بستن

دانشجوی گراشی، برنده‌ی تندیس ارتباط با صنعت خوزستان

هفت برکه (گریشنا): برگزارکنندگان اولین جشنواره ملی ایده‌های زیستی دانشگاه شهید چمران اهواز با دریافت تندیس انجمن برتر در حوزه ارتباط با صنعت، مورد تقدیر قرار گرفتند. محمدامین نوبهار، دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و عضو فعال انجمن علوم زیستی این دانشگاه، دبیر برگزاری این جشنواره بود.

IMG_1901

نخستین جشنواره ملی ایده‌های زیستی در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ طی دو روز در دانشگاه شهید چمران برگزار شد. این جشنواره پیش از این مورد تجلیل و حمایت از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار گرفته بود. حال پس از چند ماه و در هفتمین جشنواره حرکت دانشگاهی استان خوزستان که در دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید چمران اهواز و در تاریخ ۲۴ آذر برگزار شد، از انجمن‌های دانشجویی و طرح‌های علمی این دانشگاه طی یک سال گذشته تجلیل شد. در این جشنواره، تندیس انجمن برتر در حوزه ارتباط با صنعت، به انجمن علوم زیستی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی ایده‌های زیستی رسید.

محمدامین نوبهار درباره‌ی حجم کار برگزاری جشنواره می‌گوید: «برگزاری این جشنواره ۶ ماه به طول انجامید، و حدود ۸۰ نفر به عنوان برگزارکننده در کمیته‌های اجرایی، داوری و دبیرخانه مشارکت داشتند. در این جشنواره ۸۵ ایده در سه حوزه علوم سلولی و مولکولی، علوم جانوری و علوم گیاهی از ۲۰ استان کشور داوری شد، و در نهایت ۹ ایده برتر مورد حمایت جشنواره قرار گرفت.» او در توضیح روش حمایت از ایده‌ها نیز می‌گوید: «ایده‌های برتر پس از ثبت شرکت، وارد مجموعه پارک علم و فناوری استان خود می‌شوند و تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال مورد حمایت قرار می‌گیرند. این ایده‌ها باید در نهایت به بهره‌برداری صنعتی برسند.»

فرمانداری اهواز، شهرداری اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه شهید چمران و بنیاد ملی نخبگان خوزستان حامیان این جشنواره ملی بودند.

البته قابل ذکر است که نوبهار و دیگر برگزارکنندگان این جشنواره به دلایلی که نخواست فاش شود، در مراسم اختتامیه جشنواره حرکت دانشگاهی استان خوزستان برای دریافت تقدیرنامه‌هایشان حضور نداشتند.

_MG_8463

11 نظر

  1. احسنت و خداقوت به دوست عزیزم. خبر خوبی بود.
    امیدوارم همه گراشی ها در هر کجا که هستند موفق باشند.

    1. البته اختتامیه جشنواره ایده های زیستی برگزار شده و ایشون کار خودشون رو کردن. با شناختی که از آقای نوبهار جوان دارم حتم دارم دلایل مناسب و قانع کننده ای برای عدم حضورشون داشتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top