بستن

تاکسی‌ها به تاکسی‌متر مجهز بشوند؟

Taximeter گریشنا: در روزهای گذشته، متفاوت بودن نرخ تاکسی تلفنی‌های سطح شهر، برای شهروندان سوال ایجاد کرده بود. پیگیری خبرنگار گریشنا روشن کرد که این تفاوت ناشی از اجرای یک طرح آزمایشی است که بر اساس آن، نرخ تاکسی‌ها را تاکسی‌متر محاسبه می‌کند. در این طرح آزمایشی که از طرف سازمان حمل و نقل گراش تهیه شده است، تاکسی‌های دو آژانس برگ سبز و سلام به تاکسی‌متر مجهز شده‌اند. در صورتی که این طرح در این دو آژانس با اقبال رانندگان و مسافران روبه‌رو شود، در بقیه‌ی تاکسی تلفنی‌های شهر نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، سازمان حمل و نقل در برنامه دارد که تاکسی ‌تلفنی‌های شهر را به تاکسی‌متر مجهز کند. با اجرای این طرح، نرخ ثابت تاکسی‌ تلفنی هزار و سیصد تومان در نظر گرفته شده است، و به ازای هر کیلومتر سفر، سیصد تومان به این نرخ ثابت اضافه می‌شود. یعنی به هر میزان که مسافت بین دو مسیر طولانی‌تر باشد، هزینه‌ی بیشتر؛ و هر میزان که مسافت کمتری طی شود، مبلغ کمتری در بر خواهد داشت. تاکسی‌متر از درِ منزل و به محض سوار شدن مسافر فعال می‌شود و هزینه را تا مقصد محاسبه می‌کند. همچنین مسافرانی که در بین راه از راننده‌ی تاکسی درخواست داشته باشند که دقایقی تا انجام کارشان توقف کنند، به ازای هر دقیقه معطلی، هشتاد تومان به مبلغ پرداختی‌شان اضافه می‌شود.

به گفته روابط عمومی شهرداری، در صورت نارضایتی رانندگان و مسافران از این طرح، در جلسه‌ی بین شهرداری و شورای شهر در مورد اجرای آن بازبینی مجدد صورت خواهد گرفت. شما نیز می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح برای گریشنا بفرستید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

14 نظر

  1. من سوار تاکسی سلام شدم دوبرابر با تاکسی متر حساب کرد ولی مرجعی برای رسیدگی به این تخلفات در شهر وجود ندارد تنها خاصیت این کار اینه که یه بهانه برای گرانفروشی بدستراننده ها داده

  2. باسلام
    آقای محمدعلی شما چه جوری حساب میکنی که دوکیلومتر شده ۲۵۰۰ تومن؟
    من یک هفته قبل با تاکسی سلام از کنار دادگاه تا کنار پاساژ گراش سنتر پیاده شدم ۲۲۰۰ تومن. تو کیلومترش هم دیدم. بنده خدا بهم نشون داد.
    گفت ورودی ۱۲۰۰ تومن
    هر کیلومتر۳۰۰ تومن
    هر توقفی ۸۰ تومن

  3. چه جور تاکسی متریه که فاصله بین باغ شفا و گلزار رو که حدود ۱۰۰۰ متر و یا کمتر، بیشتر نیست رو همون ۲۰۰۰ تومن میگیرن، با این کار داریم به افزایش کرایه نزدیک میشیم.

  4. خانم والیبالیست!
    مطمءنا از فاصله ابشار اندیشه تا مسجد ولی عصر ببشتر از مسیر شما نیست.
    شاید ماشینش بهتر بوده!!

  5. خیلی کارجالبیست مثل خلیج دیگه حق ضایع نمیشه ، قبلا یک کیلومتریا کمتر دوتومن بود ،از مسکن مهر تافلسطین که تقریبا حدود۶ک بود دوتومن بود، نه حالا خدایش درسته۲۰,

  6. طرح خوبی هست اما اگر واقعا روش نظارت باشه من خودم چند روز پیش که با یکی از این آژانس ها رفتم دستگاه رو از قبل روشن کرده بود و وقتی از مبدا خرکت کردیم حدود ۱۰۰۰ تومان هزینه برای من حساب شده بود!!! در صورتی که قانون استفاده از دستگاه چیز دیگری ست.
    پس اینجا حق شهروندها ضایع میشه!!! وقتی هم از راننده سوال پرسیده میشه چنان داد و بیداد راه میندازه که واقعا آدم پشیمون میشه!!!!
    به نظرم اول فرهنگ سازی کنن و راننده ها توجیح بشن بعد اجرا بشه.

      1. مسئول محترم روابط عمومی شهرداری
        با سلام
        چرا بسیاری از تاکسی تلفنی ها آرم و تابلو تاکسی تلفنی ندارن؟ چرا مشخصات و کد راننده داخل تاکسی نصب نشده؟؟؟؟؟؟؟

  7. باسلام وخدا قوت از دست اندر کاران آسفالت فازسه بعداز باغ موسی بطرف چاه زمانی(ده)گله وان ، خدا اجرتان بده آفرین به شماها ، راه مقدمترازمسجد ساختنه البته باوضعیت گراش ، هزار مرحبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top