بستن

تجلیل از سنت نیکوی مدرسه‌سازی

گریشنا: در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز، از خیرین شهرستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز با چند ساعت تاخیر در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه در سالن سراجی شروع شد. در ابتدا سید ذبیح‌الله سعادت، آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد و سپس کلیپی از سخنان رهبری در مورد اهمیت مدرسه‌سازی و کارهای خیر پخش شد.

در این مراسم از خیرینی که پروژه‌های آن‌ها در سال جاری در مرحله‌ی ساخت یا کلنگ‌زنی است تجلیل شد. حاج حسین شوری با پروژه‌ی سالن اجلاس در اداره‌ی آموزش و پرورش، حاج عبدالله سلحشور با پروژه‌ی ساخت سه خانه‌ی معلم در ارد، حاج غلامحسین قمری با پروژه‌ی ساخت مدرسه‌ی دو طبقه در شهرک پردیس، حاجیه عذری سعادت با پروژه‌های ساخت نمازخانه و کارگاه کار و فن‌آوری در مدرسه سعادت، خانم انگاشته(عظیمی) با پروژه‌ی ساخت مدرسه در خلیلی، شادروان مصطفی انصاری با ساخت مدرسه، روبه روی شهرک پردیس، حاج عبدالحسین خشنود با پروژه‌ی ساخت مدرسه در بخش ارد، حاج جمال اسد‌نژاد با پروژه‌ی ساخت سالن اجتماعات در کانون حضرت معصومه(س) و سلمان مهرابی به عنوان نماینده‌ی یکی از خیرین شهرستان با پروژه‌ی ساخت مدرسه در روستای محمد زینا از جمله خیرینی بودند که در این برنامه از آن‌ها تقدیر شد.

محمدهاشم درویشی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش پس از تبریک عید مبعث و خوش‌آمدگویی به مهندس دست‌نیان، مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان فارس و مدیران مدارس، اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ودیگر حاضرین، گفت:«تنها چیزی که برای ما خواهد ماند، کار خیر است و جمع‌آوری اموال و عدم انفاق در راه خدا برای ما سودی نخواهد داشت.» او در ادامه اضافه کرد:«هر چند ساخت مدرسه و فراهم کردن تجهیزات کمک و قدم بزرگی است برای ارتقای فرهنگ اما نمی‌توان به قسمت نرم‌افزاری مثل کمک به برگزاری کلاس‌های، مشاوره‌ای، آموزشی و پرورشی بی‌توجه بود که برگزاری این برنامه‌ها و کلاس‌ها با صرف هزینه‌های ناچیز می‌تواند تاثیرات موثری را در جهت اعتلای میزان سواد و فرهنگ و … در سطح منطقه برجای بگذارد.

madresaz4

سید رحمت مجلسی، سید علی مجلسی، صادق ملایی، حاج غلامعلی علی‌پور، حاج مرتضی زمانی، حاج عزیز موغلی، حاج محمد‌رضا مظفری، حاج حسنعلی درویشی، حاج احمد باقرزاده، حاج غلامحسین رسولی‌نژاد، حاج علی خورشیدی، دکتر مرتضی فتحی، حسن حسینی، حاج احمد نجاتی، حاج محمد کریم ایزدی، حاج غلامحسین غفاری، حاج علی بندی، آقای پولادسنج از جمله خیرینی هستند که در طول سال گذشته مساعدت و کمک‌های خود را در زمینه‌ی نرم‌افزاری نیز در اختیار اداره‌‌ی آموزش و پرورش قرار داده‌اند.

فرودی، فرماندار شهرستان گراش نیز با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) با این مضمون که؛« اگر می‌خواهید کشور را بسازید باید دولت و ملت دست به دست هم بدهند.»؛ اظهار داشت:« در مناطق جنوبی چون خیرین با دولت دست در دست هم نهادند، شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه‌های آموزش، بهداشت، درمان، مسائل مذهبی و … هستیم. خیرین زیر‌ساخت‌ها را آماده می‌کنند و دولت سرمایه‌گذاری می‌کند درواقع دولت وظیفه دارد کشور را بسازد اما کاری که خیرین انجام می‌دهند، ایثار است.»

او در ادامه بیان کرد:« در سال گذشته از ۲۵ میلیارد پروژه‌ای که در شهرستان افتتاح شد ده میلیارد تومان آن را خیرین تامین کرده بودند.» فرودی در پایان سخنان خود گفت:« از خیرین تقاضا می‌شود نسبت به روستا‌های محروم شهرستان نیز توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.»

در قسمت بعد علی‌رضا کاوه، خواننده‌ی صدا و سیما استان فارس و دانش‌آموزان دبستان حقانی، برنامه‌ی خود را اجرا کردند.

دکتر محمد کریمیان از خیرین شهرستان از دیگر افرادی بود که در این مراسم سخنرانی کرد؛ او گفت:«مردم شهرستان گراش از قدیم خیر‌اندیشی در اندیشه‌اشان بوده و نمونه‌ی آن حاجی اسدالله است که ۱۴۰ سال قبل اولین حوزه‌علمیه را در شهرستان افتتاح کرد و همچنین حاج اسدالله ابدی که در دوره‌ی پهلوی اولین مدرسه به نام مدرسه‌ی ابدی را در این شهر ساخت.» او در ادامه تصریح کرد:« باید واحدی به نام واحد تعمیر و نگهداری در آموزش و پرورش افتتاح شود تا در زمینه‌ی زیباسازی و تعمیر مدارس اقدامات لازم انجام شود و همچینین برای پیشرفت مدارس می‌بایست کلیه مدارس هوشمند‌سازی شود.»

بعد از آن، محمد جواد افشار و مجتبی سراجی موسیقی به نام« کربون شهر خوم گراش» را اجرا کردند.

مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان فارس، آخرین کسی بود که به پشت تریبون آمد، او بعد از تهنیت مبعث نبی اسلام بیان داشت:« اولین پیام از فرمان الهی مبحث تعلیم و تربیت است، همان تعلیم و تربیتی که خیرین در آن شریک هستند. بیست‌وپنجم اردیبهشت روز فردوسی بود این شاعر حماسه سرا و توانا نیز با سرودن توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود به اهمیت علم‌آموزی اشاره کرده است.»

دست‌نیان در ادامه صحبت‌هایش افزود:« از آقای درویشی پرسیدم که در حال حاضر مدارس دو شیفته هم دارید؟ و او در جواب گفت: نه. و این که تمام مدارس در سطح گراش یک شیفت هستند، باعث افتخار است. اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشیم که اگر قرار است از قافله علم عقب نباشیم باید تجهیزات هوشمند‌سازی داشته باشیم. در این عصر معلم تنها در نقش هدایتگر است و دانش‌آموزان می‌بایست خودشان دنبال یافته‌های علمی باشند و این لزوم هوشمند‌سازی مدارس را دوچندان می‌کند. و همچنین ۴۲ سال مدارس ابتدایی پنج کلاسه بود و حالا با شش کلاسه شدن مدارس ابتدایی، این پایه یک کلاس کم دارد که در این مورد نیز باید راهکاری اندیشیده شود.»

madresaz7

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. فرماندار گرامی:
    شما که نماینده دولتید و اینقدر حرف ها روستاها را پیش میکشید، بفرمایید دولت یازدهم تا حالا چه کاری برای روستاها انجام داده است؟
    خوب جناب عالی دست جناب آقای دست نشان و هیات همراه!! را میگرفتید و میبردید به روستاهاخصوصا کنار زیارت،دشت رحمانی،قصرالدشت،چک چک، زینل آباد،آغصه،ارد،فداغ،کنگریشه، محمدزینا،حسین آباد،بشیرآباد،خلیلی و…. تا غذای‌شان هم هضم شود!
    همین حرف ها زده می‌شود که بعضی ها فکر میکنند هرچه اموال دولتیه اینجا خرج میشه و پاپاسی به اونا نمیرسه یا خیری که چیزی می‌سازه حق اونا بوده و ما آن را هاپولی کردیم. اینقدر لی لی به لالایشان نگذارید تا یک کم هم روی پای خودشان بایستند.
    همینه که روستاهای مولد شکل نمیگیره که دولت ترجیح میده به جای کمک کردن اونا تشویق به مهاجرت به شهرها بشن راحت تره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top