بستن

صبح سه‌شنبه مغازه‌های گراش تعطیل است

 گریشنا: با برگزاری مراسم تشییع قربانیان منا در شیراز، مردم گراش آماده برگزاری مراسم تشییع در گراش می‌شوند. اتاق اصناف گراش در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هم‌دردی، از کسبه‌ی شهر گراش خواسته است که با تعطیل کردن مغازه‌های خود، در مراسم تشییع و ترحیم شرکت کنند. دیروز یکشنبه ۱۱ مهرماه نیز مراسم یادبودی از سوی نماینده ولی‌ فقیه در گراش در حسینیه اعظم برگزار شد.

برنامه مراسم تشییع و تدفین

امروز پیکر مطهر جان‌باختگان منا که از استان فارس اعزام شده بودند، در شاهچراغ تشییع شد. بعد از انتقال از شیراز به گراش، مراسم تشییع روز سه‌شنبه ۱۴ مهرماه از ساعت هشت صبح از روبه‌روی پارک لاله به سمت گلزار شهدا برگزار خواهد شد. گروه‌های مختلف مردمی از گراش و دیگر شهرها برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مجلس یادبود و ترحیم قرار است به مدت سه روز در حسینیه حضرت ولی عصر (عج) معروف به خانه امام در مرکز شهر برگزار شود.

امام جمعه گراش: فاجعه منا گواه بی‌کفایتی آل سعود است

مراسم بزرگ‌داشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرماندار، مسئولین نهادها و ارگان‌های دولتی شهرستان و اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم  گراش برگزار شد. این مراسم هم‌زمان با سراسر کشور عصر یکشنبه ۱۱ مهرماه برگزار شد.

به گزارش دفتر فرماندار گراش، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه گراش، در سخنانی ضمن محکوم کردن دولت سعودی به بی‌کفایتی در اداره امور حج، گفت: «فاجعه منا گواه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود در اداره امور حج است.» وی تاکید کرد: «جهان اسلام باید با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، مجرمان و مقصران این فاجعه را شناسایی کند تا بر اساس قوانین بین‌المللی محاکمه شوند.»

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی در این مراسم با بیان این که حجاج مظلوم ما قربانی بی‌کفایتی رژیم آل سعود شدند، اظهار داشت: «این فاجعه دردناک دل مسلمانان جهان را آزرده و مردم را در غم و اندوه فرو برده است و این فاجعه جنایت بزرگ آل سعود در برابر مسلمانان بود که نباید بی‌پاسخ بماند.»

در این مراسم که با حضور مسئولین شهرستان، خانواده حاج حسن خواجه‌پور، امام جمعه موقت لار، روحانیون، بسیجیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، مجتبی شیروان قاری قرآن کریم آیاتی از کلام‌ الله مجید را تلاوت کرد و سپس حاج حسن باقر‌پور از مداحان اهل بیت (ع) در رثای حضرت سید‌الشهدا علیه السلام و در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداخت.

yadbod16

تعطیلی اصناف در روز مراسم

اتاق اصناف شهرستان گراش در پیامی از کسبه خواست با تعطیلی مغازه‌های خود در مراسم تشییع شرکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است:‌ «ما اصناف و بازاریان شهرستان گراش ضمن هم‌دردی با خانواده محترم حاج حسن خواجه‌پور، این حادثه اندوه‌بار را به همه بازماندگان و عزاداران تسلیت عرض کرده و هم‌گام با مردم شریف شهرستان گراش، ضمن تعطیلی محل کسب خود، در مراسم تشییع پیکر پاک مهاجر الی‌ الله که روز سه‌شنبه، چهاردهم مهر ماه از ساعت ۸ صبح از محل سپاه، رو‌به‌روی بوستان لاله شروع می‌شود، شرکت نموده و متعاقباً در مراسم ترحیم آن عزیز که در محل حسینیه حضرت ولی‌ عصر (عج) برگزار می‌شود حضور خواهیم داشت.

باشد که حضور عموم مردم، کسبه و بازاریان شهرستان گراش موجب تسلی قلوب بازماندگان قرار گیرد.»

AgOmUWKnJSlEMH3EmVyvOM3Ur1wOw8RKdu-iuLzDcqtR

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top