بستن

مجلس ترحیم حاج حسن خواجه‌پور به تعویق افتاد

گریشنا: با توجه با کارشکنی دولت سعودی در انتقال اجساد قربانیان فاجعه عید قربان، مجلس ترحیم حاج حسن خواجه‌پور تا زمان انتقال جسد و برگزاری مراسم رسمی تدفین به تعویق افتاد.

حاج مجید خواجه‌پور، برادر مرحوم، به گریشنا گفت: «از تمامی همشهریان در شیراز و گراش و دیگر شهرها که از روز واقعه پیگیر بودند و در این دو روز نیز با حضور در مجلس یادبود، که به نوعی مجلس انتظار بود، ابراز لطف و همدردی کردند تشکر می‌کنیم. متاسفانه با کارشکنی‌های متعدد دولت خبیث سعودی، مشخص نیست چه زمانی اجازه انتقال اجساد صادر شود و این که چشم‌انتظاری ما یک روز یا ده روز به طول بینجامد. به همین دلیل مراسم ترحیم بعد از تدفین در گراش انجام خواهد شد.»

پس از انتشار خبر قطعی در مورد حاج حسن خواجه‌پور، اقشار مردم با حضور در جمع خانواده‌های خواجه‌پور و محمدزاده، با اعلام همدردی، مراتب انزجار خود را از رفتار دولت سعودی ابزار کرده بودند.

در روزهای اخیر خبرهای متعددی در مورد زمان انتقال اجساد منتشر شده است. کارشکنی‌های انجام شده واکنش شدید مقام معظم رهبری را در سخنرانی امروز خود به همراه داشت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری ایشان فرمودند: «دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن‌داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی‌احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.»

بعد از انتقال بدن‌های مطهر، به دلیل احتمال کالبدشکافی و همچنین برگزاری مراسم‌های تشییع در تهران و شیراز، مدت زمانی بین سه روز تا یک هفته طول خواهد کشید که بدن مرحوم به گراش منتقل شود. به همین دلیل، مجلس یادبود مهاجر الی الله حاج حسن خواجه‌پور تا زمان برگزاری مراسم‌های رسمی به تعویق افتاده است.

haji-2

3 نظر

  1. خدارحمتش کنه:تسلیت میگم به خانواده محترمشان وفامیلهای وابسته…انشاالله خداوندصبربهشون بده:من ودوستانم در گروه موزیک آماده ایم…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top