باید نتیجه فوری این توافق باشد.

۱۰- دو بانده کردن جاده ارتباطی لار- بندرعباس که جزء ۱۰ جاده خطرناک و حادثه خیز کشور محسوب می‌شود. هم اکنون بیش از ۳۵% حمل و نقل استان از این محور صورت می‌گیرد. از هیات محترم دولت توجه ویژه به این طرح مهم و مصوب اما معطل را خواهانم.

با امید سلامتی و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری

سربلندی و سرافرازی نظام اسلامی

توفیق دولت تدبیر و امید

آبادانی و عظمت همه نقاط ایران بویژه لارستان بزرگ

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار/

Jafarpoor2

Jafarpoor3

17 نظر

  1. یک مورد جا انداختند باید به مصوبه الحاق بخشهای اوز و بیرم که در دوره قبل ریاست جمهوری تصویب شده بود و هنوز خبر لغو ان اعلام نشده اشاره میکردند .همچنین مسئله محدوده دو شهرستان گراش و لار صحبت نکردند.مسئله دانشکده علوم پزشکی هم اگر دوست دارند بیان زیر نظر علوم پزشکی گراش فکر نکنم مسولین گراش مشکلی داشته باشند ‌.نمابندگان اقای جعغرپور در گراش تلاش کنند بلکه رضایت ایشان را جلب کنند .در هر حال گراشی هستند .خدا اجرشان بدهد.

  2. مردم مسولین گراش بی تفاوتی تاکی؟ بایدهوشیار بودجعفرپوربا تمام قوادرسال اخرنمایندگیش بازی خطرناکیراشروع کرده ولی باید بداندکه شروع کردنش اوشروع کرده ولی پایانش دست خودش نیست وبایدبداندکه این بازی درسال اخرنمایندگیش اصلا به نفعش نیست مردم ومسولین اعتراض ومخالفت شدیدخودراازاین اقا اعلام کرده وهمه مردم متحدویکپارچه فرقی نمی کنه ناساگی وبللزیهمه باهم جلواین نقشه شوم رابگیریم

  3. برای دیدن عمق محرومیت نیازی نیست به روستاهای دور دست منطقه سر بزنید، کافی است گذری بر محلات قدیم و بزرگ در شهر قدیم لار همچون کوریجان، گاله، پا قلعه، پشتو، محله نو، کهویه و شهرک امام داشته باشید و عمق محرومیت را لمس نماید
    ۲- تصویب منطقه ویژه اقتصادی لارستان در جلسه هیات دولت و فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران منطقه در تولید و اشتغال. همین جا لازم می‌دانم از توجه هیات محترم دولت به تذکر سال گذشته اینجانب از همین تریبون تشکر کنم که منجر به اصلاح تعرفه برق گرمسیری حوزه انتخابیه گردید.

    ۳- از پروژه احداث راه‌آهن لار- بندرعباس لفظ «مشارکت» حذف شود تا با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی، اقدامات اجرایی این طرح مهم شروع گردد
    ۹- با توجه به وجود دانشکده‌های مستقل علوم پزشکی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، ارتقای این جزایر مجزا و ارتقای آنها به دانشگاه علوم پزشکی برای هم افزایی و ارائه خدمات بهتر مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است مبنای این تصمیم، توجه به شاخص‌های مصوب همچون تعداد بیمارستان، تعداد مراکز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت، امکانات و تجهیزات، تعداد پزشک متخصص، تعداد تخت و مانند آن می‌باشد.
    (شهرستان گراش پوچ )
    با ورود وزیر بهداشت به گراش دانشگاه علوم پزشکی گراش زیر نظر لار میرود و جناب اقای جعفرپور خواب خوش و شیرینی برای گراش دیدن
    مردم گراش هم خوشحال از سفر وزیر بهداشت به گراش
    لار نمایندگان دولت در دعوت میکنند تا به کوچه های لار سر بزنند و گراشی های عزیز دعوت میکنند تا به بیمارستان حسینیه عظم و بیمارستان و منزل خیرین گراش سر بزنند و از ساخت اداره ها توسط خیرین سخن بگویند
    لارستان بزرگ رو لولو خورد این سیاست کثیف و مکاری اقای جعفر پور به پایان نخواهد رسید

  4. برنامه ایی که اقای جعفرپور در سال اخر نمایندگی اش رو کرده نشان از مهره سوخته این نماینده واسه تشکل بیدار لار داره دوم جای تعجب داره در نطق ایشان درخاست واسه چند اداره و نیرو واسه گراش که سر (…) شیره بماله اگه شما دنبال کار کردن هستید بیا مشکل محدوده و……حل کنید نه دنبال بر پاکردن اتیش خدا نکنه دروغی که شایع کردین راس باشه وگرنه همین دانشگاه گراش بجای اینکه بره زیر نظر…..بشه …….بهتره واغاز اینکار یعنی…….واسه……..بعضی ها

  5. وااای…تن ب این ذلت ندیما.۱وقت مسئولین زیر بار نرنا.دانشکده مستقل و دسته گلمون هیچ نیازی ب ادغام با هیچ دانشکده دیگه نداره.چون واس ما هیچ منفعتی توش نیست

    1. سلام
      خطاب به بعضی از مسوولین شهرستان گراش!!!
      مسوولین محترم و دست اندرکاران عزیز هم اکنون که مدیریت این سوپرمارکت بزرگ به نام شهرستان گراش تحویل گرفته اید مردم منتظر عایدات سالانه هستند نه زیان و خسارت جبران ناپذیر.
      حواستان جمع باشد دیگر محافظه کاری- سیاسی کاری- تنبل بازی- بازیگوشی و بی خیالی و حالت دست دیگران قرارگرفتن بس است.
      اگر مردم وارد صحنه شدند دیگر…
      قابل ذکر است:
      جناب آقای مهندس قایدی (خدا یارشان) شهردار سابق گراش، در سال ۸۹ می خواستند نمایشگاه مبلمان برای اولین بار در گراش برگزار کنند که رییس وقت اداره بازرگانی لار مانع این برگزاری شدند که آقای شهردار طبق قانون و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران زد تو پوز رییس وقت بازرگانی لار و آن مجبور شد دمش بذاره رو کولش و با کلی خفت و شرمندگی به لار برگردد.
      مردم همچین مدیرهای واقعی می خواهند نه مدیرنما. که بتواند یک تنه جلو زیاده خواهی لار بایستد.

  6. طرح جعفرپور ادغام دو دانشکده گراش و لارستان و تشکیل یک دانشگاه علوم پزشکی است که مشخص نیست مرکز آن کجا خواهد بود!
    این هم مرکزش در چند سطر بعد:
    بدیهی است مبنای این تصمیم، توجه به شاخص‌های مصوب همچون تعداد بیمارستان، تعداد مراکز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت، امکانات و تجهیزات، تعداد پزشک متخصص، تعداد تخت و مانند آن می‌باشد.
    دیدید از لاری ها به قول شما خشش! هم خیری به ما نمی رسه.بابا تا کی خواب خرگوشی اینا مثل …. انحصار طلبند، همه چیز را برای خودشان میخواهند.هنوز که هنوزه در نقشه شوم عید نوروزشان گراش را (بجز خودشان!) حساب کرده بودند. حالا هی بشنید بگویید وحدت! بگویید بعضی! از مسوولینشان اینجوری اند!!! دفتر براشون بزنید!کاری نکنید آیندگان لعنت برامون بفرستند و لگد نثار قبرمان بکنند و تف بندازند. آنچه شرط بلاغ بود با شما گفتم خواه پدر بیامرزی برای خود بخری خواه لعنت.خود دانی!!!؟؟؟

    1. شما ساده اید که فکر می کنید اون دفتر همه ماجراست و اینها خودفروشند. نه دوست عزیز خیلی وقته من و شما با دست خودمون فروخته شدیم.
      وقتی من و شما برمبنای عقل و منطق تصمیم گیری نکنیم و مترسک گراشی رو جلومون علم می کنن و برگ رای خودمون رو با دلایل شبه ناسیونالیستی می سوزونیم یه عده از خاکستر برگ رای من و شما برا خودشون طلا درو می کنن
      حالا سینه چاک کنیم و داد بزنیم پشت گراشی رو خالی نمی کنیم و اگر اول نشیم دوم که می شیم

      همین نماینده ای که الان داره اونجا حرف از زیر نظر بردن دانشکده گراش می زنه رو خاکستر برگ رای من و تو رشد کرد و خار گلومون شد.

  7. آقای جعفر پور شما به سه دلیل میتوانید دانشگاه گراش را مرکز قرار دهید:
    ۱. دانشگاه گراش به لحاظ وسعت و امکانات ارجح‌تر از دانشگاه لار میباشد.
    ۲. دانشگاه گراش به لحاظ زمانی قدمت بیشتری دارد.
    ۳. برای این که حسن نیتتان را در این امر ثابت کنید.

  8. با شاهکار دوستان همشهری در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی؛ هیچ امیدی به پیروزی مجدد کاندیدای غیر لاری حداقل در این دوره نیست…
    این صحبت های جناب جعفرپور خبر از اتفاقات بدی برای گراش میده. قطعا ایشون اجازه نخواهند داد مرکز دانشگاه علوم پزشکی در گراش تاسیس بشه و اگر دقت کنید ایشون در ابتدای نطقشون حوزه انتخابیه خودش یعنی سه شهرستان رو خطه “لارستان بزرگ” معرفی کرد. یعنی کماکان مرکزیت گراش و خنج، لار است…
    امیدوارم دفتر جعفرپور در گراش پاسخی برای این تناقض گویی ها داشته باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top