بستن

سفیر حضرت معصومه: مراسم بامعرفت و باصفایی برگزار شد

سمیه نجفی، خبرنگار رادیو فرهنگ: با آقای اسداللهی، یکی از مداحان اهل بیت از استان قم که امسال به عنوان یکی از سفیران کریمه اهل بیت، و یکی از حاملان پرچم حضرت معصومه (س) به شهرستان گراش سفر کرده است، در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) گراش و در حاشیه همایش «هشتمین آفتاب» گفتگویی داشتیم. او در مورد برنامه سفیران کریمه و حس و حال خودش از حضور در مراسم گراش می‌گوید.

 

جناب اسداللهی، نظرتان و احساس‌تان را در خصوص محفلی که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) گراش برگزار شد بفرمایید.

اجازه بدهید چند نکته درباره برنامه سفر اظهار کنم. از چند سال قبل، برنامه سفیران کریمه اهل بیت به همراه خادمان امام رضا (ع) به شهرها و کشورهای مختلف راه افتاده است، و هدف این برنامه هم گسترش صحن‌های معنوی حرم حضرت معصومه (س) است. این کاروان‌ها به استان‌های مختلف سفر کرده‌اند، که امسال قسمت ما شد که سفیر حضرت معصومه شدیم و به شهر گراش آمدیم. شهری که مردم‌اش باصفا و بی‌ریا هستند و در مراسمی که الحمد الله واقعا بامعرفت و باصفا برگزار شد شرکت کردیم.

 

وقتی وارد حسینیه شدید، با چه چیزی مواجه شدید؟

ما چون با پرچم حضرت معصومه (س) وارد شدیم، یک لحظه نگاه کردم و دیدم کل جمعیتی که در حسینیه هستند از جا بلند شدند به سلام و صلوات و دعا، و همه آمدند به استقبال پرچم حضرت تا جلوی جایگاه.

 

فضایی که در حسینیه به وجود آمده، نمایی است از آستان مقدس حضرت امام رضا (ع). لحظه‌ای که این فضا و این سقاخانه‌ی وسط صحن حسینیه را دیدید، به شما چه احساسی دست داد؟

واقعا خیلی زیبا کار کرده‌اند. انگار امشب وارد صحن اسماعیل طلای حرم امام رضا (ع) می‌شوید. تمام حیاط حسینیه را تبدیل کرده‌اند به صحن اسماعیل طلای حرم امام رضا (ع) و واقعا وقتی کسی وارد می‌شود و نگاهی به گنبد می‌کند، احساس می‌کند در حرم امام رضا (ع) است. حضرت معصومه هم خودش قلب امام رضاست و اینها با همدیگر عجین شده‌اند.

محبوب رضاست هر که دل‌ریش‌تر است

از کعبه صفای آن حرم بیشتر است

آنجاست طبیبی که ندارد نوبت

هر دل که شکسته‌تر بود پیش‌تر است.

 

اجازه بدهید رباعی حضرت معصومه (س) را هم بخوانم:

ای روح محجب که به قم قائمه‌ای

یادآور زهد و عفت فاطمه‌ای

معصومه‌ای و خواهر محبوب رضا

او عالم اهل بیت و تو عالمه‌ای

nagafi

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top