بستن

نوجوانان در صف اول عزاداری‌ها

گریشنا: شور و اشتیاق نوجوانان برای بر پا داشتن آیین‌های عزاداری سالار شهیدان قابل توجه است. در گوشه‌گوشه‌ی شهر می‌توان این عاشقان امام حسین (ع) را دید. هر گروه سنی به شیوه‌ی خاص خود این ایام را گرامی می‌دارد، اما به نظر می‌رسد نوجوانان در خدمت به اهل بیت شور و حال بیشتری دارند.

احلی من العسل در مدرسه

سوگواره «احلی من العسل» به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم‌ بن‌ الحسن (ع) هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان گراش برگزار شد. از طرف دیگر، بازیکنان نوجوان باشگاه هلال‌ احمر با برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، این سوگواره در تاریخ بیست‌ و هشتم مهرماه به اجرا در آمد. مسعود محسن‌زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری این همایش را بزرگ‌داشت فداکاری‌ها و رشادت‌های حضرت قاسم‌ بن‌ الحسن (ع) و شناخت بیشتر نوجوانان عصر حاضر از شخصیت والای او عنوان کرد و افزود: «این نوجوان سیزده ساله با تأسی از امام و مقتدای خود در مقابل سؤال امام زمان خود در مورد مرگ می‌گوید: «احلی من العسل» و این نشان‌دهنده‌ی مکتب اهل‌ بیت (ع) و نوع نگرششان به مرگ و زندگی است.» سپس حجت‌الاسلام ناصحی در هنرستان کار و دانش شهید منفرد و در جمع دانش‌آموزان نوجوان متوسطه دوره دوم شهرستان، در خصوص یاد مرگ و آثار آن در زندگی سخن گفت و تصریح کرد: «از جمله آثار یاد مرگ، رهایی از غفلت و وسوسه‌های شیطانی و هوشیاری نسبت به حقیقت است.» در پایان همایش، دانش‌آموزان به یاد نوجوان سیزده ساله کربلا به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.

پذیرایی از عزاداران در خیابان

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی هلال احمر گراش، به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله حسین (ع) و به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، باشگاه فوتبال هلال احمر با بر‌پایی ایستگاه صلواتی، پذیرای عزاداران امام حسین (ع) شد.
عابدی مسول روابط عمومی باشگاه هلال احمر گفت: «ایستگاه صلواتی به همت بازیکنان و اعضای کادر فنی باشگاه هلال احمر برای پذیرایی از عزاداران حسینی به مدت چهار روز در کنار اداره ورزش و جوانان بر پا شد. همچنین در این ایستگاه با استفاره از ظرفیت فضای مجازی، کلیپ و صوت‌های تصویری متناسب با این ایام در اختیار شهروندان قرار گرفت.»

 

monfared1

madares azadari6

 

 

 

1 نظر
scroll to top