بستن

برگزیده‌های سعدی‌خوانی از اداره فرهنگ هدیه می‌گیرند

گریشنا: انجمن شاعران و نویسندگان گراش برگزیدگان برنامه سعدی‌خوانی را معرفی کرد.

محمد خواجه‌پور سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان گراش برگزیدگان اولین دوره صدای ادبیات را معرفی کرد: «در بخش بزرگسالان با سپاس فراوان از اساتیدی همچون احمد نوروزی که دعوت انجمن را پاسخ دادند و در این برنامه فرهنگی مشارکت کردند، خانم پروانه نادری و آقای ایوب محمودی به عنوان برگزیده معرفی شدند. در بخش دانش‌آموزی نیز به دلیل استقبال مناسب به جز سه نفر برگزیده از چهار نفر نیز تقدیر می‌شود. فاطمه تاجبخش، پرنیا جمالی و مهسا بامری برگزیدگان سعدی‌خوانی دانش‌آموزی هستند. همچنین از شبنم آیینه‌افروز، فاطمه عالیان و فاطمه شادی و امیرحسین نوبهار به دلیل کیفیت مناسب و صحیح‌خوانی تقدیر می‌شود.»

برگزیدگان می‌توانند هدایای خود را از روز دوشنبه ۲۸ خردادماه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش واقع در میدان شهید برزگران دریافت کنند.

نخستین دوره برنامه صدای ادبیات با موضوع «سعدی‌خوانی» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با همکاری انجمن شاعران و نویسندگان گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت برکه برگزار شد. سردبیر انجمن گراش در مورد اهداف برگزاری این برنامه گفت: «بزرگداشت روز سعدی به شیوه‌ای نو و غیر تکراری، استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی برای بزرگداشت سعدی و تولید آرشیوی صوتی از برخی حکایت‌ّهای سعدی که برای کلیه سنین قابل استفاده باشد از اهداف اصلی برنامه سعدی‌خوانی بود.»

در مجموع ۵۸ فایل صوتی برای شرکت در برنامه ارسال شد که پس از پالایش و حذف موارد تکراری در نهایت ۴۱ فایل نهایی انتخاب شد. ۳۹ نفر اجازه انتشار فایل صوتی خود را دادند و دو نفر به دلایل شخصی مایل به انتشار فایل صوتی خود نبودند. از میان آثار رسیده ۷ نفر بخش‌هایی از کتاب بوستان و ۳۱ نفر حکایت‌هایی از گلستان و ۳ نفر نیز غزل‌هایی از سعدی را انتخاب و خوانده بودند. (دانلود تمام فایل‌های سعدی‌خوانی از دراپ‌باکس)

Anjoman - Saadi 9402 (3)

در میان آثار رسیده علاقه‌مندانی از شهرهای گراش، لار، بندرعباس، شیراز و تهران و کشورهای امارات متحده عربی و انگلستان دیده می‌شد. در جلسه پنجشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه انجمن شاعران و نویسندگان گراش با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، اعضای انجمن و جمعی از علاقه‌مندان ۴۱ اثر رسیده به همراه متن آن‌ها پخش شد.

خواجه‌پور در مورد ادامه برنامه صدای ادبیات گفت: «در دومین برنامه صدای ادبیات به مناسبت ۲۵ اردیبهشت روز فردوسی برنامه شاهنامه‌خوانی برگزار می‌شود و در آینده نیز این برنامه به شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت.»

Anjoman - Saadi 9402 (9)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. از همه دوستان برای برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی که شاعران و نویسندگان ایران را بیشتر به نسل جوان می شناساند و همچنین استفاده درست از فضای مجازی تشکر می کنم .امید که همچنان ادامه داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top