بستن

گزارش تصویری ۱۱: شمع‌‌های افروخته در شام غریبان فداغ

گریشنا: عزاداران فداغی با روشن کردن شمع و اجرا کردن شبیه‌خوانی، مراسم شام غریبان را برگزار کردند.
به گزارش سایت فداغ آنلاین: دل‌سوختگان و شیفتگان سید و سالار شهیدان و اهل‌ بیت (ع) در فداغ، پس از ده روز مرثیه‌خوانی و عزای سرور و سالار شهیدان و یاران با‌‌وفایش، به رسم دیرینه خود و سایر مردمان این دیار مراسم شام غریبان را با روشن کردن شمع و عزاداری همگام با تشکیل دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به یاد رشادت‌ها، فداکاری‌ها و آزادمردی‌های ابا عبدالله حسین (ع) و یارانش در میان حزن و اندوه فراوان و در فضایی آکنده از معنویت در حسینیه‌های وحدت و جامع برگزار کردند.

مردم عزادار و حسینی فداغ با حضور در حسینیه‌ها با در دست داشتن شمع و تشکیل حلقه‌های ماتم و دسته‌های عزاداری با حضرت زینب (س) و اهل‌بیت اباعبدالله حسین (ع) در شام غریبان اشک ماتم ریختند.
فداغی‌ها با برگزاری آیین معنوی شام غریبان و مداحی ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت و خاموش کردن چراغ‌ها و در تاریکی نشستن در آخرین شب دهه اول محرم اوج اخلاص و محبت اهل‌بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.
مراسم شبیه‌خوانی شام غریبان در مظلومیت حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) در حسینیه وحدت و جامع یکی دیگر از آیین حزن‌انگیزی بود که مظلومیت اسرای کربلا به ویژه اهل‌بیت عصمت و طهارت را نمایش می‌داد.

sham gareban4

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top