بستن

پرواز همای رحمت به خانه نیازمندان در ماه رمضان

گریشنا: اولین جلسه ستاد اجرایی طرح همای رحمت با حضور رئیس شعبه گراش، اعضاء خانه داوطلب و روسای پایگاه‌های مساجد در محل جمعیت هلال احمر شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش؛ در این جلسه محسنی، رئیس شعبه گراش ضمن تشکر از حضور اعضا، هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی لازم در خصوص اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان در جهت کمک به خانواده‌های نیازمند دانست و خواستار استفاده از توانمندی و ظرفیت اعضای پایگاه‌های داوطلبان مساجد و خانه داوطلب شد.

در ادامه کلیه اعضا به بیان نکته نظرات خود پرداختند و در خاتمه تصمیماتی در خصوص اطلاع‌رسانی و تبلیغات، تهیه و توزیع مواد غذایی و برگزاری جلسات به صورت صنفی با پزشکان، مهندسین و بازاریان گرفته شد.

در طرح همای رحمت، سال گذشته مبلغ صد و پنجاه و شش میلیون ریال جمع‌آوری و بین ۲۴۰ خانوار نیازمند، فاقد سرپرست، معلولین و ایتام توزیع شد. هر سبد غذایی شامل گوشت قرمز، مرغ، لوبیا، برنج، روغن مایع، قند، تن ماهی، رب گوجه و شکر به ارزش هفتصد هزار ریال بود.

homaye rahmat

در اجرای طرح، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و گروه حمایت به صورت حضوری با خیرین، نیکوکاران و کسبه ملاقات می‌کنند و با ارائه گزارش سال‌های گذشته و نیز نحوه اجرای طرح، از این افراد تقاضای کمک و مبالغ را جمع‌آوری می‌کنند. گروه حمایت مبالغ جمع‌آوری شده را جهت تهیه لوازم مورد نیاز به گروه مشارکت تحویل می‌دهد و گروه مشارکت نیز اقلام مورد نیاز را تهیه و بسته‌بندی می‌کند و سپس به صورت شبانه سبد‌ها را به خانه‌ی نیازمندان می‌رساند.

محسنی مسئول هلال احمر شهرستان می‌گوید: «از آن‌جایی که حفظ کرامت انسانی محوری‌ترین نکته‌ای است که بایستی مورد توجه قرار گیرد، چرا که خانواده‌هایی هستند که به خاطر عزت نفس و حفظ کرامت انسانی هرگز به خویش اجازه نمی‌دهند تا دست نیاز به سوی دیگران دراز کنند، در این طرح افراد نیازمند به هیچ عنوان به پر کردن فرم و یا مراجعه‌ی حضوری نیازی ندارند و افراد از طریق واحد مددکاری، خانه‌های داوطلب مساجد و جمعیت هلال احمر شهرستان شناسایی می‌شوند و سبد غذایی به صورت شبانه توسط افراد مورد اطمینان به در منزل افراد فرستاده می‌شود.»

تامین امنیت غذایی نیازمندان، ترویج سیره علوی امیر‌المومنین حضرت علی (ع)، ایجاد زمینه مشارکت داوطلبان مستقر در خانه‌های داوطلبی در برنامه‌ها و طرح‌های جمعیت هلال‌ احمر، ترویج فرهنگ داوطلب‌محوری، استفاده از شیوه مدیریت، نظارت و اجرای طرح توسط داوطلبان، ایجاد حساسیت گسترده در بین مردم نسبت به رسیدگی به مسائل محرومین و نیازمندان با توجه به سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام علی (ع) از اهداف طرح همای رحمت است.

حاج محمد رهنورد، حاج ماندنی پورشمسی، حاج علی‌اکبر فتحی، حسن افشار، محمد جنگجو، حاج حسین افشار، حاج مهدی جعفری، احمد فولادی، نعمت‌اله سازنده، حاج عبدالله نظامی و باقر حیدری داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان گراش و مجریان جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران هستند. همچنین خانه‌های داوطلب مستقر در مساجد حضرت خدیجه کبری (س) و امام حسن عسکری (ع) نیز آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران و کسبه هستند.

۰۷۱۵۲۴۴۲۴۰۰ و ۰۹۱۷۱۸۰۵۷۴۶ شماره‌های تماس با ستاد طرح همای رحمت است.

homay rahmat3

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top