بستن

مسابقات فرهنگی به یاد مرحوم حمید رایگان

گریشنا: مجمع‌القرآن فاطمیون گراش دومین همایش قرآنی خادم القرآن؛ یادواره‌ی زنده یاد حمید رایگان را با هدف ترویج فرهنگ ناب قرآنی برگزار می‌کند. اختتامیه این همایش ۲۲ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مجمع‌القرآن فاطمیون گراش؛ فعالیت‌های این همایش نسبت به سال گذشته گسترده‌تر است و مسابقاتی در زمینه‌ی قرآن در رشته‌های (حفظ، ترتیل،صوت و لحن)،عکاسی، شعرنویسی، نقاشی، انشاء و خاطره‌نویسی نیز در این همایش برگزار می‌شود.  سایت همایش در نشانی hmaidraygan.ir راه‌اندازی شده است.

افراد در بخش مسابقات قرآنی در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد در روزهای نوزدهم و بیستم آبان ماه با هم رقابت می‌کنند. در بخش دانش‌آموزی ثبت‌نام از طریق مدارس انجام می‌گیرد و در بخش آزاد افراد می‌توانند از طریق مجمع‌القرآن فاطمیون واحد خواهران و برادران برای ثبت‌نام اقدام کنند.

در این همایش مسابقه‌ی عکاسی در دو  بخش آزاد با موضوع حجاب و بخش اینستاگرام با موضوع قرآن برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت‌ها تا هیجدهم آبان ماه فرصت دارند، عکس‌های خود را در بخش حجاب به ایمیل Mqfg72@gmail.com و در بخش اینستاگرام به هشتگ #quran_gerash ارسال کنند.

مسابقه شعرنویسی در سه موضوع؛ قرآن و سبک زندگی، قرآن و موضوعات روز بین‌الملل، قرآن و محرم و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مسابقه‌ی نقاشی با موضوع حجاب و قرآن و با هدف ایجاد شور و اشتیاق میان دبستانی‌ها نیز در این همایش گنجانده شد.دانش‌آموزان دختر درحسینیه‌ی ولیعصر(عج) و دانش‌آموزان پسر در حسینیه چهارده معصوم(ع) در تاریخ هفتم آبان ماه در این رقابت‌ها شرکت کردند.

دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسط دوره اول می‌‌توانند در مسابقه‌ی انشا حضور داشته باشند. دانش‌آموزان می‌بایست با سه کلمه قرآن، مادر و مدرسه اقدام به نوشتن انشاء کنند.

آخرین مسابقه‌ای که در این همایش برگزار می‌شود مسابقه‌ی خاطره‌نویسی قرآنی ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوره دوم است که این دانش‌آموزان نیز از طریق مدارس خود می‌توانند در این بخش ثبت‌نام کنند.

اختتامیه این همایش در ساعت ۹ روز بیست‌ودوم آبان‌ماه در سالن دانشکده علوم پزشکی برگزار می‌شود، در این اختتامیه از کلیه مقام‌آوران در بخش‌های مختلف مسابقات تقدیر خواهد شد اما برنامه اصلی این اختتامیه مربوط به تقدیر از حافظان قرآن کریم است که در سال گذشته در این مؤسسه موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند.

raygan2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top