بستن

سجادی چهارمین بخشدار ارد شد

گریشنا: در جلسه شورای اداری، هاشم سجادی به عنوان بخشدار ارد معرفی و از زحمات وحید صالحی، بخشدار پیشین این بخش، قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ امروز، سوم آبان ماه، جلسه‌ی تودیع و معارفه بخشدار ارد با حضور هاشمی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، برگزار شد. سید هاشم سجادی، چهل‌ و دو سال سن و اصالت مهری دارد. پانزده سال سابقه‌ی ریاست در ثبت احوال مهر و هفت سال نیز سابقه‌ی حضور در ثبت‌احوال استان فارس را می‌توان در کارنامه‌ی او دید.

فرماندار: ارد عملا شهر است اما به صورت روستا اداره می‌شود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با تسلیت ایام سوگواری ابا‌ عبدالله (ع) از افرادی که در برپایی مراسم عزای امام حسین (ع) و همچنین تشییع باشکوه مهاجر الی الله، حسن خواجه‌پور، همکاری و شرکت کردند تشکر کرد و گفت: «ما در این مدت دو سال، اقدامات خوبی در حوزه‌های متعدد شهرستان، به خصوص در بخش طرح‌های عمرانی داشته‌‌ایم، و از طرف دیگر با کمبود‌هایی نیز مواجه بودیم که از شما تقاضا داریم با عنایت و توجه ویژه این کمبود‌ها هم مرتفع شود. در دولت تدبیر و امید شاهد موفقیت‌های زیادی بوده‌ایم که آخرین آن توافق هسته‌ای بود که به تایید مجلس نیز رسید و امیدواریم با رفع تحریم‌ها وضعیت بودجه ما رونق بیش از پیش داشته باشد تا بتوانیم جوابگوی تقاضاهای مردم در بخش و روستاها باشیم.»

baghshdar arad7

فرماندار شهرستان در مورد وضعیت ارد گفت: «با وجود این که مدتی است ارد به بخش ارتقا یافته، اما همچنان سیستم مدیریتی آن به شکل روستا اداره می‌شود. ارد عملا یک شهر است، اما با قوانین روستا اداره می‌شود. از مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تقاضا داریم هر چه زودتر در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد. نداشتن ساختمان بخشداری و نیروی کار از جمله مشکلات بخش ارد محسوب می‌شود. البته در حال حاضر در حال ساخت ساختمان هستیم، اما در مورد جذب نیرو از مدیرکل می‌خواهیم عنایت ویژه‌ای به این امر داشته باشند.»

او از صالحی با صفت‌ مدیری کاردان و زحمت‌کش یاد کرد و از او تشکر کرد و از رام‌برزین که مدتی وظایف بخشداری ارد را انجام می‌داده نیز قدردانی کرد. فرودی، بخشدار جدید ارد را نیز فردی باتجربه، جدی و مردم‌دار معرفی کرد و از شورا و امام جمعه و مسئولین خواست تا با او در انجام وظایفش همکاری داشته باشند. فرماندار توجه ویژه به روستاها، مشکل گازرسانی در بخش ارد و آب‌رسانی از سد سلمان فارسی را از جمله اولویت‌های این بخش برای پیگیری و اجرایی کردن دانست.

او همچنین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان رهبری گفت: «ادارات موظف هستند در سالم، پرشور و پررونق برگزار شدن این حرکت ملی همکاری لازم را داشته باشند.»

امام جمعه ارد: تغییر مسئولان در روند پیشرفت وقفه ایجاد می‌کند

حجت‌ الاسلام شاه‌چراغ نیز صحبت‌هایش را این‌گونه شروع کرد: «ما در بخش ارد با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که اعضای شورای اسلامی و بخشدار فعالیت چشم‌گیری در رفع این مسائل داشته‌اند. اما وقتی مسئولی تغییر می‌کند، وقفه‌ای در روند پیشرفت ایجاد می‌شود که امیدواریم با استقرار بخشدار جدید، این مشکلات مرتفع شود.»

او همچنین گفت: «با وجود این که تمام امکانات مد نظر برای استقرار و فعال شدن ثبت‌ احوال فراهم است، قرار بود یک نیرو به صورت پاره‌وقت با حضور در این مکان مشکلات ثبت احوال مردم را مرتفع کند. اما با وجود گذشت یک سال و نیم، هنوز هیچ نیرویی در ثبت احوال استقرار پیدا نکرده است. مشکلات آب‌رسانی، مخابرات و برق از دیگر مواردی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

baghshdar arad6

حجت‌ الاسلام شاه‌چراغ از اداره‌ی آموزش و پرورش به دلیل نصب سیستم سرمایشی در مدارس ارد تشکر کرد و در پایان نیز از زحمات صالحی قدردانی کرد و گفت: «امیدوارم تحرکی که در مدیریت قبل وجود داشت با استقرار بخشدار جدید نیز در بخشداری ارد ادامه داشته باشد و مشکلات مردم بخش به زودی حل شود.»

تشکر صالحی از همکاری روسای ادارات

صالحی، بخشدار پیشین ارد، نیز از مسئولین این بخش به دلیل خدمات و اقداماتی که در بخش ارد صورت گرفته است تشکر کرد و بیان داشت: «در بحث بهسازی خیابان‌ها و مسکن از خدمات جمشیدی قدردانی می‌شود. در بحث راه و شهرسازی، جاده ارد پرخطرترین جاده‌ها را داشت که با همت راه و شهرسازی و مهندس مهرابی، رئیس این اداره، به جاده‌هایی استاندارد تبدیل شد. با همکاری مسئولین اداره برق، خاموشی‌های متعدد به نقطه ثبات رسیدند. پوشش تمام روستاهای توابع به اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه، نصب دکل و رفع مشکل آنتن‌دهی در آغصه و ارد، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و پیگیری برای راه‌اندازی ساختمان ترویج خرید کشاورزی، انبار محصولات کشاورزی، ساخت انبار خرید محصولات کشاورزی، خدمات آبفای روستایی در روستای زینل‌آباد و شبکه‌گذاری خیابان اصلی، نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس از جمله اقداماتی است که انجام شده است.»

او در ادامه گفت: «طرح گازرسانی به ارد قطعی شده است، اما امیدواریم با پیگیری شورای اسلامی، این بخش نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.» آرزوی موفقیت برای سجادی و تشکر از شورا، دهیاران و مردم ارد پایان‌بخش سخنان او بود.

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه‌ی گراش، نیز ضمن قدردانی از خدمات بخشدار سابق ارد و آروزی موفقیت برای بخشدار جدید، از مسئولین ادارات شهرستان به دلیل حضور کم‌رنگ در نماز جمعه و همکاری نداشتن با ستاد نماز جمعه گله کرد. انتقادات صریح امام جمعه در خبری جداگانه منتشر می‌شود.

baghshdar arad11

هاشمی: توافق هسته‌ای مدیون خون شهداست

هاشمی نیز در این مراسم تودیع و معارفه گفت: «توافق‌نامه‌ی هسته‌ای به عنوان یک پیروزی در کارنامه جمهوری اسلامی، مدیون خون شهداست. با این پیروزی تغییرات بزرگی پیش رو خواهیم داشت که به روند پیشرفت کشور تسریع می‌بخشد. همه ما در بخشی که مشغول به فعالیت هستیم، خدمت‌گزار مردم هستیم و مسئولیت‌هایی که به ما محول می‌شود مانند امانتی است که می‌بایست این امانت را به خوبی حفظ کنیم.»

هاشمی با تایید صحبت‌های امام جمعه‌ی گراش از مسئولین ادارات خواست تا در نماز جمعه شرکت کنند. او با تقدیر و تشکر از صالحی گفت: «ان‌شاالله سجادی توانایی لازم را داشته باشد که مشکلات بخش ارد را کم کند.»

بعد از قرائت حکم مسئولیت بخشدار جدید ارد، سجادی به عنوان آخرین سخنران گفت: «خدا را شاکرم که می‌توانم به مردم این بخش خدمت کنم و از شورا، معتمدین محل و امام جمعه بخش ارد به دلیل حسن اعتمادشان قدردانی می‌کنم.» او توسعه همه‌جانبه بخش ارد و ساخت ساختمان بخشداری را از اولویت‌های این بخش عنوان کرد که می‌بایست پیگیری و رفع شود.

baghshdar arad1

پنج سال، چهار بخشدار

سال ۱۳۸۹ محسن جازک نخستین کسی بود که سمت بخشداری ارد را بر عهده گرفت. جازک کمتر از هفت‌ ماه بخشدار ارد بود و در حال حاضر نیز کارمند فرمانداری گراش است.

امین نظام‌پور دومین بخشدار ارد بود که حدود سه سال در این پست ماند. نظام‌پور کارمند جهاد کشاورزی بود و بعد از دولت دهم، از وزرات کشور به اداره کل جهاد کشاورزی فارس بازگشت.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، وحید صالحی کارمند بخشداری شهرستان اقلید به عنوان سومین بخشدار ارد معرفی شد. صالحی بعد از ۱۶ ماه خدمت در ارد به اقلید بازگشت و بخشداری بخش حسن‌آباد را بر عهده گرفته است.

از سوم آبان‌ماه ۱۳۹۴ سید هاشم سجادی چهارمین بخشدار بخش ارد خواهد بود. سجادی که اهل مهر است از ثبت‌ احوال به بخشداری ارد رسیده است.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top