بستن

قاب‌های سوگواره عاشورا، چشم به راه بازدیدکننده

هفت برکه (گریشنا): سومین سوگواره عکس عاشورایی گراش همچون سال‌های قبل پذیرای عکس‌های عکاسان گراشی شد.

به گزارش فاطمه ابراهمی؛ اولین روز هفته ماه صفر‌ الحرام، فضای نگارخانه آبشار اندیشه با عکس‌های عاشورایی آکنده از عطر حسینی شد و روبان سومین سوگواره عکس عاشورایی توسط قاسم فرسوده، معاون فرماندار، و مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، بریده شد.

علی اصغر امانی، دبیر سومین سوگواره عکس در مصاحبه با خبرنگار گریشنا گفت: «این سوگواره طبق روال دو سال قبل، مراحل فراخوان تا داوری را طی کرد و از شنبه، بیست‌ و سوم آبان‌ماه، عکس‌های راه یافته در نگارخانه به روی دیوار رفت.»

عکس‌های عکاسان گراشی، جواد آب‌افکن، عبدالرضا راستگو، مسلم پورشمسی، عبدالله سراجی، محمدرضا قاسمی‌زادگان، راضیه جنگجو، فاطمه ابراهیمی، سارا زمانی، حمید بهرامی، علی افشار، زهره محسنی، احمدرضا سجادی، مجید افشار، محسن افشار، مهدی آب‌افکن و طاهره عالی‌زاده به بخش اصلی نگارخانه راه یافت.
از مهم‌ترین تفاوت‌های این سوگواره با سال‌های قبل، حضور پررنگ خانم‌ها به عنوان عوامل اجرایی و دکور این سوگواره بود که همپای آقایان در برپایی نقش داشتند.
این سوگواره با تلاش شبانه‌روزی جمعی از عکاسان به مدت یک هفته، تا بیست و نهم آبان‌ماه، از ساعت هشت تا دوازده ظهر و از چهار عصر تا ده شب در محل نگارخانه آبشار اندیشه برپا و پذیرای استقبال عموم است.

خبرهای مرتبط:

سوگواره عاشورایی به مرحله داوری رسید

عکس‌های عاشورایی بر دیوار نگارخانه آبشار اندیشه

گزارش تصویری از آماده‌سازی تا مرحله‌ی افتتاح سوگواره را از لنز دوربین دبیرخانه جشنواره و نازنین قزلی جهرمی ببینید:

sogvareh ashorahi11

 

 

 

4 نظر

  1. خدا وکیلی جالبه .چند نفر عکاس خودشون عکس میگیرن خودشون جشنواره افتتاح میکنن خودشون داور میشن .عکس های خودشون که گرفتن تاید میکنن .خودشون هم به خودشون جایزه میدن .جالبه که میگن جشنواره مردمی !!!!!!!!!!!!!ا

    1. اول) جشنواره نه، سوگواره
      دوم) مردمی نه بلکه ویژه عکاس های گراشی بوده که البته اگه عموم مردم گراش هم عکاس باشن می تونن شرکت کنن که نیستن .
      سوم) عکاس ها عکس نگیرن و خودشون سوگواره برگزار نکنن شما میایی برگزار می کنی ؟
      چهارم) یکی مثل شما اگه خبر داشتی افتتاحیه کی هستش و ارزش قائل بودی به کاری که عکاس ها انجام می دن تشریف میاوردی و من می دادم شما افتتاح کنی.
      پنجم) داورهایی که انتخاب کردم برای سوگواره داورهای هستن که هم علم عکاسی و هنر رو دارن و هم توی منطقه بهترین کسانی هستند که می تونن داوری کنن.
      ششم) برنده ها که هنوز مشخص نشده ، اما به هر کدوم از عکاس ها جایزه بدیم همشون از خودمون هستن . پس باز هم مشکل داریم از دید شما.
      هفتم) شما اگه هنر عکاسیت بالاست عکس ارسال کنید اگر عکسون حرفی برای گفتن داشت و لایق این بود که مقام بیاره حتماً بهش جایزه می دیم
      هشتم) عکسهایی که روی دیوار نگارخانه رفته بهترین عکس هایی هستن که از بین عکس های ارسال شده گزینش شدن.
      نهم) صحبت شما برای بنده که به عنوان دبیر اجرایی این سوگواره هستم هیچ ارزشی نداره و تمام مطالبی که نوشتم صرفاً برای این بود که شما و افرادی چون شما بدونن خارج از گود ایستادن زرنگی نمی خواد، توی گود بودن و زحمت کشیدن هستش که هنر داره پس اگه وجود دارید یا علی بیایید توی گود بعد انتقاد اینجوری کنید.
      الان جالب تر شد

  2. خانم مهتاب!
    اینکه خودمون عکس می گیریم. خودمون جشنواره یا سوگواره می گیریم برا اینه که تواناییش رو داریم. قدرتشو داریم. سوادشو داریم. تجربه شو داریم. خوشبختانه حمایت های خیرین و مسئولین رو هم داریم. پس عکس می گیریم. برگزار می کنیم. برید شهرستان های دیگه رو نگاه کنید که توی یه نمایشگاه ساده اش هم موندن.

    اما اینکه به خودمون جایزه می دیم بی انصافیه. عکس ها داوری می شه بدون اینکه اسم کسی مشخص باشه. داورها نمی دونن عکس از کیه و چه کسی اونو گرفته که خدای نکرده پارتی بازی نشه.
    ولی عکس همین هنرمندا حتما بهتر از بقیه بوده که جایزه می بره و شما نمی تونید کسی رو متهم کنید که خودشون به خودشون جایزه می دن.
    از مراحل انجام داوری عکس و فیلم هست اگه واقعا فکر می کنید مشکلی وجود داره بفرمایید دبیرخانه جشنواره ملاحظه بفرمایید.

    اگر بخوام کلی صحبت کنم هدف از این جشنواره ها و سوگواره ها صرفا جهت تشویق کسایی هستن که به عکاسی علاقه دارن یا ممکنه توی این نوع مراسمات علاقه مند بشن. جشنواره و سوگواره محلیه که فرد بتونه اثرش رو عرضه کنه.
    الان این دوره سعی شده برخلاف دوره های قبل کمی سخت گیرانه تر کار بشه. دوره های قبل تلاش بر این بود تا سقفی که نمایشگاه جا داره اکثر عکسا رو به نمایش بزارن. اما این دوره انتخابا یکم سخت تر شده و تلاش بر این بوده تا عکسهایی که شایستگی بیشتری دارند به نمایش گذاشته بشه که البته نداشتن بودجه کافی مزید بر علت بوده.

    منتها من به عنوان یک عکاس که از نزدیک شاهد تلاش این بچه های هنرمند بودم به هیچ وجه اجازه نمی دم یک نفر مثل شما تا این حد گستاخانه بی انصافی کنه و سوگواره رو متهم کنه. شما در جایگاهی نیستید که بخواید کوچک ترین خرده ای رو به کار این بچه ها بگیرید.
    نه شما و نه هیچ کس دیگه ای حق نداره به کاری که از روی تلاش صادقانه و صرفا جهت ترویج هنر عکاسی و بالا بردن سطح فرهنگمون حتی اگه به اندازه سر سوزنی باشه انجام می گیره، ان قلتی وارد کنه.
    خانم مهتاب و امثال شما که همچین نظری دارید.

    جشنواره مردمیه چون با هزینه مردم و یا حتی از جیب خود بچه ها برای همین مردم برگزار می شه. اگر بودجه کافی داشتیم در سطح کشور برگزار می کردیم. داور از مرکز معرفی می کردیم. جایزه های بهتری می دادیم و عکس ها رو در سایز بزرگتر چاپ می کردیم. تا همینقد هم با خون دل و جون کندنی برگزار می شه . واسه همین به هیچ وجه حق ندارید اینگونه مغرضانه با این هنرمندان صحبت کنید.
    جوایزی که در جشنواره های بزرگتر نصیب همین بچه ها شده گواه بر اینه که کارشون خوبه. چون وقت می زارن و کار می کنن. پس اگر هم توی همین جشنواره های محلی برنده بشن به خاطر هنرشونه نه پارتی بازی اینا.
    باز هم می گم . بی انصافی هم حدی داره. شما حق ندارید با نام ناشناس بیاید و به این زحمات توهین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top