بستن

احمد حسن‌نژاد رییس اداره ورزش و جوانان شد

گریشنا: میرزا اکبری بعد از سی سال ریاست ناپیوسته در اداره‌ی ورزش و جوانان، صندلی ریاست این اداره را به احمد حسن‌نژاد سپرد. بعد از مدت‌ها که خبر بازنشستگی میرزا اکبری منتشر شده بود، سرانجام جلسه تودیع و معارفه در روز پنج‌شنبه نهم مهرماه برگزار شد.

سوابق رییس جدید اداره ورزش و جوانان

احمد حسن‌نژاد رییس جدید اداره ورزش و جوانان گراش، دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد تاریخ اسلام است. مدیریت مدرسه شبانه‌روزی ولی‌ عصر (عج) آخرین سمت حسن‌نژاد در آموزش و پروش بود. او سابقه ۲۳ سال کار در آموزش و پرورش گراش را دارد.

حسن‌نژاد در دوران ورزشی خود بازیکن تیم‌های فوتبال شاهین و انقلاب بود و از موسسین باشگاه انقلاب گراش بوده است. به گفته‌ی خودش، به دلیل پارگی مینیسک و ادامه تحصیل، فعالیت ورزشی‌اش پایان یافت. عضویت در تیم منتخب فوتبال بزرگ‌سالان گراش در سال ۱۳۶۷، عضویت در تیم منتخب دانش‌آموزی گراش، مقام سوم دانش‌آموزی تنیس روی میز شهرستان و سرمربیگری تیم انقلاب از افتخارات ورزشی حسن‌نژاد است.

فرماندار: گزینه‌های معدودی برای اداره ورزش و جوانان داشتیم

با حضور کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان فارس، جلسه تودیع و معارفه روسای اداره ورزش و جوانان گراش عصر پنجشنبه ۹ مهرماه در سالن اجتماعات فرمانداری گراش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، بعد از تبریک عید غدیر در این مراسم گفت: «هر چند در دهه‌ی امامت و کرامت قرار داریم، اما متاسفانه مسلمانان جهان به خصوص ایرانیان به دلیل فاجعه‌ی انسانی منا با قلبی آکنده از غم و اندوه روبه‌رو هستند.»

فرودی در ادامه با خیر مقدم به کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: «اهمیت و جایگاه تربیت بدنی، ورزش و امور جوانان بر هیچ کسی پوشیده نیست. دولت تدبیر و امید مسائل مربوط به تدبیر را به پیشکسوتان محول کرده و بخش مربوط به امید را به نوجوانان و جوانان سپرده است. متولی امور نوجوانان و جوانان اداره‌ی ورزش و جوانان است. ورزش در همه‌ی زمینه‌‌های اجتماعی، جسمانی، روحی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی موثر است.»

او در مورد نیازهایی که شهرستان گراش در امور ورزش و جوانان دارد، بیان کرد: «با زحمات اکبری، ورزش گراش در استان در جایگاه خوبی قرار دارد. ما در رشته‌های فوتبال، سوارکاری و تنیس جز برترین‌های استان هستیم و پرورش این استعداد‌ها حمایت ویژه‌ مسئولین را می‌طلبد. تکمیل سالن محبی، احداث خوابگاه ورزشی، فراهم کردن امکانات ورزشی و ساخت سالن ورزشی در بخش ارد، ارتقای نمایندگی ورزش و جوانان به اداره و استخدام نیرو و فراهم کردن ساختمان و خودرو برای این اداره، اهمیت دادن به ورزش بانوان، مورد توجه قرار دادن ورزش بیست روستا و آبادی زیر نظر شهرستان، و بهره‌برداری از سالن ورزشی در فداغ، از جمله نیازهایی است که مرتفع شدن آن راه‌گشای بسیاری از مشکلات است.»

varzesh8
فرودی با اشاره به بازخورد‌های تودیع و معارفه‌ی رئیس اداره‌ی ورزش و جوانان در جامعه‌ی مجازی می‌گوید: «بعضی‌ها این عقیده را داشتند که گزینه‌ها و نیروهای زیادی برای قبول مدیریت اداره در اختیار داشتیم، در صورتی که ما نمی‌توانیم هر نیرویی را به سازمان معرفی کنیم. مثلا کارمند بودن و داشتن شم مدیریتی از جمله ویژگی‌های لازم برای افرادی است که داوطلب مدیریت در این اداره هستند. یعنی صرفا هر کسی که کارشناس رشته‌ی تربیت بدنی است، نمی‌تواند مدیر خوبی در این بخش باشد. ما در کل چهار نیرو داشتیم که هیچ کدام حاضر به قبول مسئولیت نبودند، و سرآخر حسن‌نژاد این مسئولیت را برعهده گرفت.»

اکبری: ۳۰۰۰ ورزشکار در گراش فعالیت می‌کنند

بعد از فرماندار، میرزا اکبری، رییس پیشین اداره ورزش و جوانان، سخنانش را این‌طور شروع کرد: «مسئولیت‌پذیری در ورزش کار بسیار مشکلی است. خوشحال‌ام که پس از سی سال خدمت‌گزاری در آستانه‌ی بازنشستگی نظاره‌‌گر کشته‌ی خویش هستم. زمانی که من مسئولیت ورزش و جوانان را برعهده گرفتم تنها سه رشته‌ی ورزشی فوتبال، والیبال و پینگ‌پنگ داشتیم؛ در حالی که امروز سه هزار ورزشکار دختر و پسر و بیست‌ و شش رشته‌ی ورزشی داریم. آن موقع در سطح شهرستان مربی ورزش نداشتیم، اما حالا مربی‌های کاردانی تربیت شده‌اند. ورزش گراش در سطح استان یکی از شهرستان‌های برتر محسوب می‌شود که این مساله با همکاری همه‌ی دوستان به دست آمده است. در بحث مسائل فرهنگی، در چهار سال گذشته همیشه جز شهرستان برتر استان بودیم. و خدا را شاکرم که با همکاری، توان‌مندی روسا و نوابین ورزشی توانستیم به این جایگاه برسیم و تقدیر و تشکر از همه آن‌هایی که در طول دوران خدمتم من را یاری کردند.»

varzesh7

اکبری با تقدیر از آقای چترآذر و مهدی و مسعود سالاری صحبت‌های خود را به پایان رساند.

کامیاب: سالن محبی تا سال ۹۵ تکمیل می‌شود

کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان فارس، در سخنانش گفت: «ورزش به صورت مستقیم به جوانان مربوط است. همراه با پیشرفت علم ما نیز می‌بایست طوری عمل کنیم که از خدمات عقب نمانیم. معضلات و تهاجم فرهنگی مشکلات اصلی دوره‌ی ماست و بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم، آگاه‌سازی جوانان است و این امر بر عهده اداره‌ی ورزش و جوانان است. ما باید برای سلامتی جسمی و روحی جوانان تلاش کنیم، چون تاثیرگذاری ما بر روی جوانان بیشتر است. من از شما تقاضا دارم که هر چه سریع‌تر با تشکیل ستاد ساماندهی جوانان، مشکلات جوانان در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی را رصد کنید.»

او در ادامه در جواب به خواسته‌های فرماندار تصریح کرد: «سعی می‌کنیم تا با جذب اعتبارات تا سال ۹۵ سالن محبی را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. در حال حاضر سیصد پروژه‌ی ورزشی در سطح استان درحال پیگیری است که برای به ثمر رساندن آن می‌بایست بخش خصوصی را نیز مشارکت دهیم. نهایتا تا چهار ماه دیگر خوابگاه ورزشی در شهرستان خنج تکمیل می‌شود و سعی می‌کنیم در اسرع وقت با آماده کردن پکیج ورزشی و سپردن آن به حسن‌نژاد، تجهیزات در بین بیست روستای شهرستان نیز توزیع شود.»

مدیر کل ورزش و جوانان استان با معرفی کردن حسن‌نژاد به عنوان جوان پرانرژی و لایق، برای او آرزوی موفقیت کرد و از مسئولین خواست تا برای پیشرفت آینده ورزش شهرستان از او حمایت کنند. او همچنین با تقدیر از خدمات چندین‌ساله‌ی اکبری، از او خواست تا همیشه با در اختیار گذاشتن تجربیاتش در جامعه ورزشی شهرستان حضور فعال داشته باشد.

بعد از کامیاب، چترآذر، یکی از پیشکسوتان ورزشی شهرستان، با بیان تاریخچه‌ای از ورزش گراش از خدمات اکبری قدردانی کرد.

حسن‌نژاد: از دید فرهنگی به ورزش نگاه می‌کنم

احمد حسن‌نژاد، رئیس جدید اداره‌ی ورزش و جوانان، با تقدیر از جامعه ورزشی شهرستان و فرماندار به دلیل حسن اعتماد و انتخاب او گفت: «امیدوارم بتوانم جوابگوی این اعتماد باشم. من بیست‌ و دو سال به عنوان دبیر و مدیر مدارس سابقه‌ی کار داشتم و این موضوع باعث شده تا از دید یک فرهنگی به مقوله‌ی ورزش نگاه کنم. متاسفانه خیرین دید مناسبی برای کمک به فعالیت‌های ورزشی ندارند. امیدوارم بتوانیم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم. داشتن برنامه‌ریزی و تعامل و همکاری با هیات‌ها و حمایت از ورزشکارانی که به مرحله‌ی استانی رسیده‌اند، توسعه‌ی ورزش در روستاها و توابع از جمله هدف‌هایی است که آن را دنبال خواهیم کرد.»

او همچنین از اکبری خواست تا با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش، او را در مدیریت بهتر این اداره یاری کند.

varzesh9

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

15 نظر

  1. با سلام واحترام. خدمت دوست وهمکار عزیزم جناب آقای حسن نژاد تبریک عرض نموده و امیدوارم در این مسوولیت سربلند باشند و شاهد شکوفایی ورزش شهرستان گراش باشیم و همچنین از خدمات ارزنده جناب اقای اکبری که زحمات و فعالیت های ارزنده ای در طول دوران مسوولیت داشتند تشکر نمایم. یا حق

  2. امیدواریم آقای حسن‌نژاد ورزش گراش رو فقط در فوتبال و پینگ پنگ خلاصه نکند.
    همچنین از دانشجوهای رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی که تا دو سه سال دیگه اکثرشون فارغ التحصیل میشن به نحو احسن استفاده بشه.

  3. سلام چرا معلم انتخاب کردن با این سابقه تدریس و تجربه حیف شد از آموزش و پرورش جدا شدن بنظر بنده باید سکان ورزش ب ی مرتبط رشته تحصیلی سپرده میشد حتی فرد جوان و کم تجربه…اقای اکبری با این سابقه حتی نتونستن چارت سازمانی تشکیل بدن و حتی خودش هم رسمی نبودن با مدرک دیپلم بازنشسته شدن عجب تصمیماتی اتخاذ میشه بخدا نوبره…..خدا بخیر کنه با این تفکرات……

  4. سلان – درسال های ۶۷ و۶۸ رشته های سوارکاری، تنیس روی میز ووزنه برداری ووالیبال داشته ایم و ما زحمات همه این رشته ها بدوش داشته بخصوص درفوتبال که درشماربرترینهای فارس بودیم آقای اکبری آنروزها کجابود و هزینه ها راچه کسی بارفتن مکرر به دبی وجمع آوری کمک مردمی تامین میکرد، واقعا آقای اکبری صداقت نداشت همچنانکه درکتابهایش این عدم صداقت واضح است .

  5. فک کنم گریشنا بخاطر روحیه مردم این جوک رو گفته باشه
    امیدوارم دیگه از این شوخیا نکنه و این خبرا درج نکنه تا….

  6. ﺑﺮﺍﺩﺭﮔﺮﺍﻣﯽ ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ حاج احمد حسن نژاد.…
    ﺳﻼﻡ ﻋﻠﯿﮑﻢ
    ﺑﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ، ﺑﺪﯾﻨﻮﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﺘﺼﺎﺏ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ
    ﺳﻤﺖ .ریاست تربیت بدنی شهرستان گراش ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻭ ﺗﻬﻨﯿﺖ ﻋﺮﺽ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ
    ﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺗﻮﻓﯿﻘﺎﺕ ﺭﻭﺯ ﺍﻓﺰﻭﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﺭﺯﻭﻣﻨﺪﻡ . ﺭﺟﺎﺀ
    ﻭﺍﺛﻖ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻋﺮﺻﻪ
    ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﺪﻣﺘﮕﺰﺍﺭﯼ ﺑﻪ جوانان عزیز و ولایتمدار گراش
    ﮐﻤﺎﮐﺎﻥ ﻣﻮﻓﻖ، ﻣﺆﯾﺪ ﻭ ﭘﯿﺮﻭﺯ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ضمنا از زحمات و تلاش برادر عزیز آقای اکبری که در رشد و شکوفایی ورزش گراش بسیار جهادی کار کردتد تقدیر و تشکر میکنم

  7. تو جلسه تودیع و معارفه که همش فوتبالیا دعوت شدن ،امیدوارم رئیس جدید نیم نگاهی به دیگر ورزش ها هم داشته باشه و فقط به فوتبال نگاه نکنه

  8. ضمن آرزوی موفقیت برای ایشون ان شاء الله کارکردنشون مثل روسای سابق نباشه و واقعا واسه جوونا برنامه داشته باشن!

  9. ضمن تشکر از زحمات چندین ساله آقای اکبری،
    انتصاب آقای حاج احمد حسن نژاد مدیر موفق و شایسته را بعنوان رییس اداره ورزش و جوانان را تبریک میگویم
    امیدوارم بتواند باحول و قوه الهی ، استفاده از نیروهای جوان و کارآمد،و بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان و بزرگان ورزش گام بلندی در پیشبرد ورزش شهرستان در تمامی رشته ها بردارد

  10. ضمن تشکراز زحمات چندین ساله آقای اکبری
    انتصاب جناب آقای حسن نژاد به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان تبریک عرض نموده امیدوارم که بتوانند تحول خاصی در ورزش بانوان ایجاد نمایند/باتشکر

  11. سلام ظاهرا از دست دادن نیروهای توانمند در آموزش و پرورش ضربات جبران ناپریری است در همین راستا شنیده ام عده ای از همکاران نامه ای یه ریاست نوشته اند و از رفتن حسن نژاد گلایه نموده اند در کل حیف شد ایشان تحول فوق العاده ای در مباحث اموزشی طی چند سال بوجود اورده بودند بهتر بود با ایشان مهربانتر رفتار می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top