بستن

دغدغه‌های شورا در ۲۴ ساعت با سه مدیرکل: جاده و فرهنگ و برق

گریشنا: اعضای شورای شهر گراش برای حل مشکلات شهر در طی ۲۴ ساعت با سه مدیرکل مرتبط دیدار کردند. این بخشی از صحبت‌های سخنگوی شورای برای نشان دادن فعالیت‌های اعضای شورا در افتتاح پارک محبی بود.

هفته دولت به جز افتتاح‌های انجام شده فرصتی برای تعامل بین مدیران شهرستان نیز بود. عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای شهر گراش از دیدار اعضای شورای اسلامی شهر گراش با سه مدیرکل در هفته گذشته خبر داد.

مشارکت با راه و شهرسازی برای ساختن بلوار شهدا و بزرگراه گراش-اوز

به گزارش گریشنا، عصر یکشنبه هفته گذشته، مهندس نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در سفر به گراش با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گراش گفتگو کرد. سخنگوی شورای شهر در مورد توافقات این جلسه گفت: «در این جلسه در مورد تکمیل پروژه چهاربانده شدن جاده گراش-اوز تا پایان سال توافق شد. همچنین طرفین برای ساخت بخش انتهای بلوار شهدا و اتصال آن به جاده چک‌چک توافق کردند.» به گفته سخنگوی شورا، ادامه بلوار شهدا با مشارکت دانشکده علوم قرآنی توسط شهرداری گراش ساخته و آماده‌سازی می‌شود و اداره راه و شهرسازی ۱۱۰۰ متر باقی مانده را آسفالت خواهد کرد.

هرمزی بحث اختصاص زمین به ادارات را از مباحث عمده این جلسه دانست و گفت: «تصمیمات خوبی در مورد محل‌یابی اداراتی که فاقد زمین هستند گرفته شد. نتایج این تصمیمات بعد از نهایی شدن از طریق مهندس مهرابی رییس اداره راه و شهرسازی گراش که در جلسه حاضر بودند اعلام خواهد شد.»

Shora (21)

شورا خیرین فرهنگی را فعال کرده است

به گزارش گریشنا، در سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به گراش، رییس و نایب‌رییس شورای اسلامی شهر گراش از نزدیک با روند آماده‌سازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش آشنا شدند. مهندس هرمزی در این مورد گفت: «یکی از خیرین از طریق شورای شهر، سینما شهر قصه که متروکه شده بود را خریداری کرد و آن را در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار داده است. توقع این است که هر چه سریع‌تر تجهیز این اداره انجام شود و همین‌طور سالن سینما نیز برای نمایش فیلم و اجرای برنامه‌ها فرهنگی و هنری آماده شود.»

ساختمان سینما شهر قصه که چندین سال بدون استفاده مانده بود، با پیگیری شورای اسلامی شهر گراش و با هزینه نزدیک به سیصد میلیون تومان توسط یکی از خیرین خریداری شد و در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش قرار گرفت. دکتر مریدی در این دیدار از شورای گراش برای خرید سینما توسط خیر تشکر کرد و برای تکمیل سالن سینما و اداره ارشاد قول مساعد داد. از دیگر وعده‌های مدیرکل ارشاد ارتقای سریع‌تر نمایندگی فرهنگ و ارشاد به اداره مستقل بود. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «طبق وعده‌ای که داده‌ام، تمام تلاش خود را برای تجهیز این ساختمان انجام خواهیم داد. در زمان افتتاح هم با حضور یکی از معاونین وزیر از خیرینی که همکاری داشته‌اند تقدیر خواهد شد.»

سخنگوی شورا در مورد مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی گفت: «منتظر هستیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت سینما که با همت خیرین خریداری شده به نتیجه برسد تا برای موارد بعدی همانند ساخت بلک‌باکس تئاتر نیز خیرین را تشویق به مشارکت کنیم. در برنامه‌های فرهنگی دیگر هم شورا همیشه حمایت کرده است، بارزترین آن جشنواره فیلم کوتاه کل است که شورای و شهرداری هر ساله از حامیان اصلی آن بوده‌اند.»

 dolat1

سفر برقی به شیراز

شهردار و سه عضو شورای اسلامی شهر گراش پنجم شهریور برای پیگیری موضوعات مختلف از جمله روشنایی معابر با رییس شرکت برق منطقه‌ای فارس در شیراز دیدار کردند.

سخنگوی شورا در مورد نتایج دیدار با مهندس زینل قنبری گفت: «در این دیدار مناسب توافق شد که روشنایی بلوارهای نوساز سطح شهر به صورت مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و شرکت برق انجام شود. در این مرحله برای ۵ کیلومتر روشنایی معابر انجام می‌شود که مهمترین بخش تامین روشنایی ادامه بلوار خلیج فارس است.»

مهندس هرمزی درباره دیگر مباحث مطرح شده گفت: «با نظر مثبت مهندس قنبری دیوار اداره برق در کنار شهرداری یکسان‌سازی خواهد شد. البته در بلند مدت اداره برق باید به یک محل مناسب‌تر منتقل شود. پیگیر هستیم در سایت اداری واقع در انتهای بلوار شهدا زمینی به اداره برق اختصاص داده شود.»

Shora (2)

اکوپارک در گراش: پارکی منطبق با معیارهای زیست محیطی

بخشی از سفر شهردار و سه عضو شورای شهر به شیراز بازدید از اکوپارک شیراز بود. در این سفر توافق شد که دومین اکوپارک استان فارس در گراش ساخته شود.

غلامعباس زارع، شهردار گراش به همراه مهرابی، هرمزی و یوسفی با راهنمایی طراحان اکوپارک از این مجموعه در شهرک صدرا دیدن کردند. به گفته هرمزی: «اکو پارک صدرا پارکی منطبق با معیارهای زیست محیطی است که در ساخت آن حتی از سیمان و تک‌لبه و استفاده نشده بود. فاز اول پارک در شیراز ۹ ماهه ساخته شده است. این هفته طراحان برای توافق اولیه به گراش سر می‌کنند و امیدواریم به همین سرعت پارک گراش نیز آماده شود. البته پارک گراش در ابعاد کوچکتر ساخته خواهد شد.»

بخش انتهایی بوستان شهر برای ساخت اکوپارک در نظر گرفته شده است.

Shora (4) Shora (9)

 

3 نظر

  1. انشاله .
    اگه شورای شهر وشهرداری با هماهنگی میراث فرهنگی بتوانند در فضای اکوپارک نمادی از گراش کهن مانند برکه ، بادگیر ،نمای داخلی خانه قدیمی و… طراحی واجرا کنند طرح جالبی میشود وفرهنگ ساده زیستن بزرگان ما زنده میشود

  2. البته اجرای این طرح درابعاد کوچک صورت پذیرد تا هم هزینه ساخت کاهش پیدا کند وهم کسانی در پارک حضور مییابند بتوانند با نمای کل طرح عکس یادگاری بگیرند و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top