بستن

مستندنگاری در پایان پلک آفتاب

گریشنا: دومین جشنواره پلک آفتاب با یک کارگاه تخصصی به کار خود پایان داد. فاطمه بهبودی، برگزیده جایزه ورلدپرس ۲۰۱۵، که برای شرکت در جشنواره پلک آفتاب به گراش در استان فارس سفر کرده بود، در پایان این جشنواره کارگاه «قصه‌گویی در عکاسی مستند» را برگزار کرد.

بهبودی در این کارگاه چهار ساعته، ضمن ارائه چگونگی روایت در عکاسی، چهار پروژه عکاسی خود را نمایش داد که در این میان پروژه «مادران انتظار» درباره مادران شهدای مفقود الاثر هشت سال دفاع مقدس و پروژه «سفر به آینده» درباره زندگی مردم با مذاهب مختلف در کشور میانمار با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد.

IMG_3251S

کارگاه «قصه‌گویی در عکاسی» که برای دومین‌بار برگزار می‌شد دو بخش داشت که در بخش اول، به روش‌های ایده‌پردازی، ثبت عکس و در نهایت انتشار آثار پرداخته شد. در بخش دوم بهبودی ضمن ارائه آثار خود، به سوالات شرکت‌کنندگان درباره ایده تا اجرای عکاسی مستند، پاسخ داد.

احمدرضا سجادی، دبیر دومین جشنواره پلک آفتاب گراش، می‌گوید:‌ هدف ما از برگزاری این سری جشنواره در وهله اول، تغییر نگاه عکاس‌های استان است که با برگزاری کارگاه‌های تخصصی تا حدی به آن دست یافته‌ایم.

IMG_3254S

وی افزود: دومین جشنواره پلک آفتاب با حمایت نهادهای خصوصی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن فیلم و عکس این شهرستان، کار خود را آغاز کرد و خوشحالیم که با وجود همه سختی‌ها، مردم کارمان را قبول داشتند و از آن استقبال کردند.

سجادی درباره مهمانان جشنواره گفت: در این دوره از فاطمه بهبودی به عنوان مهمان ویژه دعوت کردیم که با حضور یک‌هفته‌ای‌اش در شهرستان، باعث ارتقاء نگاه عکاس‌های منطقه شد. ضمن این‌که سعی کردیم با دعوت از عکاس‌های منطقه و برگزاری کارگاه‌های مختلف، خلا موجود در هنر عکاسی استان فارس را پوشش دهیم.

در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه تخصصی عکاسی در شب، عکاسی مفهومی، روانشناسی در عکاسی، ترکیب‌بندی توسط عکاس‌های مطرح استان فارس برگزار شد. جواد آب‌افکن، مسلم ابراهیمی، امین بحرانی و عباس محمدی ارائه این کارگاه‌ها را برعهده داشتند.

IMG (232)

همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاهی از آثار برگزیده در محل فرهنگسرای آبشار اندیشه گراش برگزار شد. در این نمایشگاه ۲۰ عکس در بخش موضوعی و ۵۰ عکس در بخش آزاد به نمایش در آمد.

عکس‌های سعید سرخی را از بخش‌های مختلف این جشنواره یک هفته‌ای ببینید:

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top