بستن

یکی از حاجیان گراشی در میان مفقودی‌های حادثه منا

گریشنا: با گذشت حدود ۲۵ ساعت از حادثه منا از حسن خواجه‌پور یکی ازحاجیان گراشی ساکن شیراز خبری در دست نیست. حال دو گراشی مصدوم دیگر نیز رو به بهبودی است.

با بررسی اخبار رسیده از کاروان‌های شهر مکه اعضای کاروان‌های گراش و لار در محل حادثه حضور نداشته‌اند. به گفته قدرت‌الله آتش‌فشان یکی از حجاج حاضر در مکه: «حادثه بعد از بازگشت کاروان‌های لار با مدیریت علوی، موغلی و بی‌غم رخ داده است. آقای ستوده که گفته می‌شد مصدوم شده است سالم است و همراه با بقیه اعضای کاروان به منا رسیده است. بدون زخمی و کشته همه اعضا سالم هستند.»

برخی از گراشی‌های ساکن شیراز با کاروان‌های این شهر به حج مشرف شده‌اند. به گزارش برنا چهارده نفر از درگذشتگان حادثه منا از استان فارس هستند (خبر در برنا) که پنج نفر از آنان با کاروان ۲۴۰۱۶ اعزام شده‌ بودند. در حال حاضر حسن خواجه‌پور از گراشی‌های ساکن شیراز از مفقودی‌های این کاروان است. حسن خواجه‌پور ۳۴ ساله فرزند حاج محمدکریم و ساکن شیراز است.

دیدار پورشمسی نیز در این واقعه از ناحیه دنده دچار آسیب شده است. به نقل از یکی از آشنایان، دیدار پورشمسی در مورد حادثه می‌گوید: «حسن جلوتر از من حرکت می‌کرد. من توی حادثه بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم دیدم توی یک اتاق نشستم و یک سرباز بالای سرم ایستاده است.» او بعد از سه ساعت بستری بودن به هتل محل اقامت کاروان بازگشته است.

علی کهنسال یکی دیگر از مصدومین گراشی حادثه است. او نیز از شیراز اعزام شده است. بر اساس اعلام خانواده کهنسال: «علی کهنسال در حال حاضر در بیمارستان بستری است. او در این حادثه به علت فشار زیاد جمعیت بیهوش می‌شود پلیس‌ها فکر می‌کنند که مرده است و او را روی اجساد می‌اندازند ولی بعد از مدتی با تکان دادن انگشت‌اش متوجه زنده بودن او می‌شوند و به بیمارستان منتقل می‌شود.» کهنسال در حال حاضر در بیمارستان بستری است و وضعیت او رو به بهبودی است.

سایت حج‌نیوز منبع رسمی اعلام اسامی درگذشتگان حادثه است. تا این ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه ۳ مهرماه اسامی ۱۲۱ نفر از ۱۳۱ متوفی این حادثه را اعلام کرده است. بر اساس اعلام شبکه خبر اسامی وضعیت مفقودین تا عصر امروز یا صبح فردا به صورت رسمی اعلام می‌شود.

تکمیل خبر ۱- ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه جمعه ۳ مهرماه: اسامی ۳۶۶ مفقود حادثه منا در سایت لبیک اعلام شد. در ردیف ۱۳۰ نام حسن خواجه‌پور تنها مفقود گراشی این حادثه دیده می‌شود. ار اعضای کاروان۲۴۰۱۶ شیراز ۵ نفر کشته و دو نفر مجروح بستری شده‌اند. هنوز  وضعیت ۹ نفر از اعضای کاروان ۲۴۰۱۶ مفقود مشخص نیست و در لیست مفقودین هستند.

تکمیل خبر ۲- با گذشت دو روز از حادثه هنوز خبری در مورد هیچ‌کدام از ۳۶۶ مفقود حادثه منا منتشر نشده است. در مراجعه حضوری یکی از شهروندان یه سازمان حج و زیارت اعلام شده است: «از سوی دولت سعودی اجازه ورود به سردخانه‌ها و بیمارستان‌ها داده نشده است.» ده اکیپ آماده پیگیری وضعیت مفقودان حادثه هستند.

سه کشته از لامرد

سایت لامرود پایگاه خبری شهرستان لامرد از کشته شدن سه لامردی در این حادثه خبر داد. قاسم رحمانی ساکن روستای بریو بخش اشکنان، مختار اکبری ساکن اشکنان و حسین حیاتی ساکن روستای دهشیخ در این حادثه جان باخته‌اند.

سایت خور در جمع‌بندی اخبار مصدومین منطقه حادثه منا نوشته است: «همچنین مریم رنجبر بستکی با کاروان ۳۲۱۲۳ جز مجروحین این حادثه اعلام شده که هم اکنون تحت درمان می باشد.»

به محض انتشار اطلاعات تازه، خبر بروز می‌شود.

HassanKhajehpoor

Hassan Khajehpoor

9 نظر

  1. برای پیدا شدن حاج حسن خواجه پور نذر می کنیم همه در ختم یک اناانزلنا وسه صلوات
    انشاالله بزودی خبر خوشی ازش بید
    الهی آمین یا رب العالمین

  2. سلام.امیدوارم که هرچه زوتر خبر بازگشت ایشون رو بشنویم.از وقتی شنیدم خیلی ناراحت هستم همسایه ماست برای سلامتیش و پیدا شدنش
    دعا میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top