بستن

فوکوس روی کودکان عزادار در سوگواره عکس و فیلم عاشورا

گریشنا: انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش سومین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی با موضوع «حضور کودکان در عزاداری» را در هفته‌ی آخر محرم با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش، این فراخوان رقابتی است و در بخش عکاسی با دوربین به سه اثر برتر از سوی هیات داوران جوایز نقدی و در بخش اینستاگرام به ده اثر برگزیده از نگاه مردم (از طریق نظرسنجی) و در بخش فیلم به سه اثر برتر از سوی هیات داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

این سوگواره از بیست و چهار تا سی‌ام آبان به مدت هفت روز در نگارخانه‌ی آبشار اندیشه برگزار می‌شود و عکاسان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را با محوریت «کودکان در عزاداری» ،حداکثر تا تاریخ هشتم آبان به آدرس گراش، بلوار رسالت، جنب آتش‌نشانی، فرهنگسرای آبشار اندیشه، دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی تحویل دهند. دبیری این جشنواره بر عهده علی‌اصغر امانی، عکاس و عضو انجمن فیلم و عکس گراش است.

ترویج و تعمیق باورهای دینی و فرهنگ عاشورایی و ثبت حضور کودکان در عزاداری از اهداف این سوگواره محسوب می‌شود.

در فراخوان این سوگواره در بخش فیلم و نماهنگ آمده است: «شرکت در این مسابقه صرفاً برای عکاسان گراشی امکان‌پذیر است، حداکثر زمان برای آثار چهار دقیقه می‌باشد. آثار ارسالی می‌بایست بر روی یک حلقه DVD، در فرمت‌های Avi یا MPGE4 H.264 به دبیرخانه سوگواره ارسال شود و تعداد آثار ارسالی در این بخش نامحدود است.»

اما مقــررات برای شرکت در بخش عکس از این قرار است: «هر عکاس می‌تواند حداکثر ده تک عکس و یک مجموعه عکس را (شامل ۳ تا ۱۲ عکس) در بخش آزاد به دبیرخانه نمایشگاه، و ده عکس را در فضای مجازی اینستاگرام با هشتگ AshoraGerash# ارسال نماید.»

دیگر قوانین شرکت در این سوگواره به شرح زیر است:

  • کلیه عکس‌ها باید با وضوح dpi ۳۰۰ در ابعاد ۶۰×۴۰ با فرمت jpg و در قالب یک CD تحویل دبیرخانه نمایشگاه شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash3@gmail.com ارسال شود.»
  • حک کردن نام عکاس بر روی عکس ممنوع است.
  • آثار می‌بایست کاملاً مستند باشد و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است،

بر اساس اعلام دبیرخانه سوگواره، برگزارکنندگان، ارسال‌کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسند و در صورت اثبات خلاف این امر مسئولیتی متوجه برگزار‌کننده نیست.

در این سوگواره در بخش عکس به نفر اول مبلغ دویست هزار تومان، نفر دوم صد‌ و پنجاه هزار تومان و نفر سوم صد هزار تومان تعلق می‌گیرد. همچنین  در بخش فیلم (نماهنگ) به نفر اول مبلغ صد و‌ پنجاه هزار تومان، نفر دوم صد هزار تومان و نفر سوم پنجاه هزار تومان تعلق می‌گیرد. گفتنی است ده نفر برتر در بخش اینستاگرام نیز هر نفر بیست هزار تومان هدیه می‌گیرند.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به شماره‌ی ۸۹۶۰ ۵۲۴۴ ۰۷۱ تماس بگیرید.

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top