بستن

چهارمین کتاب دکتر مهرابی در نمایشگاه کتاب

گریشنا: دکتر امیر حمزه مهرابی، چهارمین کتاب خود را با عنوان «توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

book-merabi2کتاب «توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام» نوشته دکتر امیر حمزه مهرابی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده، و امسال در غرفه‌های این دو موسسه پژوهشی، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علاقه‌مندان عرضه شده است.
این اثر در سه بخش و ۹ فصل ساماندهی شده است و شامل ادبیات تحقیقی تبیین مدل اسلامی توانمند‌سازی و مراحل اجرای روش گراندد تئوری تا دستیابی به مدل و دسته‌بندی جدیدی از رویکردها و مدل‌های توانمندسازی است که می‌تواند به عنوان یکی از منابع ارزشمند نظریه‌پردازی و متون درسی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده علاقه‌مندان قرار بگیرد.
در این کتاب آخرین مدل‌های توانمندسازی از سراسر دنیا جمع‌آوری، ترجمه و ساده‌سازی شده است، به طوری که می‌توان آن را دائره‌المعارف نظریه‌ها، احادیث و روایات پیرامون توانمند‌سازی نیروی انسانی تلقی کرد.
نویسنده در این کتاب سعی کرده با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی تعریف جدیدی از توانمند‌سازی را ارائه نماید و روش گراندد تئوری (روش شناسی تئوری داده بنیاد) را در زمینه مدیریت اسلامی به کار گیرد و مدلی کاربردی و عینی را برای توانمند‌سازی منابع انسانی طراحی و عرضه کند و سپس در سه موسسه علمی، اجرایی و پژوهشی کشور، اعتبار‌سنجی نماید.

در این کتاب با بهره گیری از متون اسلامی، مدل بومی و جدیدی طراحی شده است. در اجرای این پژوهش، به‌جای تحمیل چارچوب پژوهش دیگران بر متون اسلامی و یا استفاده از این متون برای توجیه و تأیید نظریه‌های برخاسته از بنیان فلسفی غرب، نظریات نوین و برگرفته از منابع اسلامی به جامعه علمی کشور عرضه شده است.

ارائه رویکردها و مدل‌های توانمند‌سازی در یک دسته‌بندی جدید و ابتکاری و نگاهی جدید با تکیه بر منابع اسلامی به بحث توانمندسازی از جمله مزایای این کتاب است.
دکتر مهرابی یکی از نویسندگان گراشی است که از وی تاکنون چهار کتاب، ۱۲ مقاله در مجلات ISI ، و بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات تخصصی به چاپ رسیده است. کتاب «توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام» چهارمین کتاب دکتر مهرابی است که در زمستان سال گذشته به زیور طبع آراسته شد.
«سردار بی نشان»، «نگاهی نو به نظریه‌های جامعه‌شناسی» و «روان‌شناسی تربیتی و تعلیم و تربیت اسلامی» عنوان سه کتاب دیگر دکتر امیر حمزه مهرابی است.

book-merabi

 

 

 

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top