بستن

«ساعت شش» به وقت جهانی

گریشنا: فیلم کوتاه «ساعت شش» ساخته کیوان محسنی بعد از کسب چند جایزه از جشنواره‌های کل و اروند توانسته است حمایت پایگاه فیلم کوتاه مستقل ایران از برای شرکت در جشنواره‌های جهانی را به دست آورد.

محسنی در توضیح این خبر به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «در قراردادی که بین من و پایگاه فیلم کوتاه مستقل ایران بسته شده است، این فیلم از طرف پایگاه برای شرکت در پنجاه جشنواره فیلم خارجی فرستاده خواهد شد.» محسنی می‌گوید این فرصتی است که پایگاه فراهم می‌کند تا فیلم‌اش را در جشنواره‌های مختلف جهانی محک بزند.

به همین بهانه، روزنامه صبا در شماره ۳۰۱ خود، دیروز ۱۶ تیرماه، مصاحبه‌ای با محسنی درباره‌ی این فیلم کوتاه منتشر کرد. در این مصاحبه، محسنی درباره‌ی ژانر اکشن این فیلم و ضرورت توجه به آن در سینمای کوتاه صحبت کرده است. او در جواب به این سوال که «اهمیت جایگاه چنین ژانرهایی در سینمای کوتاه تا چه حد می‌تواند کارآمد باشد؟» می‌گوید: «اگر با توجه به شرایط فعلی سینمای کوتاه ایران، فیلم‌سازی کوتاه را پلی برای ورود به سینمای حرفه‌ای بدانیم. قابلیت ساخت آثار در اینگونه ژانرها می‌تواند تحولی در سینمای ایران باشد. چه بسا با داستانی ایده‌آل، سینمای ایران که امروزه ضعف در قصه‌گویی و سندروم آثاری چون فرهادی در آن بیداد می‌کند و تماشاگر کمتر میل و رغبت به دیدن آثار دارد، دوره تازه‌ای را آغاز کند.»

متن کامل این مصاحبه را می‌توانید با دانلود کردن این شماره از روزنامه صبا (لینک داونلود) مطالعه کنید.

Saba-Mohseni

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top