بستن

بازار مبل گراش با نمایشگاه تخصصی گرم می‌شود

گریشنا: نمایشگاه تخصصی مبل و لوستر از دوم مرداد ماه به مدت یک هفته در محوطه‌ی کنار کلانتری عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ صادق ایزدی، رئیس اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت می‌گوید:«نمایشگاه تخصصی مبلمان به منظور تنظیم بازار و ایجاد رقابت و دسترسی مردم به درخواست اتاق اصناف و با همکاری شرکت تولیدی مبلمان برگزار می‌شود.» ایزدی در رابطه با تفاوت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با نمایشگاه‌های تخصصی اظهار می‌کند: «اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت موظف است تا نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را دو بار در سال با عنوان نمایشگاه بهاره و نمایشگاه پاییزه عرضه کند اما نمایشگاه تخصصی به صورت اختیاری و به درخواست اتاق اصناف و گرفتن مجوز اجرا می‌شود.»

او در ادامه بیان می‌کند:« از سال ۹۲ نمایشگاه تخصصی مبلمان برگزار نشده است. شرکت و حضور خریداران از دیگر شهرها‌ و روستاهای هم‌جوار از جمله مزایای برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود که به گونه‌ای جدا از مبحث ایجاد رقابت، تبلیغی است برای فروشندگان مبلمان که به صورت دائمی در شهر حضور دارند و تبدیل شدن گراش به قطب و مرکز مبلمان در منطقه.»

ایزدی در پایان گفت:« فروشندگان و ارگان‌های بومی که تمایل به برگزاری نمایشگاه دارند نیز می‌توانند در طول سال به مناسبت‌های مختلف درخواست خود را اعلام و برای گرفتن مجوز اقدام کنند.»

حسین‌شیری؛ مسئول اتاق اصناف نیز می‌گوید:«ما از هم‌شهریان دعوت می‌کنیم تا در این نمایشگاه حضور یابند. اما در صورت خرید از هر کدام از غرفه‌ها هیچ نوع مبلغی به صاحبان غرفه‌ها پرداخت نکنند. صندوق پرداخت در غرفه‌ای مختص به اتاق اصناف تعبیه شده است که خریداران بعد از انتخاب و خرید برای پرداخت می‌بایست به این غرفه مراجعه کنند در غیر این صورت اتاق اصناف هیچ مسئولیت و تعهدی در قبال جنس‌های خریداری شده برعهده نمی‌گیرد. و مساله‌ی بعد این که طبق قراردادی که با فروشندگان داشتیم جنس‌های خریداری شده می‌بایست به مدت سی تا چهل روز به خریداران تحویل داده شود.»

مسئول اتاق اصناف در ادامه تصریح کرد:«بیشتر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از شرکت‌های تولیدی تهران و استان فارس هستندو صد و پنجاه متر نیز برای فروشندگان بومی با تخفیف سی‌درصدی در نظر گرفته شده است.»

فانی، رئیس اتحادیه‌ی مبل نیز با اشاره به نارضایتی بعضی از فروشندگان مبل در سطح شهر از برگزاری این نمایشگاه، می‌گوید:« این نمایشگاه به خاطر رفاه مردم می‌بایست برگزار شود. هر چند که نارضایتی و ضرر‌هایی نیز برای فروشندگان به دنبال داشته باشد. اما به ازای آن بازار رقابت‌ها گرم‌تر می‌شود.»

با سپهر، مسئول مبلمان سپهر نیز به نمایندگی از فروشندگان سطح شهر صحبت کردیم او می‌گوید:« ما انتظار داشتیم اداره‌ی بازرگانی و اتحادیه‌ی اصناف به منظور بالا بردن کیفیت کارهای ارائه شده در نمایشگاه با فروشندگان دارای تجربه در سطح شهر مشورت می‌کردند تا ما کمپانی و شرکت‌های معتبر را برای حضور در نمایشگاه به آن‌ها معرفی می‌کردیم اما با وجود این که تنها دو روز دیگر تا برگزاری نمایشگاه باقی نمانده است هنوز حتی هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر دعوت از فروشندگان بومی سطح شهر برای حضور در این نمایشگاه به ما نرسیده است و اگر در این یکی دو روز نیز این کار انجام شود قاعدتا ما برای فضا و دکور وقت کافی نداریم و نمی‌توانیم استقبال داشته باشیم.

و مورد بعد نیز مساله‌ی نظارت اداره‌‌ی بازرگانی و اصناف به روی اجناس ارائه شده در نمایشگاه است از آن‌جایی که اصناف امتیاز نمایشگاه را به یکی از شرکت‌های تولیدی تحویل می‌دهد و آن شرکت برحسب انتخاب‌های خودش برای حضور فروشندگان در غرفه‌ها به سراغ دیگر فروشندگان و شرکت‌هایی می‌روند که شاید از اعتبار کافی نیز برخوردار نباشند،و این مساله بر روی کیفیت اجناس ارائه شده تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است در سطح مناسبی نباشد. مثلا در نمایشگاه‌ سال‌های قبل موردی داشتیم که از نمایشگاه خرید کرده بودند اما بعد از تحویل مبلمان مشخص شده که از لحاظ رنگ و حتی نوع و جنس آن با چیزی که در نمایشگاه انتخاب کردند تفاوت وجود داشته است و در نهایت به سراغ ما می‌آمدند تا مبل خریداری شده‌‌شان را به فروش برسانیم. در صورتی که اگر اصناف در این رابطه با ما مشورت می‌کرد یا امتیاز را به ما تحویل می‌داد ما بیشتر به روی کمپانی‌های معتبر دست می‌گذاشتیم.»

Mobl

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. جناب سپهر بزرگوار این که شما توقع داشته باشید که من باب مشورت بیان خدمت شما که نمی‌شه. لطفا شما هم غیرتی کنین و درخواستی ارایه بدین تا مسوولین در نمایشگاه‌های بعد خواسته‌های شما رو منظور کنن.

    1. دوستان وهمشهریان عزیز حتما خبر دارن که اجناسی که تو نمایشگاه سفارش میدن با چیزای که بدست شون میرسه از لحاظ کیفیت بسیار متفاوته!
      اینه نمایشگاه…؟ اداره صنعت ومعدن واصناف و… غیره کجان..؟فقط یک کرایه نمایشگاه بگیرین وتوسایت بزنن ..آره نمایشگاه زدیم!
      واقعا” که…

  2. عزیزانی که در خرید و فروش مبلمان و … دست دارند می فرمایند که چرا نمایشگاهی برپا شده که محصولات رو بصورت اقساطی می فروشن و باعث ضرر و زیان همشهریان شاغل در همین صنف میشه و …

    من یک سوال دارم : وقتی همین عزیزان مبلمانی و بنگاه ماشین و امثالهم بی جهت و بدون ارزش گزاری منطقی ساختمانی رو به قیمت ماهیانه بالای ۵ میلیون تومان و حتی بیشتر اون هم توی گراش اجاره می کنند و نرخ اجاره بها رو در شهر گراش به فزونی سوق می دن به فکر کسبه و اصناف و … نیستن؟

  3. مغازه با اجاره ۶و۷میلیونی و…معلومه باید از کجا پرداخت بشه!معلومه جیب مشتری ها!
    حتما باید نظارت دقیق بر نمایشگاه های مختلف بشه تا کلاه مشتری ها را به هر نوعی بر ندارند و در این حرفی نبست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top