بستن

فرشته‌های هلال‌احمر آماده‌ی نجات در جاده‌ها

گریشنا: سی‌شش نفر از امدادگران استان فارس در دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده، به میزبانی جمعیت هلال احمر گراش حاضر شدند  و همچنین مدارس برترالمپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر، معرفی شدند.

مشروح این دو خبر را در این پست با هم می‌خوانیم:

برگزاری دوره‌ی تحصصی جست‌وجو و نجات در جاده:

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش؛ دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده ویژه برادران با حضور سی‌وشش نفر از امدادگران شهرستان‌های گراش، لارستان، خنج، اوز، لامرد، مهر،نی ریز، داراب، استهبان و زرین دشت از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد به میزبانی جمعیت هلال احمر گراش با حضور مربیان و با نظارت مرکز آموزش تخصصی معاونت امداد و نجات هلال احمر استان فارس در حال برگزاری است.
غلامرضا محسنی، رئیس جمعیت هلال احمر گراش در حاشیه برگزاری این دوره اهداف این دوره آموزشی را بالا بردن توان امدادگران و افزایش کارایی آنان در حوادث جاده‌ای و پاسخگویی سریع و مناسب به مصدومان حوادث جاده‌ای اعلام کرد و افزود:«در چرخه مدیریت پیشگیری، نخستین گام به منظور ایجاد آمادگی لازم برای پاسخگویی به حوادث و سوانح، آموزش و تربیت افراد متخصص است.»
محسنی با بیان این که فراگیران در این دوره با سرفصل‌های آموزشی متنوعی شامل؛ مراحل مختلف نجات در جاده، ترابری جاده، اصول جستجو و نجات، رهاسازی و کار با تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک به صورت تئوری و عملی آشنا خواهند شد.

emdadvnegat3

معرفی مدارس برترالمپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر:

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش همزمان با هفته صلیب سرخ و هلال احمر المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان به مدت دو روز در گراش برگزار شد.
محسنی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش بیان کرد:« این المپیاد یکی از برنامه‌های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه‌ی کار جمعی و همچنین افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان عضو سازمان جوانان طرح ریزی و اجرا شده است.»
محسنی؛ هدف از برگزاری طرح دادرس را توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده در برابر مقابله با حوادث ذکر کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر گراش ضمن تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مدارس مجری طرح دادرس نتایج این المپیاد را اعلام کرد.در قسمت مدارس پسران؛ آموزشگاه پسرانه شاهد مقام اول، آموزشگاه پسرانه عالیان مقام دوم و آموزشگاه پسرانه سعادت به مقام سوم رسید. و در بخش مدارس دختران؛فاطمه‌الزهرا(س) عنوان اول را به دست آورد، نرجس خاتون دوم شد و امام حسن‌عسکری(ع) مقام سوم را به خود اختصاص داد.

olampeyad2

 

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top