بستن

دام‌های «کنگ و ریشه» به حمام ضد کنه می‌روند

گریشنا:حمام ضدکنه و انگل‌های خارجی پس از سه دهه در روستای کنگ‌وریشه احیا و راه‌اندازی شد.

به گزارش سایت فداغ آنلاین؛ طرح احیا و بازسازی حمام ضد کنه و انگل‌های خارجی در روستای کنگ‌وریشه با جمعیت دامی بالغ بر سه هزار راس دام سبک با هدف مبارزه و پیشگیری با انگل‌های خارجی و به خصوص کنه با توجه به فصول گرم سال به اجرا درآمد.

این طرح که با مشارکت ادارات دامپزشکی و جهاد سازندگی شهرستان و پیگیری بخشداری مرکزی به اجرا در آمد، دیروز؛ پنج شنبه در پانزدهمین روز ماه رمضان با حضور فضلی؛ بخشدار مرکزی، دکتر علیرضایی؛ رییس اداره دامپزشکی، مهندس صفری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان این دو اداره اجرا و شروع به کار کرد.

دکتر علیرضایی این طرح را جزو طرح‌های نادری دانست که اولین بار در بخش مرکزی شهرستان گراش به اجرا درآمده است.

او مبارزه و پیشگیری از انتقال بیماری‌های انگلی دام از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو و … فرهنگ سازی در خصوص مصرف صحیح و کاربردی سموم و بهینه‌سازی مصرف سم و مصرف هدفمند با توجه به الگوی جمعیت دامی، استفاده بهینه از ظرفیت موجود شهرستان و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده دامداران و عشایر در سال‌های متمادی را از اهداف و محاسن اجرای این پروژه دانست.

فضلی؛ بخشدار مرکزی نیز ضمن تشکر از ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان، از اجرای این طرح در روستای کنگ‌وریشه که شغل اکثریت مردم آن دامداری است، تقدیر کرده و اظهار امیدواری کرد تا به تدریج دیگر مشکلات این روستا برطرف شود.

1

 

 

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top