بستن

نوای موسیقی ایرانی در کنسرت نی‌نوا

گریشنا: شب پایانی کنسرت موسیقی ایرانی نی‌نوا با استقبال علاقه‌مندان موسیقی برگزار شد.

به گزارش گریشنا، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، گروه پنج نفره نی‌نوا سه شب در سالن دانشکده علوم پزشکی به روی صحنه رفتند. شب اختتامیه برخلاف شب‌های اول و دوم با استقبال علاقه‌مندان هنر و موسیقی همراه شد. بیش از سیصد نفر در شب پایانی موسیقی این گروه را شنیدند.

چهار نوازنده گراشی، مجید رایگان با ساز ویولون، اسدالله حسین‌شیری با ساز سنتور، محمد حسین‌شیری با ساز تنبک و ابوالفضل درویشی با ساز تار با یاری آواز و نی علی عزت‌زادگان از جهرم به روی صحنه رفتند. نازنین قزل جهرمی نیز به عنوان گوینده و مجری گروه را همراهی می‌کرد. در این کنسرت در دو بخش قطعاتی از سه‌گاه و دشتی اجرا شد.

عکس‌های عبدالرضا افشار از اجرای شب پایانی را ببینید:

13940308 Neynava (12)

 

19 نظر

  1. سلام حیف شد کسی از این گروه حمایت نکرد با هزینه شخصی و از جیب خرج کردن هر کدوم از این نوازندگان و خواننده شاگرد اساتید بنام بودن…..

    1. متاسفانه این مشکل همیشه وجود داره. همیشه هزینه ها شخصی بوده و کسی حمایت نکرده. اهمیتی نداره. حمایت نمی کنن نکنن . حداقل سنگ هم جلو پا قرار ندن باز خودش کلی حمایته.

      تشکر می کنم هم از طرف خودم و هم از طرف بچه های پارسینا به نینواییان و امیدارم همینطور پرانرژی ادامه بدید.

  2. سلام. همین گروه جمعه شب اول در تکیه مسکن مهر بمناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) کنسرت اجرا کردند که با استقبال جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر روبرو شدند و دوشنبه شب نیز همین گروه در مسکن مهر راس ساعت ۲۲.۳۰ برنامه اجرا خواهند کرد

  3. اصلا هم با کمک وزارت ارشاد وجاهای دیگه نبوده.این گروه فقط و فقط خودشون زحمت کشیدن.بدون هیچ کمک و اسپانسری…لطفا نهاد ها رو الکی نبرین بالا

    1. آفرین و درود به مدیریت فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش جناب آقای مهدی آیینه افروز
      و تبریک و سپاس به گروه موسیقی سنتی نی نوا
      الحق و الانصاف گروهی مودب و بافرهنگ و اصیل و درست از بعد کاری و کلاسی پابه پای گروه های موسیقی پایتخت بودند. بازهم خسته نباشید
      لطفاً برای اینکه جوانهای ما به طرف کارهای خلاف نروند این کار به صورت هفتگی در محلهای مختلف یا در پارکهای سطح شهر ادامه دهید.
      خسته نباشید آقای آیینه افروز و گروه موسیقی نی نوا.
      به امید برنامه آینده شماعزیزان

  4. امیدوارم این گروه موسقی سنتی موفق شود و بتواند سروده های در وصف مردم و اداب و رسوم این شهرستان از خود به یادگار بگذارند.

  5. باید قدر هنرمندان را دانست چون نقش بسیار مفیدی در ارتقا فرهنگ موسیقی در جامعه دارند .دستشان درد نکند ولی حیف که اسپانسر نداشتند .فکر کنم به علت بافت سنتی مذهبی گراش و نوع نگاه اهالی به موسیقی پیدا کردن اسپانسر مشکل باشد.البته با تغییر نسل به مرور این نگاه هم بهبود می یابد .اگر از این گروهها حمایت شود و این برنامه ها ادامه یابد حتی اگر ارشاد سوبسبد دهد باز هم خوب است و جوانان را به طرف موسیقی زیبای ایرانی میکشاند .از همه این هنر مندان بخصوص استاد رایگان تشکر میکنم

  6. من از نزدیک از شروع تا پایان کار با این گروه همراه بودم، نه اداره ارشاد و نه آقای صلاحی و وقارفرد و غیره و غیره نقشی داشتن.

    یک خسته نباشید جانانه باید به استاد بزرگوار جناب آقای مجید رایگان گفت که کل زحمت و هزینه به دوش ایشون بوده.
    و همچنین سایر دست اندرکاران

    ولی آقای مهدی اینه افروز چه نقشی داشتن اینجا؟ […]

    استاد رایگان، تا ما را داری غم نداری
    به امید اجرای برنامه هایی بهتر واسه اونایی که ارزش این کار رو میدونن

    1. آقای حمید خواجه متاسفم براتون از شما دیگه بعیده اینجوری آقای آیینه افروز را زیر سوال ببرید!!!بهتره یه کم در مورد فعالیتهای ایشون در حوزه کارهای فرهنگی و جوانان دیدتان را وسیع کنید. یه گروه همیشه توی جامعه وجود دارند که داستان فکرشان قصه ملانصرالدینه و الاغش . هر کاری ملا میکنه واسش یه حرف و حدیث در میارن. اگه همکاری نکنه میگن لااقل یه همکاری که میتونست بکنه . اگه همکاری بکنه میگن حالا این چکاره است و این چه کاری کرده حالا . از منظر روانشناختی این نوع دیدگاه این گروه نشان از یه کمبود در وجود خودشان است که عادت دارند فقط بکوبند . شاید بهتر بود شما و خواهرتان یجای این اشخاص می رفتین روی سن و یه تقدیر میکردین که لااقل دیده بشین!!!!!!!!!!!!

      1. خیر
        مثل اینکه شما دچار سوتفاهم شده اید، بحث من دیده شدن یا نشدن من نیست. من کاره ای نبوده ام و فقط شاهد ماجرا بودم. اما به وضوح دیدم که استاد رایگان چقدر وقت برای اینکار گذاشتند و انتظار میرفت از جناب آیینه افروز که همکاری خیلی بیشتری داشته باشند. همکاری داشتند نه که نداشتند اما در برخی مواقع، ایجاد مانع هم کردند که انتظاری از ایشان نمی رفت.
        باید از خود استاد رایگان تقدیر شایسته و در خور ایشان میشد که نشد اما اسامی کسانی ذکر شد که اصلا در این کار دخیل نبوده اند، فقط به صرف همکاری در برخی برنامه های دیگه که قبلا اجرا شده بود و به این موضوع اصلا ارتباطی نداشت.
        ما نسبت به آقای اینه افروز و سایرین احترام قائلیم اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد..

  7. اولاً اینجا نمیشه وارد جزئیات شد چون نسبت به آقاى خواجه و نیز بنده بدبین میشن.
    مثلاً قبول نکردن آمدن مهمانى به نام اصغر جهرمى بهترین تار زن استان و تقدیر نشدن از آقاى رایگان و غیره که نمیشه گفت.

    1. آها اون کسی که شما دعوتش کرده بودین درسته که شاید بهترین تارزن باشه ولی توی گراش یه چیز دیگه میشناسن و خوب شد که با اومدنش مخالفت شده و فکر میکنم درخواست دعوت کردنش هم واسه این شهر ولایی غیرمنطقی باشه . ثانیا بنده به عنوان یک طرفدار پر و پا قرص موسیقی سنتی حاضر در جلسه دیدم و همه دیدند که از همه ی نوازندگان عزیز از طرف ارشاد گراش تقدیر شد مگه شما اونجا نبودین؟؟؟!!!!! امیدوارم همه نوازندگان عزیز و مخصوصا آقای خواننده ی این گروه موفق باشن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 نظر
scroll to top