بستن

گزارش تصویری ۱۰: دستکش‌سفیدها به دنبال محرم پاک

گریشنا: امسال هم دستکش‌سفیدها برای کمک به پاکبانان و نیروهای شهرداری به خیابان آمدند. اما هدف اصلی امسال فرهنگ‌سازی بود.

سال گذشته حرکت دستکش سفیدها در پاکسازی خیابان‌های شهر بعد از مراسم عزاداری بازتاب زیادی داشت (خبر در گریشنا). این حرکت امسال در شهرهای مختلف ایران دیده شد. دستکش‌سفیدهای گراش امسال از شب ششم محرم تا شب عاشورا به خیابان آمدند و با همکاری مردم و نیروهای شهرداری خیابان‌ها را بعد از عزاداری تمیز کردند.

امسال وضعیت بهداشتی هیات‌های عزاداری و محل‌های توزیع نذری نیز بسیار بهتر بود. با تدابیر شورای شهر و شهرداری، طرح «محرم پاک» اجرا شد. هیات‌ها و مردم نیز مشارکت بهتری داشتند و در برخی از هیات‌ها افرادی مسئول جمع‌آوری لیوان‌های یک بار مصرف و دیگر زباله‌های ریخته شده بودند.

حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر گراش، در پیامی از همکاری مردم، هیات‌های عزاداری و گروه دستکش‌سفیدها برای این که نظافت مراسم عزاداری امسال بهتر از سال‌های گذشته بود، تقدیر کرد. رییس شورا، هماهنگی انجام شده از سوی شهردار و روابط عمومی شهرداری و گروه‌بندی پاکبانان شرکت اقبال‌گستر فیروزآباد را نیز دراین امر موثر دانسته است. متن این پیام تقدیر به این شرح است:

shora

مهندس عبدالهی نیز به نمایندگی از گروه دستکش‌سفیدها، از زحمات شورا، شهرداری، هیات‌ها و تمامی مردمی که در نتیجه دادن این طرح کمک کردند تشکر کرد و گفت: «هدف همه دوستان رسیدن به همین نقطه بود: این که لزوم پاکیزگی در عزاداری‌ها را فراموش نکنیم.» او از تک‌تک کسانی که در این چند شب در این طرح شرکت کردند نام می‌برد و از آنها تشکر می‌کند و می‌افزاید: «در مقابل زحمات این دوستان، من کار زیادی نکرده‌ام. امیدوارم این طرح را متعلق به یک فرد یا گروه ندانیم، و در همه سال‌های آینده، «محرم پاک» داشته باشیم.»

با حرکت امسال این امید وجود دارد که در سال بعد با فرهنگ‌سازی مشکل زباله‌های عزاداری حل شود و گراش را بتوان شهری با محرم کاملا پاک نامید. عکس‌های احمدرضا سجادی را از حضور دستکش‌سفیدها در شب‌های محرم امسال ببینید.

Dastkesh94 (11)

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

5 نظر

  1. کار بسیار شایسته ای رو انجام میدن .اما بسیاری از این بی فرهنگی ها از کوتاهی خود هیئت هاست .مثلا جایی که دارن به مردم شربت یا شیر میدن هیچ سطل زباله ای وجود نداره .شما حداقل ۱متر بعدش یه سطل بزرگ زباله وقتی قرار بدین .مردم بیشتر رعایت میکنن.یا مثلا روز عاشورا که لیوانها بین سینه زنی و زنجیر زنی پخش میشه خب طرف وسط خیابون لیوانش رو کجا بزاره ؟ولی وقتی یکی پشت سرش یه پاکت زباله بگردونه مطمئنا این اشغالها کمتر تو کوچه و خیابون مشاهده میشه .

    1. با سلام
      سپاس از توجهتون و موضوعی کاملا بجا و منطقی عنوان کردید.
      دیروز آقای شهردار درباره این موضوع که روز عاشورا جایی واسه ریختن لیوانا نبود صحبت کردند. در تلاشیم تا برای مراسمات بعدی اینچنینی راهکاری باشه تا همون وسط جمعیت هم بشه سریع جمع کرد. اگه پیشنهادی دارید حتما مطرح کنید.
      یکی از پیشنهادا که به نظر عملی میاد گذاشتن کارتن و کیسه زباله وسط خیابون توی مسیر راهپیمایی است . خیلی سریع هم می شه جمعش کرد. اگه نظر دیگه ای هم باشه می شنویم.
      سپاس

  2. احسنت و آفرین به این عزیزان و تبریک به پدر و مادرانشان به خاطر داشتن چنین فرزندان با فرهنگ و شایسته که این حرکت قشنگ رو انجام دادن و برای تمیزی شهرمان زحمت کشیدند ، اجرشون با امام حسین

  3. درود بر شرف همه این عزیزان
    باید این کار چند ماه یک بار ادامه داشته باشه در طبیعت باید فرهنگ سازی کنند که در هیچ جاهی زباله به زمین نباید ریخته شود
    چند ثانیه زباله توی سطل زباله ریختن موجب میشود که طبیعت ١٠٠٠سال بدون زباله باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top