بستن

بازار مرکزی گراش با ۴۲ مغازه افتتاح شد

سرانجام به مناسبت روز شوراها بازار مرکزی میوه، تره بار و پروتئین گراش افتتاح شد.

امسال نیز همانند سال گذشته خود شورای شهر میزبان مراسم روز شوراها بودند. در غیاب امامان جمعه و فرماندار گراش، حجت‌الاسلام معصومی، معاون فرمانداری و جمعی از روسای ادارات شرکت‌کنندگان روز بزرگداشت شورا بودند. با نبودن شورای شهرستان، اعضای شورای روستاهای فداغ و خلیلی مهمان شورای شهر گراش شدند.

مراسم امسال روز شورا در دو بخش برگزار شد. ابتدای سخنگوی شورا و شهردار گراش در سالن شهرداری گزارشی از عملکرد یک ساله خود ارائه دادند در بخش دوم با حضور جمعی از مردم و کسبه، بازار مرکزی گراش افتتاح شد.

جلسه در سالن شهرداری

مهندس عبدالرضا هرمزی ضمن خوش‌آمد به حاضران سخنرانی خود را ارائه کرد. هرمزی با تاکید بر نقش چندگانه شورا گفت: می‌توانستیم به خود دردسر ندهیم و به صورت شورای شهرداری بمانیم اما وظیفه خود دانستیم در مسائل مهمی همانند شهرستان شدن گراش و راه‌اندازی ادارات مشارکت مستقیم داشته باشیم. وی بر نظارت مستمر شورای شهر بر فعالیت‌های شهرداری تاکید کرد و گفت: امیدوارم بیشتر پروژه‌های نیمه تمام تا پایان امسال به پایان برسد.

هرمزی افتتاح بازار مرکزی را نمونه موفقی از مشارکت بخش خصوصی در شهر دانست.

سخنگوی شورای شهر مساله محدوده و شورای شهرستان را دو موضوعی دانست که نیاز به پیگیری دارد. وی گفت: در مورد مساله محدوده پیگیری‌های زیادی شده و حتی هفته گذشته برای چندمین بار به تهران سفر کرده‌ایم. حل این مساله نیازمند همت همه مسئولین شهرستان است. آیا حتماً باید مردم وارد این قضیه شوند تا صدای آنان به گوش مسئولین برسد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی امام جمعه پیشین گراش در این برنامه با ذکر خاطره‌ای از دوران مسئولیت خود به عنوان امام‌جمعه، درباره ضرورت شورا سخن گفت. او در سخنانی پرشور، پشتیبانی خود را از شورا و شهردار اعلام کرد.

پروژه‌های امسال شهرداری

مهندس حسین قائدی شهردار گراش در این جلسه با اشاره به این که اشکالی ندارد پروژه‌های شروع شده، نیمه‌تمام بماند گفت: برنامه‌های زیادی در سال جاری پیش‌بینی شده است که لزوما نمی‌توان گفت تمام آنها در یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته مهندس قائدی ساخت بازارچه جدید در بحث صنایع مزاحم، ساخت پارک به مساحت ۵ هکتار در ضلع شرقی قلعه همایون‌دژ و دیوار کشی رودخانه پئت با خیابان‌کشی دو طرف رودخانه را از جمله پروژه‌های اصلی شهرداری در بخش عمرانی عنوان کرد. ساخت فرهنگسرای شهرداری در محل مهمانسرای شهرداری نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری در این جلسه عنوان شد.

مهندس قائدی در این جلسه از شروع به کار روکش آسفالت خیابان امام از اواخر این هفته خبر داد و گفت: پس از اتمام روکش آسفالت، بهسازی پیاده‌رو خیابان امام دنبال خواهد شد.

بازار مرکزی افتتاح شد

پس از اتمام جلسه در سالن اجتماعات شهرداری، حاضرین در جلسه در محل بازار مرکزی به جمع مردم پیوستند تا بازار مرکزی با دستان حجت الاسلام سید عباس معصومی افتتاح شود.

هادی دهقانی، معاون فرمانداری گراش نیز در سخنانی کوتاه به اهمیت وجود شورا پرداخت. مهندس قائدی، این بار در میان مردمی که با ارسال پیامک به این بازار آمده بودند هدف از ساخت این مکان، با توجه به تجاری بودن شهر گراش و وجود بخش‌های خدماتی در سطح شهر، دسترسی راحت‌تر مردم به کالاهای مورد نیاز خود عنوان کرد و راه‌اندازی این مکان را یکی از راه‌های حل مشکل ترافیک سطح شهر دانست. قائدی ادامه داد: وجود فروشنده‌هایی در یک مجتمع باعث رقابت بین آنان برای ارائه خدمات بهتر و کالاهایی با کیفیت بالاتر می‌شود که در کل به سود مردم خواهد بود.

بازار مرکزی مرکز سمت غرب گراش و در کنار گلزار شهدا قرار دارد. نزدیکی این بازار به پروژه ۸۸۸ واحدی مسکن مهر گراش از مزایای این طرح است. بازار مرکزی گراش با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذاری حاج رضا فدایی و حاج محمد موغلی ساخته شده است.

مهندس هاشمی، مسئول عمرانی شهرداری گفت: ساخت بازار مرکزی گراش از سال ۸۹ با مشارکت بخش خصوصی در مساحت ۴۱۰۰ مترمربع شروع شده است که ساختمان اصلی آن شامل ۴۲ باب مغازه در متراژ ۵۰ مترمربع و دارای قسمت‌های مدیریت، سرویس، نمازخانه و دو خیابان هشت متری در دو طرف بازار جهت تخلیه بار است. کل هزینه ساخت این پروژه، یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعلام شد که آورده شهرداری ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

قرار بود بازار مرکزی گراش در سفر یکی از مسئولین کشوری یا استانی افتتاح شود که با تاخیرهای به وجود آمده  این طرح روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه افتتاح شد. با افتتاح میوه و تره‌بار عرضه‌کنندگان محصولات پروتینی مکلف به حضور در این بازار هستند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top