بستن

یک روز پیاده از خانه تا مدرسه

گریشنا: طرح «پیاده از خانه تا مدرسه» با هماهنگی و همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، شبکه بهداشت و درمان و پلیس راهور در مدارس شهرستان گراش برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری این طرح گفت: طرح«پیاده تا مدرسه» با هدف ایجاد تحرک بدنی و مقابله با کم تحرکی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.» درویشی همچنین عنوان کرد:«در کنار این طرح دانش‌آموزان با نظم و انضباط ترافیکی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز آشنا خواهند شد.»

این طرح به صورت نمادین در یک روز در تمام مدارس گراش و در مسیرهای متفاوت برگزار شد. دانش‌آموزان مدرسه‌ی کریمیان به همراه اولیا و مربیان و با حضور مسئولین آموزش و پرورش دیروز، پانزدهم مهر ماه، چند دقیقه‌ای را در بلوار امام حسین(ع) پیاده‌روی کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت باشگاه خبرنگاران جوان هر سال در هفتمین روز ماه اکتبر برابر با پانزدهم مهرماه، میلیون‌ها دانش‌آموز به همراه والدین و اولیای مدرسه در ۴۲ کشور دنیا مناسبت «پیاده روی از خانه تا مدرسه» را جشن می‌گیرند.

madreseh4

 

 

1 نظر

  1. طرح پیاده از خانه تا مدرسه تنها یک حرکت نمادین نیست بعد از مطرح شدن این طرح در دنیا، سیاست ها و طراحی های شهری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به سوی اعمال طراحی های شهری جهت امنیت و سهولت مسیر عابر پیاده و تشویق مردم به پیاده روی است.
    حالا توجه کنید وضعیت های پیاده رو های شهرمان چگونه است، در این طرح مردم را تشویق می کنند به پیاده روی و استفاده از دوچرخه به جای استفاده از خودرو، امیدواریم برای این عقب ماندگی شهری فکری جامع و همراه با آینده نگری شود و ساخت پارکینگ تنها دغدغه های شهری مان نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top