بستن

هم‌دلی در عزاداری: سفر به اوز و ارد

گریشنا، مهرداد بدیع‌زادگان: امام جمعه، فرماندار و مدیران ادارات شهرستان گراش در شب عاشورای حسینی با حضور در جمع عزاداران در بخش اوز، ارد و روستای زینل‌آباد به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام حسینی در جمع عزاداران بخش ارد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم ولایت‌مدار این بخش و آرزوی قبولی عزاداری‌های ایشان گفت: «موعظه برای همه ما مفید است و هیچ کس از موعظه بی‌نیاز نیست. موعظه یادآوری آنچه می‌دانیم است، تا جایی که حضرت علی (ع) می‌فرمود: عمار بیا و مرا موعظه کن.» او در ادامه افزود: «در عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) می‌بایست از خرافات پرهیز شود، چرا که ریشه دین را می‌خشکاند. در امر دین باید مطاع اولیای دین بود.»

امام جمعه گراش از تاثیر عزاداری‌ها بر آمار جرم و جنایت گفت و تصریح کرد: «اگر آمار جرم و جنایت در جامعه پایین بیاید، بدین معنی‌ست که عزاداری‌ها و این‌گونه مجالس در افراد موثر بوده است.» او همچنین خاطرنشان کرد: «ما باید ببینیم که تعالیم دینی چقدر در ما اثر دارد و اگر نور امام حسین (ع) که چراغ هدایت و کشتی نجات است در ما اثر نکرد، باید ایراد و مشکل را در خود رفع کنیم.»

Azadari Avaz Arad (1)

سید رضا حسینی با انتقاد از عدم ایثار و تحمل در برخی از افراد جامعه گفت: «ما باید ایثار و جوانمردی را از حضرت عباس (ع) بیاموزیم. امروزه بعضا در جامعه می‌بینیم که مثلا برای گرفتن نزری یکدیگر را هل می‌دهیم و به حقوق یکدیگر تجاوز می‌کنیم و به ایثار بی‌توجه هستیم. این یعنی عزاداری‌ها در ما اثر نداشته است. وقتی که ثروتمندان نسبت به فقرا ایثار کنند، یعنی نور امام حسین (ع) اثر خود را گذاشته است. پس به جای کمیت به کیفیت بپردازیم، چرا که کسانی هستند که در عزاداری‌ها به طور مستمر شرکت می‌کنند و در مجالس حضور می‌یابند اما با خانواده بدرفتاری می‌کنند و یا کارهای نادرستی انجام می‌دهند. پس باید ایرادات را در خود رفع کنیم و آنگاه ببینیم نور و شور حسین (ع) چه‌ها که نمی‌کند.»

عکس‌های بدیع‌زادگان را از این هم‌دلی عاشورایی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top