بستن

دو محله، دو شب، دو سرقت از منزل

Mask Serqat گریشنا: پنج‌شنبه و جمعه هفته‌ی گذشته، دو سرقت از منزل در دو محله‌یِ دور از هم در گراش صورت گرفت. نیروی انتظامی می‌گوید در حال بررسی سرقت‌هاست.

سرقت در سی دقیقه

سرقت اول در اوایل شب پنج‌شنبه، ۱۲ شهریور، از منزل جواد آزم در خیابان بسیج رخ داد.

آزم ساعت ۸ از خانه خارج می‌شود، و وقتی ۴۵ دقیقه بعد به خانه برمی‌گردد، با قفل شکسته در حیاط مواجه می‌شود. سارق یا سارقان توپی در حیاط را شکسته‌اند و در را باز کرده و وارد شده‌اند، و لنگر در را از پشت انداخته‌اند. آزم و همسایگان از راه پشت بام همسایه‌ها وارد خانه می‌شوند، و مشاهده می‌کنند که علاوه بر در حیاط، قفل در هال و اتاق‌ها و کمدهای دیواری را هم شکسته‌اند و اموال قابل حمل را با خود برده‌اند، که بالغ بر صد میلیون تومان طلا و پول نقد است. سارقان قبل از رسیدن صاحب‌خانه، از راه پشت بام فرار کرده‌اند.

حسن‌نژاد، داماد آزم، که این وقایع را شرح می‌دهد، می‌گوید به فرد یا افراد خاصی مشکوک نیستند و ادامه می‌دهد: «منزل ایشان لب یک خیابان شلوغ و نزدیک مسجد است، و این اتفاق در شلوغ‌ترین زمان ممکن رخ داده است. افراد غریب زیادی در آن اطراف بوده‌اند، ولی چه کسی می‌تواند حدس بزند چه اتفاقی در جریان است؟» او چندباره تاکید می‌کند: «وقتی چنین اتفاقی در چنان مکان و زمانی می‌افتد، این احساس امنیت است که به سرقت رفته است، نه فقط پول و طلا.»

سرقت با پژو ۴۰۵ مشکی

منزل ناصر سرافراز در بلوار الله‌قلی‌خان طعمه‌ی سرقت دوم در روز جمعه، ۱۳ شهریور بود.

سرافراز که کارمند بانک ملت گراش است، اتفاق را این‌طور شرح می‌دهد: «دیروز عصر با اقوام به صحرا رفته بودیم، و قصد داشتیم آنجا بمانیم. تقریبا ساعت ۱۰:۳۰ شب بود که به ما خبر دادند در حیاط‌مان باز است. وقتی خودمان را رساندیم، دیدیم قفل مخفی در هال و همچنین در اتاق‌ها و کمد دیواری را هم شکسته‌اند، و مقداری طلا و لپ‌تاپ من را برده‌اند. آیفون تصویری خانه را هم برده بودند، چون ظاهرا دوست پسرم همان موقع زنگ زده و سارقان تصور کرده‌اند که تصویرشان در آیفون ذخیره می‌شود.»

سرافراز هم می‌گوید به فرد یا افراد خاصی مشکوک نیست، و توضیح می‌دهد: «کسانی که این اطراف بوده‌اند، متوجه حرکت یک پژوی ۴۰۵ مشکی‌رنگ تا بلوار امام حسین شده‌اند، اما پلاک ماشین را ندیده‌اند.»

پلیس در حال بررسی سرقت‌ها

سرگرد سهرابی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش، به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «فعلا در مرحله تحقیقات هستیم و امیدواریم با بررسی‌های انجام شده، به نتیجه برسیم.» او تاکید می‌کند: «گراش با توجه به همکاری مردم و اهتمام نیروی انتظامی، یکی از امن‌ترین شهرهاست، و قطعا تمام سعی‌مان را می‌کنیم که این فضای امن باقی بماند.»

سرگرد سهرابی در ادامه صحبت‌اش، به شهروندان توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرقت می‌کند: «شب‌های پنج‌شنبه و جمعه اگر از خانه خارج می‌شوند، خانه را به اقوام و همسایگان بسپارند؛ و اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند، مثلا ماشین یا موتور یا افراد مشکوک، سریعا به نیروی انتظامی اطلاع دهند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

9 نظر

  1. از زمانی که ساخت و ساز ، روبروی منزل ما و آقای ازم شروع شده ، دید زدن های کارگرا و تردد افراد ناشناس خیلی زیاد شده!تا حدی که من تو حیاط وایمیسم یارو مستقیما وایمیسه بهم نگاه میکنه انگار نه انگار که خونه مردمه!و فک کنم تا الان کلا میدونن تو خونه ما چی هست و چی نیس!خب در این صورت امار گرفتن از منزل و اینکه که کی میریم و کی میایم خیلی راحته !وقتی یارو میشینه روی بلندترین نقطه ساختمان و کل طول و عرض خیابون رو دید میزنه ، این موارد دور از انتظار نمیتونه باشه!

  2. کسی جرات حرف زدن نداره
    وقتی اقا دزدهه میفهمه اگر توسط مردم دستگیر بشه باید کباب بهش بدن هیچ غصه نداره
    زندگیت رو توی غربت سپری کنی اخرش یه کثافت بیاد مال اموال زحمت چندین سالت رو ببره
    تا امروز این همه دزدی شد همه هم دنبال سرنخ هستن ولی تا امروز سرنخی پیدا نشده

  3. حدود یکسال و نیم قبل از خانه ما و چند خانه دیگر به فاصله یک ساعت بعد از نماز عشا دزدی شد .ولی هنوز بعد از تشکیل پرونده و کارهای روتین انگشت نگاری و بازجویی از من هنوز هیچ خبری نشده و حتی یکبار هم به ما خبری نرسید .البته از قبل گفتند مالی که دزد برد دبگه برنمیگرده مال فدای سر امنیت چی ایا باید با خوف و رجا زندگی کرد و هرجا که هستیم استرس داشته باشیم .نعمت امنیت از والاترین هاست که یواش یواش ان نیز از دست میدهیم .من هنوز هم منتظر دستگیری دزد خانه مان میمانم مال مهم نیست حریم خانه ما خدشه دار شده بخاطر دزدیدن امنیت و حریم باید مجازات شوند

  4. راه چاره نصب دوربین های مدار بسته بیشتر در سطح شهر و سپردن وسایل قیمتی به صندوق امانت بانک ها هست تا دزدها کمتر به سرشون بزنه در این شهر شهره پول با امنیت بالا! به فکر دزدی بیافتن

  5. یک درب ضد سرقت داشتم که ۱۶ تا زبونه ازش میومد بیرون، دزد بازش کرد

    قفل درو عوض کردم آلمانی گذاشتم، یک حفاظ آکاردئونی هم جلوی در گذاشتم، دزد بازشون کرد

    آهنگری که آکاردئونی را ساخته بود گفت میام مقاومش میکنم، اومد یک عالمه جوشکاری کرد و حتی سه تا جای قفل دیگه از داخل گذاشت، دزد اومد بازم هر دو درو باز کرد و آهنگره هم دیگه جواب تلفنمو نداد وقتی بهش گفتم اینطوری شده

    آگاهی نصب یک حفاظ ضد دیلم رو توصیه کرد، هرکاری کردم شماره ندادن، بهم گفتن مسولیت داره برامون و گفتن رو اینترنت بگرد پیدا کن، پیدا کردم اومدن حفاظ آکاردئونی را برداشتن یک حفاظ ضد دیلم گذاشتن که قفل و لولایی روش نداره.

    دیگه نمیدونم اون دزدا که سه بار اومدن بازم اومدن یا نه چون خدا رو شکر تا حالا که چیزی ازم نبردن

  6. عزبزان گراشیم پول وجواهرات یاهرچیز فیمتی رو به بانک بسپربد تا دزد خجالت بکشه ، ماشاالله به بچه های بسیجی و مردمی والله واقعا برای امنیت شهر دارن زحمت میکشن ،آخه شما که دارا هستید با زخیره کردن اشیا قیمتی در منزل کمک به دزدها میکنید،آخه قفل درس کردن برای آدم حلال زاده ، باباای دزدها حرفه ای اند ،بهترین شهر امن ایران داریم بله خو،خدا نکنه دوباره سربریدن اقدام کنن، گراشی ها خودتون به افراد مشکوک حواستون باشه بگیرید ببرید ناحیه تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top