بستن

تاسوعای گراش زیر پرچم حرم ابوالفضل (ع)

 گریشنا: پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) با استقبال و همراهی مسئولین و مردم در روز تاسوعای حسینی بر فراز سقاخانه حسینیه‌ی ابوالفضل (ع) برافراشته شد.

حاج محمدعلی فقیهی، از اعضای هیات امنای حسینیه ابوالفضل (ع)، در مورد این برنامه گفت: «به واسطه‌ی آشنایی‌ام با یکی از خادمین امام رضا (ع) به نام مهندس جمال راد، در خانه‌ی او در مشهد مقدس دعوت بودیم. او که چندین بار به گراش آمده بود و حسینیه ابوالفضل (ع) را از نزدیک دیده بود گفت: هدیه‌ای برای شما دارم. من با یکی از خادمین حرم ابوالفضل (ع) در کربلا آشنا هستم. او پرچم حرم مطهر را برایم فرستاده و من این پرچم را به حسینیه ابوالفضل (ع) هدیه می‌کنم.»

فقیهی در مورد زمان نصب پرچم گفت: «بهترین روز برای نصب این پرچم، روز تاسوعا بود. چون این روز منصوب به آقا ابوالفضل (ع) است.»

مراسم تاسوعای حسینی در حسینیه ابوالفضل از ساعت هفت شروع شد و بعد از پایان گرفتن مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی هیات‌ها در حسینیه، ساعت یک ربع به یازده مراسم نصب پرچم با حضور سادات، روحانیون، مسئولین شهر و عزاداران حسینی شروع شد. در حالی که محمدحسن عباسپور مداحی می‌کرد، سید عباس معصومی پرچم را از دم در ورودی تا سقاخانه با خود حمل کرد و مردم پشت سر او پرچم را بدرقه می‌کردند تا سرانجام این پرچم بر بالای سقاخانه  حسینیه نصب شد.

Parcham Mahmoodi (14)

 

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top