بستن

با وجود مخالفت نمایندگان، افشانی استاندار فارس شد

گریشنا: با وجود مخالفت نمایندگان فارس در مجلس، هیات دولت سید محمدعلی افشانی را به عنوان استاندار فارس منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران استانداران جدید فارس و قم منصوب شدند. با تصویب هیات وزیران سید محمدعلی افشانی و سید مهدی صادقی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان فارس و قم منصوب شدند.

اوایل تیر ماه سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس برای شرکت درانتخابات مجلس استعفا داد و وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. هر چند گفته شد احمدی برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده است اما به نظر می‌رسد که عوامل دیگری نیز دراین استعفا موثر بوده است.

استعفای نمایشی نمایندگان فارس

با استعفای استاندار فارس، گزینه‌های مختلفی برای تصدی صندلی استانداری معرفی شد که هر کدام مخالفان خاص خود را داشتند، تا در نهایت سید محمدعلی افشانی از سوی وزارت کشور به دولت معرفی شد.

از زمانی که نام افشانی به عنوان گزینه استانداری فارس مطرح شد، برخی گروه‌ها با این گزینه مخالفت کردند. مهم‌ترین مخالفت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. یکشنبه ۲۱ تیرماه ۱۶ نفر از ۱۸ نماینده استان فارس از جمله جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس نهم به صورت دسته‌جمعی استعفا دادند. استعفایی که بیشتر اعلام اعتراض بود تا این که عملی شود.

هم‌زمان با استعفا، نمایندگان فارس به دنبال استیضاح وزیر کشور هم هستند. امروز با معرفی رسمی استاندار فارس باید منتظر واکنش نمایندگان فارس به این انتصاب بود.

Afshani

سوابق افشانی

به گزارش فارس سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

وی در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری‌های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و همچنین ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را در کارنامه دارد.

9 نظر

  1. اگر واقعا دولت تدبیر و امید اینکار کرده است و همین آقا را بعنوان استاندار برگزیده اند و به تهدیدات و استعفای نمایندگان فارس بی توجه شده بعنوان یک سهروند استان فارس تقدیر و تشکر میکنم و به قانونمداری این دولت بیشتر خوشبین شدم و این بدعت باج خواهی برای عده ای خاص و فرصت طللب از بین برده شود دست دولت روحانی مریزا

  2. توهمی محکم دولت به نمایندگان زیاده خواه و سیاسی کار استان
    احسنت به تصمیم قاطع دولت
    واقعا جز این از وزارت انتظار نمیرفت

  3. میگم این نماینده ها نماینده دلشون هستند یا مردم !!!!؟؟؟؟ از جانب کیا حرف میزنن و اقدام میکنن؟؟؟خیلی از همین مردم با این گونه نماینده ها مخالفند.

  4. ما هنوز زوده که در مورد عملکرد استاندار جدید قضاوت کنیم ولی اینکه نماینده ها بخوان باج خواهی کنند و استقلال قوه مجریه برای استاندارش را تحت الشعاع قرار بده قبول ندارم .ایا این درسته وزیر کشور بگه که نماینده شهرستان را قبول ندارم و توی کار قوه مقننه دخالت کنه و میپذیرند خود نماینده ها قطعا نمی پذیرند .اون استعفا نمایشی هم خیلی بی موقع و بی دلیل بود .استیضاح هم بی دلیل است .

  5. واقعا متاسف هستیم از حضور چنین افرادی در مسند قدرت استان فارس! واقعا متاسفیم برای دولت تدبیر

  6. واقعا بعضی از نمایندگان این دوره مجلس شورشو در اوردن چونکه میدونن برای دوره بعد رای نمیارن نفسهای اخر خود را در مجلس میکشند.کافر همه را به کیش خود پندارد.

  7. گرچه نمایندگان فارس خود کارنامه چندان درخشانی ندارند ولی متاسفیم از این که دولت حد اقل در مورد استان فارس تدبیری نشان نداد واستاندارانی اینچنینی وبا این رزومه بسیار ضعیف برای مهد تمدن ایران انتخاب نمود تامجبور به تعویض سریع اولی وانتصاب عجولانه وغیر مدبرانه افشانی شود. استاندار از همان روز معارفه اقدام به لشکرکشی قومی کرد ولی مردم فارس وبخصوص شیراز عملکرد ناسیونالیستی و قومی را بر نمیتابند وامید است ایشان به فکر حل معضلات بی شمار استان باشند و شایسته سالاری کنند نه کار دیگر.متاسفیم که دولت تدبیر به رای میلیونی مردم این استان پشت پا زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top