بستن

چاره‌ای به جز سگ‌کشی نیست

گریشنا: سگ‌های ولگرد به زودی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند. کشتن، در حال حاضر، ممکن‌ترین، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای از بین بردن این سگ‌های خیابانی محسوب می‌شود. شهرداری و فرمانداری به دنبال فردی هستند که با دریافت مجوز، کشتن سگ‌های ولگرد را بر عهده بگیرد.

Sag-2

فرمانداری و شهرداری به دنبال شکارچی سگ

به گزارش خبرنگار گریشنا احمدر‌ضا قنبری از ساکنان محله درمانگاه در واتساپ از افزایش سگ‌های محله انتقاد کرد: «کم‌کم دارد تعداد سگ‌های ولگرد انتهای خیابان درمانگاه زیاد می‌شود و واقعا مشکل‌ساز شده‌اند. دیشب حدود ده، دوازده تا با هم گله‌ای آمده بودند و برای کسانی که از این خیابان رد می‌شدند، ایجاد مزاحمت می‌کردند.»

قاسم فرسوده، معاون فرماندار هم که در این گروه حضور داشت، در جواب می‌گوید: «از مردم بابت کوتاهی در جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد عذرخواهی می‌کنم. در این خصوص فرمانداری به عنوان هماهنگ‌کننده و شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی به عنوان اعضای کمیته مسئولیت دارند، با وجود برگزاری جلسه هماهنگی در این امر، به دلیل پیدا نشدن فردی برای کشتن سگ‌ها، این مساله به تعویق افتاده و از فردا با جدیت دنبال خواهم کرد.»

برای بررسی این موضوع با ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری، تماس گرفتیم. او به ما جواب می‌دهد: «پیش از این شهرداری با فرد شکارچی دارای مجوز از قیر، قرارداد بسته بود و شهرداری هزینه‌ی تیر و به ازای کشتن هر سگ مبلغ هشت هزار تومان به او پرداخت می‌کرد و سگ‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شد. اما در حال حاضر این فرد به علت کهولت سن و بیماری قادر نیست به گراش بیاید و ما با کمبود نیروی کار مواجه شدیم. شهرداری مقدمات و هزینه‌ی آن را آماده کرده است و منتظر فردی است که با داشتن مجوز این مسئولیت را قبول کند.»

طی تماسی که با قاسم فرسوده داشتیم، او نیز با تایید صحبت‌های حسینی، تصریح می‌کند: «مشکل اصلی ما نداشتن نیروی کار است. البته یکی، دو نفر در بخش مرکزی را شناسایی کردیم که قول همکاری به ما داده‌اند، اما گفته‌اند این کار را بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند. اگر در بین هم‌شهریان کسی هست که می‌تواند در این زمینه با ما همکاری کند ما استقبال می‌کنیم.»

حسین عباسپور نیز از جمله کسانی است که این مشکل را دیده است: «چند مدت پیش دو تا بچه کوچولو در حوالی مسجد امام رضا سرشب گریه‌کنان دویدند به سمت خانه‌ی ما. بعد فهمیدم دو تا سگ ولگرد دنبال‌شان کرده‌اند. شبها آن‌جا سگ‌ها پاتوق دارند. یکی‌شان روز آمده بود توی جوی آب خوابیده بود تا خنک شود. از آن پشه‌هایی که مثل کنه است دورش پرواز می‌کردند. عقیم‌سازی خوب است که نسل‌شان منقرض شود وگرنه سه ماه بعد حسابی تکثیر می‌شوند و باز روز از نو روزی از نو.»

چاره‌ای به جز سک‌گشی نیست

یکی از مسائل چالش‌برانگیز در مورد سگ‌های ولگرد، چگونگی از بین بردن آن‌هاست. برخی افراد ترجیح می‌دهند به جز کشتن سگ‌ها راه‌هایی دیگر انتخاب شود، اما هزینه‌بر بودن این کار، چاره‌ای به جز کشتن سگ‌ها باقی نگذاشته است.

با محمد جمالی، رئیس اداره‌ی محیط زیست، در این باره که چطور می‌توان راه انسانی‌تری برای جمع‌آوری این سگ‌های ولگرد از سطح شهر پیدا کرد صحبت کردیم. رئیس اداره‌ی محیط زیست می‌گوید: «به تازگی دستورالعمل کشوری از مرکز به ما رسیده که در جهت حمایت از سگ‌های ولگرد می‌بایست تاسیساتی زیر نظر دام‌پزشک بنا شود تا از سگ‌های ولگرد در این تاسیسات نگهداری شود. اما به دلیل هزینه‌ی زیاد آن بعید می‌دانم شهرداری‌ها و بخشداری‌ها زیر بار این مسئولیت بروند. عقیم‌سازی نیز راه دیگری است که عقیم کردن هر سگ چیزی حدود صد تا صد و‌ پنجاه هزار تومان هزینه دارد و این مبلغ نیز برای مسئولین گران تمام می‌شود. در هر حال محیط زیست به دلیل حمایت از حقوق حیوانات به شدت مخالف کشتار سگ‌هاست، اما با توجه به شیوع بیماری‌های بین انسان و حیوان از جمله بیماری سالک و از آن‌جایی که در حال حاضر راه بهتری برای جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد، نمی‌توانیم مانع شهرداری در زمینه کشتار سگ‌های ولگرد باشیم. در اولین کمیته‌ای که به همین منظور برگزار شود ما پیشنهادهای خود را جهت پیدا کردن راهکار مناسب‌تر ارائه خواهیم کرد.»

در حال حاضر نگهداری و عقیم‌سازی بهترین روش موجود است. به اعتقاد یکی از شهروندان: «به دام‌اندازی و عقیم‌سازی تازگی‌ها برای سگ‌های ولگرد اعمال می‌شود که به دلیل هزینه بالای نگهداری فکر نکنم هیچ ارگان دولتی هزینه های آن را بپذیرد، مگر این که سازمان‌های مردم‌نهاد دست به کار شوند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

73 نظر

  1. هر وقت دس بکار شدین لطفا سمت رودخونه فصلی بندوشیخ هم یه سر بیاین یک ماده سگ با دو توله دیده شده

      1. دوست عزیز کاش بجای اینکه اینقدر راحت از کشتن وریختن خون این آفریده های مظلوم یزدان پاک حمایت وتشکر کنید انسانی تر فکر میکردید وکمی کمک میکردید تا چندتاشون عقیم سازی بشند وزندگی کنند .. کشتن راهش نیست . چندتا شهربزرگ توی دنیااین روش را امتحان کردند ولی نه تنها باعث کم شدنشون نشد بلکه جا را برای تولیدمثل وتکثیر تصاعدیشون بازترکرد .. ما ملت چمون شده که فقط با خون ریختن مشکلات را حل میکنیم؟واقعا چقدر سنگدل شدیم که مرگ این طفلکی های بیزبان خوشحالمون میکنه؟؟ واقعا توی آینه میتونید به چهره خودتون نگاه کنید؟؟اینه مسلمونی ورحم وشفقتتون؟؟ واقعا انتظار دارید خدا برای روزه ونمازتون ازتون راضی باشه؟؟
         

    1. نه تنها سگ کشتن کار خوبی نیست, بلکه کشتن کار بسیار نامتعادل و نادرستی هست.
      خدا ما رو به دوستی و محبت تشویق کرده و به همه موجودات, تکرار میکنم همه موجودات حق حیاط داده
      حالا اگه انسان شده اون دیو سیاهی که در کتابها میخوندیم, این انسان رو باید عوض کرد
      دنیا داره بخاطر خودخواهیهای آدمها نابود میشه و همه جای جهان بجز نابودی آفریده های خدا یا قدرت طلبی آدمها چیزی نمیشه دید
      دوست عزیز به نظر اینجا یه اشتباه بزرگ داری میکنی و اون اینه که فکر میکنی تو مالک هستی در صورتی که تو شریک اون سگها در اون منطقه هستی و حق نداری بخاطر راحتی و آسایش خودت زندگی رو از اونا بگیری
      این کاری هست که امریکایی ها با سرخپوستها کردن و بخاطر اینکه فکر میکردن متمدن تر و لایق تر هستن نژاد اون بدبختها رو از بین بردن
      حالا نوبت ماست که فکر کنیم که راه درست کدومه و آیا با کشتن این حیوونا واقعا مسئله حل میشه؟؟؟
      زنده گیری, عقیم سازی, واکسیناسیون و رها سازی رو باید جایگزین کشتار نمود

  2. بعله رمضون تا رمضون یادشون میاد .
    تاسیسات کجا بود همینیم دیگع کشتن بلدیم
    ایشاالله هر سگی رو کشتین خدا از حق مسولین نگذره.

  3. یعنی واقعا یکی از مهمترین مشکل شهر گراش همینه؟بهتر نیست بجای زحمت کشیدن اینهمه مقام کشوری و لشکری بیایم مشکلات مهمتر شهر را امثال ادارهای گذرنامه،راهنمایی رانندگی،تامین اجتماعی و….پیگیری کنیم.البته از راهنمایی رانندگی فقط جریمه هاش به گراش رسیده

    1. سلام
      آقای عزیز حاجی ج
      مشکلات که فراوانه. شکی نیست! اما اینم جزوی از اونا هست. حتمن خودتون دچار این مشکل نیستین اما واقعاً خطرناکه. خونه ما کنار کلات هست. روز و شبها از این مدل حیوونها زیاد دیده میشن و بچها جرات بازی کردن یه دقیقه بیرون از خونه رو ندارن.
      اگه خدای نکرده بلانسبت این حیوون یه پارسی به بچه شما بزنه شما چه حالی میشین چه برسه به اینکه دچار گازگرفنگیش بشه!!!

  4. بیچاره ها را جمع کنن ببرن جایی دور از شهر مثلن بیابانهای دور افتاده رها کنن.گناه دارن اسلام سفارش مهربانی با حیوانات رو داده

  5. خدا کنه که هر چه سریعتر این مشکل رو حل کنن. شبها ساعت ۱۰ به بعد در انتهای خیابان درمانگاه دیگه نمیشه رفت و آمد کرد هرجای پیادرو رو که نگاه میکنی سگ ولگرد میبینی.در ایام مدرسه هم صبح ها که مادران منتظر سرویس کودکانشان بودند یا قصد داشتند کودکانشونو به مهد کودک برسونن وجود سگهای ولگرد واقعا اینها رو اذیت میکرد.

    1. فقط یادت باشه بد خواهی ولو برای یک مورچه هم که باشد، در این دنیا جای دوری نخواهد رفت. برای دیگر موجودات همون رو بخواه که برای خودت میخواهی تا دست خدا به سرت نیاره آرزو‌های بد تو برای دیگر موجودات رو.
      بعضی‌های شکایت میکنند به خدا که چه کردیم که این بلا به سر ما اومد، یادشون میره وقتی‌ زورشون میرسید به سر دیگر موجودات چه آوردند.

    2. به جای درخواست کشتار واسه این آفریده های مظلوم خدا چرا درخواست زنده گیری و ساخت یه پناهگاه رو نمی کنین؟؟؟؟
      شماها اسم خودتونو گذاشتین انسان واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

  6. شهرداری ها باید مراکزی را جهت نگهداری از سگ های بی صاحب رد شهر ها داشته باشند و حق کستن آنها را ندارند مگر گناه سگی که صاحب ندارد چیست؟؟؟ نگاه مظلومشان گویای همه چیز است.
    بیایید کمی رحم داشته باشیم.

  7. حقوق حیوانات باید در نظر گرفت کشتن یک حیوان کار درستی نیست باید استانداری یک چاره ای بیندیشد مثلا یک کمپ بزرگ نگهداری در استان. در کشورهای پیشرفته بیمارستانهای مجهز برای درمان حیوانات است ولی متاسفانه در کشورهای در حال توسعه وجهان سوم برای انسانها هم مراکز درمانی کافی وجود ندارد بنابراین زمانی که حقوق انسانها نادیده گرفته میشود چگونه میتوان انتظار داشت حقوق حیوانات در نظر گرفته شودوجلوی تفکر کشتار حیوانات را گرفت. امروزه ضروری است که روی فرهنگ عمومی افراد سرمایه گذاری شود تا حداقل در جاده ها حیوانات وحشی را زیر ماشین نگیرندودرمکانهای تفریحی مانند کوه وصحرا به منابع طبیعی وحیات وحش آسیب نرسانند.

  8. ﺷﻴﺮ ﺷﻮﺩ///

    ﻳﻚ ﻋﺪﻩ ﺟﻼﺩ و ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ اﺳﻤﺸﻮ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ///
    ﻟﻌﻨﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ… ﺷﺮﻡ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﺪ???

    ﺩاﺭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﺭﻭ ﺳﮓ ﻛﺶ ﺑﺎﺭ ﻣﻴﺎﺭﻥ///

    ﮔﺰاﺭﺵ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺯ ﭘﺮﺩﻳﺲ ﻛﺮﺝ///

    یکی از اهالی شهرک پردیس به شهرداری به خاطر وجود سگها در اونجا اعتراض کرده بود،بهش گفتن برو با تنفگ بزنشون هر لاشه سگ رو پنجاه هزار تومن میخریم!!!!

    ﺷﺮﻡ ﺑﺮ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ ﻛﺮﺝ

  9. ﺑﺨﻮاﻥ و ﺑﻴﺎﻣﻮﺯ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﻧﻲ ﺟﻮاﺏ ﺑﺪﻱ///

    ///از امام علی ( ع ) در روضه الجنان نقل شده است:

    در این حیوان ( سگ ) ده خصلت است که مومن به داشتن آن سزاوار است:

    نخست آنکه سگ را در میان مردم قدری نیست و این همان حال مسکینان و بیچارگان است.

    دوم آنکه مالی از آن او نیست و این همان صفت مجردان است.

    سوم آنکه او را خانه و لانه ای معین نیست و هرجا که رود رفته است و این علامت متوکلان است.

    چهارم آنکه اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.

    پنجم آنکه اگر او صد تازیانه از دست صاحب خود خوﺭﺩ در خانه او را رها نمی کند و این صفت مریدان است.

    ششم آنکه شب هنگام بجز اندکی نمی آرامد و این حالت محبان و دوست داران است.

    هفتم آنکه رانده می شود و ستم می کشد لیکن چون بخوانددش بدون دلگیری باز می گردد و این نشان فروتنان است.

    هشتم آنکه به هر خوراک که صاحبش به او ﺩﻫﺪ راضی است و این حال قانعان است.

    نهم آنکه بیشتر اوقات لب فروبسته و خاموش است و این علامت خایفان است.

    دهم آنکه چون بمیرد میراثی به جای نمی گذارد و این حالت زاهدان است.

  10. شما رو به خدا چطور دلتون میاد حق حیات رو از یک موجود به این مظلومی رو بگیرید ؟ چرا با هزینهٔ کمتر به فکر غذا رسانی و تهیه یک محل برای نگهدریشون بر نمیاید ؟ از نظر روانشناسی‌ کسانی‌ که قادر به کشتن حیوانات هستن حتما بعد به راحتی‌ انسان میکشن ، میخواین از جامعه یه مشت جانی و آدم کش بسازین ؟ خدا رو خوش نمیاد با مخلوقش چنین ظلمی کنید.این حیوونا تا بوده یار و محافظ برای انسان‌ها بودن و خیلی‌ خیلی‌ کم پیش اومده که انسانی‌ توسط سگی‌ مریض آسیب دیده باشه ، دلیل نمی‌شه چون یک عده از طبیعت اطرفشون می‌ترسن و انسان‌های مشکل داری هستن ، اکوسیستم و دنیا رو رو به نابودی بکشونیم

    1. خانوم انا هیتا اگر خدای نکرده یکی از این سگ ها به کسی حمله ور بشه باز هم این حرفا رو میزنین؟شما اگه داخل شهر این سگ ها رو ببینین از این سگ ها نمیترسین ؟!که یک وقط حمله ور بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. زمانی که ما وظایف خودمون رو به موقع انجام ندادیم و بجای اینکه بفکر محیط زندگی و شهریمون باشیم در فکرهای مرگ بر این و اون بودیم مسائل کوچک دور و برمون بزرگ و بزرگتر شده.
      متاسفم برای اون شهروند گرامی که جواب اشتباه خودش رو در مرگ موجود بیگناهی میبینه که هیچ گریزی بجز زندگی توام با ترس, و گرسنگی و درد نداره

  11. با عرض سلام و احترام
    و ضمن قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر خیر و برکت
    ممنون میشم که سگهای شهرکهای کارگران و فرهنگیان و ایمان هم توی لیست خودتون قرار بدید
    من خودم ساکن شهرک کارگران هستم
    هر وقتی کسی بیاد توی اون شهرک محاله که چند سگ رو توی شهرک نبینه

    1. دوست عزیز بجای کشتار حیواناتی رو که خدا آفریده میتونید راههای جمع آوری و واکسیناسیون و عقیم سازی انتخاب بشه
      مسلمون خدا هیچوقت موجوداتی رو که خدا با عشق و درایت آفریده از بین نمیبرن

    2. دوست عزیز ، سگ‌ها مگر اژدهای ۷ سر هستن که اگر کسی‌ اونا رو دورو بر ببین چیز عجیبی‌ باشه ، تا به حل پیش اومده مگر که به کسی‌ کاری داشته باشند در حالیکه کاری بهشون ندارید ؟ توروخدا یکمی با طبیعت دوست باشید، از حیوانات نترسید، از غضب خدا بترسید که با مخلوقاتش اینقدر نامهربون شدید

  12. واقعا خجالت داره تصور اینکه راهی جز سگ
    کشی نیست… این زبان بسته ها مگه گناهشون چیست…کاش کمی از اروپا یاد میگرفتیم چ حرمت و عزتی دارن این حیوونای بیچاره… حتما قضیه امام حسن -ع- رو شنیدین و برخوردش با او سگی که …

  13. بابا خارجی ها حیوانی کشته میشود هزار مصیبت میخوانند ولی روزانه انسان های بیگناه در خاورمیانه، آفریقا و… کشته میشوند و ککشان هم نمی گزد!!!!. رفتارشان در این زمینه ملاک نیست.

    1. برادر و یا خواهر ۱۱۵ عزیز. شما یا خارج نبوده اید و یا داری دروغ میگی.
      در همون خارج که میگی تمام کلیساهای کل کشور برای همون خاورمیانه و افریقا هر هفته کلی پول جمع میکنند و هم خودشان اقتخاری به آفریقا میرند و براشون مدرسه میسازند من خودم یکبار باهاشون به افریقا رفتم و با چشم خودم دیدم که میگم و حتی از بچه های ایدزی مراقبت میکنند و شما هستید که اگر همشهری خودت احتیاج به کمک داشته باشه هزاران دلیل میاوری که ندارم و غیره پس لطفا تا زمانی که با چشم خودت ندیدی قضاوت نکن و اعمال خودت را ملاک زندگیت قرار بده.
      من الله توفیق

  14. خب تیراندازی تو محله ها به نظرتون خطر نداره؟فکری هم بابت خطرات احتمالی کردید؟اگه خدا نکرده اتفاق ناگواری رخ دادی چی کسی و چه ارگانی پاسخ گو خواهد بود؟

  15. موقع نماز صبح که میریم مسجد چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ تا سگ از مسیر خونه تا مسجد دیده میشن تو کوچه یه فکری بکنید واقعا ترسناکه مخصوصا واسه پیاده رو ها هر چ سریعتر جمع آوری بشن بهتره

    1. موقع نماز که میری مسجد به این فکر کن که خدا برای چی موجوداتی مثل سگ رو آفریده؟؟؟
      آیا تو در جایی هستی که بخوای با اراده و تصمیم خدا مخالفت کنی؟؟؟
      خدا موجودات خودش با عشق و درایت آفریده. توصیه میکنم بجای ترسیدن به این فکر کنی که چطور میتونی به این موجودات زیبای خدا کمک کنی

      1. خانم رکسانا!!
        شماهم دیگه زیادی این موضوع رو عاطفیش کردین.
        یه دهن باز کنه ۱۰ متر پریدی اون ورتر.
        اون موقع میتونین به این فکر کنین که چطور میشه کمک کرد؟
        بنظرتون چیزی اون لحظه به ذهنتون میرسه؟؟
        جای ماها نیستین واقعن!
        ماهم نمیگیم که بزنین بکشینش که. توجه کنید… نوشته شده جمع آوری کنید.

    2. مطمئن باشید از تنها جانورهایی که باید ترسید انسانها هستند شما برای نماز می ری مسجد با فکر مسموم کشته شدن و محو شدن موجوداتی که خداوند افریده من شک دارم در محضر خداوند با این افکار نماز خواندن مورد قبول باشه مومن از روزی بترس که اه این مظلومان خدا دامنت رو بگیره محبت کردن و احترام گذاشتن به تمام کائنات توی همه ادیان هست لطفا مطالعه بیشتری داشته باشید

  16. بارها سیمای جمهوری اسلامی ایران مستتد هایی نشون داده که خیلی از کشورها بعلت فقر شدید ملتشون گوشت سگ میخورند از جمله چند کشور مسلمان . مسولین دلسوز ما که دلسوز تمام مردم دنیا هستند و بفکر همه کشورها هستند همین سگها را صادر کنند

    1. مرد مومن, تو همه دنیا الان دارن با خوردن گوشت مبارزه میکنن. حالا شما میخوای گوشت سگ رو هم به خوردنیها اضافه کنی؟؟؟
      یکمی فکر کردی که دنیا رو خدا فقط برای آدمها نیافریده و این دنیا جایی برای همه موجودات هست؟؟؟
      اگه تا به حال به این موضوع فکر نکردی پیشنهاد میکنم که بیشتر مطالعه کنی

  17. کشتن سگ ها گناه است. راه درست و انسانى، عقیم سازى است. سگ ها هم مثل انسان ها موجودات خدا هستند و حق زندگى دارن. با خشونت به این موجودات بى گناه برکت رو از زندگى خودتون و عزیزانتون میبره. مهربون باشین!

  18. یه زمانی سعدی میگفت:
    یکی دربیابان سگی تشنه یافت
    برون ازرمق درحیاتش نیافت
    کله دلو کرد آن پسندیده کیش
    چو حبل اندر آن بست دستار خویش
    به خدمت میان بست بازو گشاد
    سگ ناتوان را دمی آب داد
    خبر داد پیغمبر از حال مرد
    که داور گناهان او عفو کرد
    شما که میخواین برای کشتن هر سگ هشت هزار تومن بدهید همان هشت تومن هشت تومن روی هم بگزارید و فکر دیگری بکنید.

  19. واقعا خجالت آوره فقط کشتن بلدید مگه زمین خدا فقط مال آدماست چطور دلتون میاد یکی از بهترین موجودات خداوند رو بکشید.

  20. براستی این افرادی که از کشتار دم میزنند و براحتی حکم به قتل این مخلوقات پروردگار صادر میکنند انسانهایی هستند عاجز و ناتوان در حل کوچکترین مسایل که راحت ترین راهها را انتخاب میکنند ولی از دو مسئله غافلند یک این که چون رحم به مخلوقات پروردگار نکردند شایسته هیچگونه رحمی از جانب پروردگار نیستند دوم اینکه باید منتظر چنین عقوبتی برای خود و عزیزانشان باشند پس هر وقت خواستیم بار دیگر در اینگونه موارد وارد عمل بشیم بهتر است کمی هم رحم و مروت را در نظر بگیریم.

  21. دوست عزیزی که حتا اسم خودتونم ننوشتید ، سگ که حیوان درنده نیست که بی‌ دلیل به کسی‌ حمله کنه ، این اتفاق زمانی‌ ممکنه بیفته که یا بچهای حیوون رو اذیت کنید یا هار باشه ، اگر شما در اون مکانی که زندگی‌ می‌کنید نه بخاطر حرف ما ، به خاطره رضای خدا ، با ۴ تا همسایهٔ دوروبرتون شب‌ها پسموندهٔ غذا هاتونو جم کنید و یه جایی‌ دورتر از خونتون بریزین و شهرداری هم مسئولیت قبول کنه و اونا رو واکسن هاری بزنه بخدا مشکل حل می‌شه ، کار سختی نیست ، نمیدونم چجوری می‌تونید به همین راحتی‌ واسه جونی که منو شما ندادیم تصمیم بگیرید

  22. کلا شماهایی که حکم مرگ میدین خدا بهتون رحم کنه تو او شریعتی که اگه قبولش دارین مهربونی به حیوانات سفارش فراوان شده.
    از خدا بترسید اینقدر سنگدل شدید که گوشاتون کر و چشماتون کور شده.
    شما ها کی هستین در مورد مرگ یه موجود زنده حکم صادر میکنید.

  23. آخه مسمونای خدا, چرا اولین چیزی که به ذهنتون میرسه کشتن و کشتار و نابود کردنه. مگه شما دین ندارین؟ مگه قران نمیخونید؟ چقدر توصیه به مهر و مهربانی شده؟ تا به حال به جمله خدای مهربان که روزی هزاران بار تو نمازتون میگین فکر کردین؟ خدای مهربان یعنی چی؟؟؟؟ یعنی توی بنده بیایی موجودی رو که خدا بهش جون داده بکشی؟ به این راحتی؟؟؟؟
    فکر نمیکنید مشکل اصلی اون آشغالهایی باشه که همه جای شهر رو پر کرده؟؟؟؟ و باعث زاد و ولد این حیوونا میشه؟؟؟
    فکر نمیکنید بجای کشتن میشه اینا رو عقیم کرد, واکسن زد و از طریق خداپسندانه کنترل جمعیت کرد.
    آخه ما اسم خودمون رو مسلمون گذاشتیم, ما باید جواب پس بدیم, چرا با زمین خدا و موجوداتش اینطور رفتار میکنیم؟؟؟؟
    چرا ابتدایی ترین وظایف رو فراموش کردیم؟؟؟ به کجا داریم میریم؟ بسوی خدا؟؟؟ اینطوری؟؟؟
    بهتون نصیحت میکنم که یکمی بیشتر به خودتون, چایگاهتون و اونچه که ادعا میکنید هستین فکر کنید.
    اینا موجوداتی هستن که خدا با درایت و منطق بینهایتش آفریده و ما حق نابودی اونا رو به این راحتی نداریم.
    به روز انا الیه راجعون فکر کنید و جوابهای خودتون رو برای اون روز آماده کنید که اون روز روز شوخی و تنبلی و از زیر کار در رفتن نخواهد بود.

  24. یکی دوسال قبل چپ و دور خونه ما (اینو بگم محله نشینم هم نیستیم) با ای سگ کشی ، وای انگار دو باره تو جبهه بودم وقتی صدای گامب گامب گامپ …… تفنگ میومد ، حالا منکه ۲۰ ماه جبهه رفته بودم با پریشانی حالم بهم خورد دوباره موج انفجار تا مدت ها تو سرم زوزه میکشید چقدر دکتر روان واعصاب رفتم وچندین ماه بیکار!!!»چندتا بچه کوچک وبزرگ تو خونه بودن همشون حول ورداشته بودن ، خدا روز بد نبینید ، دیدم شکارچیان وحشت ناک میدون بطرف سگها و ای میکشتن ،،والله الان که دارم مینویسم دلم دوباره داره میلرزه ،(قاتلین سگ لااقل روز قبلش به ماه خبر میدادید، یعنی هر تصمیمی گرفتید ده متری خونه مردم شروع به یک جنگ نابرابر میکنید؟؟؟مااشاالله ، لااقل حرمت ما پنج نفر اعضای خونهمون نکردین ، او دنیا چطوری میخواهین جواب ما بدین ؟ بابا بکشین ! کار. تون درست ، هرچه دلتون میخواد بکنید ، اما جوابش برای زبون بسته ها چیه؟؟؟؟؟؟ حرف اکثرتون درست ببرینش تو یه چهار دیواریخارج شهر ، بهتر بگم خونه ماه تک خونه است هنوز یه سگ ولگرد به ما پنچ نفر اعضا خانه هیچ آسیبی یا مریضی الحمدلله نرسونده ، تازه وقتی از پهلوش رد میشیم با دمبش ادای احترام میکنه، همین سگها از بهضی آدم ها روی کره خاکی بیشتر وفا دارن، بله، سگ صلاح، خر خبر، گربه بلا، امیدواوارم کاری نکنید که مبتلا به آخری بشی ، همشهری، بر چهار تاخ

  25. توروخدا نکنید اینکارو!. اگه شما به خدا اعتقاد دارین این سگای زبون بسته خلقت همون خدا هستن. مگه جاهای دیگه ی دنیا سگارو می کشن که شما چاره ای جز سگ کی ندارین؟!

  26. هیچ قاتلی که موجود بی گناهی را به قتل برساند از مکافات آن در آمان نخواهد بود چه کسی که دستور میدهد و آنکه میکشد ..زنده گیری عقیم سازی و دادن ضد انگل علامت گذاری رهاسازی تنها راه اصولی است سالها این سگها کشته میشوند این همه سالها هزینه شده ولی موفقیتی نبوده اگر یکبار این طرح اجرا بشه نیاز نیست در سالهای بعد کشتار بشه چون تعدادشون خیلی کم خواهد شد …

  27. باسلام به شما اداره شهر و دارای فرمان شهر، حالا که به فکر جمع ٱوری سگ افتاده اید فضولی نشه خواهش مندم ، ببینم تا بحال به فکر چالهای توکوچه های شهر عزیزمون افتادید! میدونید البته اطلاع دارید، که این گراش باجدامون به زحمت ازقلعه و مه نه خره چگونه محافظت کردن تا نسل، ما راحت زندگی کنن، چرا آخه چرا؟ این کوچه های گراش به ریخته است مگر شما تو کوچه ها بازدید نمیکنید! البته من کوچک شما ومال باخته هستم حالا که شهرستان شده به این ماه مبارک قسمتون میدم ، لااقل تمامه تمامه کوچه گود کوچک بزرگ ،چاله ها باچندتا ده تن وچند تا کارگر پر کنید تاکوچه صاف وتمیز وشهر باطن زیبا داشته باشیم همت کنید جهاد کنید ،آخه پیرمرد وپیرزن همون باقی مانده رواسا وفرهنگیان وجنگجویان گراش هستن که می افتن توش ، وچقدر چلوبندی ماشینها داره خراب میشه ، بعنوان مثال یه روکشی اسفالت بعداز باغ موسی چقدر خرج برمیداره صدتا نمیشه وجاهای دیگه کار کنید ماشالله آقای فرسوده شما که بهتر گراش میشناسید واز خانواده پاک وزحمت کشیده هستید خودتنها باهمکارانت بیان کن جهاد کن ، بعنوان مثال کوچه های ب معلم ،پ حسینه اعظم،ک دروازه ، ر‌وکش اسفات بعداز ده باغ موسی به چپ تردد زیاده، خلاصه اکثرکوچه ها بازدید کنید تاخرابتر نشه ،همین لار توکوچه هاش بازدید کنید چقدر تمیز وباکلاسه مگه از لار چی کم داریم ،دلم به حال ده ام مسوزه مجبوربنویسم، وراستی هزینه گرفتن اجازه کار واحد مسکونی زیرصدمتر تحفیف ویژه بده اید اما اونی که داراست خدا بیشتر به اش بده کامل حق اجازه کار بگیرید وتازه کمک درخواست برای گودهای کوچه هابنماید ازتون ممنون میشم ،لطفا ویلاگ ، خبر بهشون برسان موفق باشید، خدمت گذاران واقعی،وسلام

  28. راستی میخواهید از سگ کشتن پشیمون بشید ، تمام سگ های ولگرد بزنید تو یه خاور هزینش هم کمه ، ببرید اونجای که مخدرات میارن لب مرز افغانستان ولش کنید،!!!!! شاید بهم بخندید ولی کارنشد نداره بلخره ببابونه زندگی میکنن،

  29. شرم آوره! این همه بودجه کجا میره که نمی تونید بدون کشتن مشکل رو حل کنید. شماهایى که احساس میکنید اشرف مخلوقاتین و دنیا و کهکشان ها و همه و همه فقط براى شما بوجود اومده و مالک بر حق زمین هستین بدونین اگر انسان خلق نشده بود زمین جاى بهترى براى زندگى بود.میترسم از اون روزى که خدا از انسان ناامید شه.

  30. در ضمن مسئولین محترم شهرداری هر شهر از یه تکه زمین دل بکنیدافراد خیر و حیواندوست حیوانات را با بودجه مردمی در اونجا نگهداری و عقیم می کنند منتها اجازه پناهگاه برای این پروژه ۱۵ ساله خواهد بود از یه تیکه زمین خدا دل بکنید اینها هم موجودات خدا هستند و زمین فقط مال دوپای وحشی نیست وظیفه شما به جای کشتار اختصاص مکان در کنار هر شهر برای این فرشته هاست

  31. در ضمن سگهای خروجی گراش به سمت اوز رو کاری نداشته باشید
    سگهای بامزه ای هستن فقط رو تپه کنار جاده میشینن ماشینا رو دید میزنن
    حدود ١٠/١۵ تا بیشترم نیستن

  32. ایرانی ها بیش از پیش از ایرانی بودن و مسلمون بودن خودشون شرمنده نکنید!
    سگ اولین حیوانی بود که به اذن خداوند وارد بهشت شد. پیامبران که اکثران چوپان بودند ، یار تنهاییشون سگهای گله شون بودن.
    از کشور همسایه ترکیه یاد بگیریم که سایه رفاهی که برای سگهای خیابانی و گربه هاشون تهیه کردن ، برکت به زندگیشون اومده. حالا هی با اینکارا نکبت به زندگی هاتون بیارید.
    کاش اینقدر محبت در دل ها بود که قطعه زمینی رو به سگهای خیابانی اختصاص میدادید و تکه نانی که مردم از پرکندگیشون به وحشت نمی افتادند و اونها هم در این مملکت سرگردان و گرسنه نبودند.

  33. ۵۰ تا کامنت، ۵۰ نفر مخالف
    اگه همین پنجاه نفر واقعا به فکر این سگ‌ها هستن، هر کدوم نفری بیست سی هزارتومن رو هم بذارن خیلی میشه. حداقل هزینه عقیم سازی تعدادی از این حیوونا جمع میشه.
    ما عدات کردیم فقط حرف بزنیم و تز بدیم.

    1. برادر محمد علی : ما حاضریم مردم خیر گراش حاضرند برا زنده ماندن این افریده های خداوند هر کاری انجام بدن همش که مسجد و مدرسه ساختن نیست باید در همه نوعش در راه خدا قدم برداشت.

  34. شماها هر چه بنویسید فایده نداره، میکشن,،، تازه رحم به آدمها ندارن، چرا که جوانی برای گرفتن اجازه ساختمان تخفیف به اش ندادن توان پرداخت آنچنان نداشت هنوز دست بکار نشده که دو تا اتاق بسازه ,,! خدا رحم کنه

  35. ﺁﻗﺎﻱ اﺩﻣﻴﻦ ﺳﺎﻳﺖ,
    ﻟﻴﻨﻜﺖ ﺭﻭ ﻣﻦ ﺯﺩﻡ ﺗﻮ ﭘﻴﺠﻢ و ﻗﻮﻝ ﺩاﺩﻡ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻫﺮ ﭼﻲ ﺑﺎﺷﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﻴﺸﻪ!
    اﮔﻪ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﻫﺎﺭﻭ ﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﻣﻴﻜﻨﻲ و ﻛﺎﻣﻨﺘﺎﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﻧﻤﻴﺪﻱ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺑﺮﺩاﺭﻡ ﻟﻴﻨﻜﺘﻮ,
    ﻳﺎ ﺣﻖ

    1. دوست گرامی،
      شاهد هستید که کامنت‌های زیادی برای این خبر تایید کرده‌ایم.
      اما خط مشی ما این است که کامنت‌های حاوی توهین یا پرخاش‌گری را در حد امکان تعدیل کنیم، یا نمایش ندهیم.
      اگر لطف بفرمایید و این مورد را رعایت کنید، از درج نظرتان سپاسگزار خواهیم بود.

  36. محمد علی
    اینها بیشتر اشخاص از تمام کشور هستن خیلی از این اشخاص یا اشخاص دیگه که دیدگاه ندادن دارن برای کمپین سگهای کشور کمک میکنند
    ما توی گراش نشستیم و فقط داریم برای کشتن سگها تشویق میکنیم غافل از اینکه که توی خیلی از استانها برای نجات جان سگها برنامه دارن

  37. کسانی که مخالف سگ کشی هستند حتما تو محله ای زندگی میکنن ، که وقتی بچه هاشون میان خونه از ترس زهره ترک نشدن …
    یا هم نصف شب که خودشون و بچه هاشون تو خواب ناز هستن پشت پنجره اشون صدای دسته جمعی سگ های ولگرد نشنیدن که ارامش رو ازشون بگیرن ..
    اونا نمیتونن مارو درک کنن..
    آخر خیابان آبیاری هم همین وضع رو داره متاسفانه.

    1. فکر نکنین افرادی که مخالف شگ کشی هستند، موافق ولگردی سگ ها در شهر هم هستند.
      درسته سگ ها در شهر مزاحمت هایی هم ایجاد می کنند اما این راهش نیست.
      کمی عمیق تر فکر کنیم و بهترین تصمیم را بگیریم…

  38. چند سال پیش شخصا خودم شاهد بودم و با تمام وجود تنم لرزید.
    شهرداری رفته بودند شکار سگ و با یه سایپا پر سگ قسمت ورودی پارکینگ نقلیه شهرداری خیابون جعفرآباد وایساده بودن. صحنه ای دیدم که هیچ وقت از جلوی چشمم نمی ره.
    توله سگی که مادرش مرده بود و خودش تیرخورده بود ولی زخمی بود داشت از مادرش شیر می خورد و آروم آروم جون می داد. واقعا صحنه ی چندش آوری بود. من نمی دونم چجوری می خوان روز قیامت پاسخگو باشن.
    آقا یا خانمی که می گی تو خیابون سگ هست می ترسی خب این سگها گشنه ان. چیزی براشون بزار بخورن اگه مثل سگ نیومدن جلو خونه ات نگهبانی بدن… وفا رو از سگ باید آموخت
    و گرنه آدمیزاد جز کشتن چیزی بلد نیست.
    آقای شهردار !
    آقای فرماندار !
    آقایون و خانمهای شورا !
    نکشید تورو خدا.نکشید این معصومارو

  39. همون قد که ادم ها حق حیات دارن ، اونا هم حق دارن، دقیقا حق مساوی دارن و البته بعضی از ادما حقشون کمتر از سگه.

  40. مسئولین عزیز و بزرگوار (عالیجنابان فرودی، فرسوده،‌ زارعی و مهرابی) توجه داشته باشید که اگر چنین اتفاق ناگواری در شهر رخ دهد ما جوانان تحصیل کرده ساکت نخواهیم نشست.
    حال شما هر صفتی مثل صفت هایی که به بنده خداها، بچه های میراث فرهنگی نسبت دادین می خواهید به ما هم نسبت دهید خود دانید.
    دلواپس، اختشاشگر، مشوش اذهان عمومی و …

  41. س ر
    فکر نکنم به اندازه من با سگ توی کوچه سرکله زده باشی
    سگ حق حیات دارد خدا خلقت کرده و خودش هم حق گرفتن جان مخلوقات خودش رو دارد
    متاسفانه بیشتر دیدگاه من پاک شده اشکالی ندارد من هر جوری هم شده حرفم رو به گوش مسئولین گراش میرسونم
    خدا افریننده هست
    خدا خالفت یکتاه هست خودش زنده میکند میمیراند پس ما حق نداریم بکشیم بجز به امر خدا یکتا

  42. آقای محمدعلی عزیز ما ۵۰ کامنت نه تز میدیم نه حرف پوچ فقط نظر خواستن نظر دادیم اونیکه میخواد پول فشنک وبرای کشتن هرسگ ۸تومن بده ، چراه ماه پول روی هم بزاریم ، بهترین راه خدا پسنده همه سگها بار ده تن بکنن ببرن بیابون خیلی دور با تشکر

  43. برای سایت گریشنا هم گذاشتن چنین جمله ای وتیتری زیبا نیست لطفا در حمایت ازاین جانداران زیبا چیزی بنویسید شاید افکار آلوده از کشتن آنها چشم پوشی کنند.

  44. چرا خود فرماندار و شهردار تفنگ بر نمیدارن این سگا رو بکشن؟
    چرا از مردم میخوان این کارو انجام بدن؟
    لابد دوست ندارن دست خودشون به خون اغشته بشه؟
    اینا تو مشکلات جوانها و مردم سهیم میشن که حالا برا کشتن سگها به یاد مردم افتادن؟
    با این کاراشون بارون که سهله خدا رحم کنه و عذاب الهی نازل نشه!!!!

  45. بعله ولی هر چی شما همشهریان بگید انها کار خودشان را میکنند مگر اینکه ماها خودمون دست بکار بشیم و کاری براشون بکنیم . من یکی حاضرم هر کاری برا زنده ماندن این افریده های خداوند بکنم پس همشهریان نمیدونم از کجا شروع کنیم ولی حداقل از عضو شوراها بخواهیم راه بهتری برای اینها پیدا کنند ما هم همکاری میکنیم.
    خواهش میکنم همشهریان کمک کنید. دلم برا این افریده های خداوند اتش میگیرد. خواهش میکنم

  46. در اکثر کشورها قوانین سختی برای نگهداری سگ دارند ولی در ایران یک عده مرفهین بی درد برای کشور نسخه می پیچند بد بختی ما بی قانونیت و عدم اجرای آن

  47. بگیرید ببرید بیابون ول کنید.
    بنظرم شهرداری بهتره چاله چوله های خیابونارو درست کنه تا اینکه این حیوانات بی پناه رو به قتل برسونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

73 نظر
scroll to top