بستن

فتحیه فتحی؛ اولین زن از اوز وارد گود انتخابات شد

هفت برکه (گریشنا): بعد از دو دوره غیبت زنان در لیست نامزدهای نمایندگی مجلس از حوزه لارستان، خنج و گراش، فتحیه فتحی از اوز نخستین زنی است که برای نامزدی مجلس دهم از این حوزه ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش عصر اوز، فتحیه فتحی، ۴٩ساله، اهل و ساکن اوز، با مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، در دومین روز ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی در فرمانداری لارستان ثبت نام کرد. او به همراه جمعی از بانوان و مردان اوزی روز یکشنبه ٢٩ آذرماه در فرمانداری لارستان حاضر شد.

فتحیه فتحی مدیر پیش‌دبستانی و دبستان کرانی است و در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی و دانشکده بهداشت اوز تدریس می‌کند. او سابقه عضویت در دوهفته‌نامه عصر اوز را به عنوان عضو شورای سرپرستی و شورای نویسندگان دارد، و تاکنون مقالات مختلفی در این نشریه از وی به چاپ رسیده است. او همچنین یکی از بانیان کتابخانه بانو و کودک و نوجوان عصر اوز است که قدمت ١٠ ساله دارد. عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد، کمیته آموزشی آموزش و پرورش و چند تشکل اجتماعی و فرهنگی اوز از دیگر سوابق اجتماعی فتحی است.

فتحی در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید که با هدف حمایت از جامعه‌ی زنان وارد گود شده است: «به نظر من زنان می‌بایست بیشتر در جامعه حضور داشته باشند و مردم نیز باید اعتماد خودشان را با رای دادن به حضور زنان در مجلس نشان دهند. بانوان با مسائل و مشکلاتی درگیر هستند که برای رفع آن می‌بایست همت کنند و وارد عرصه شوند. در جامعه‌ی ما زنان کم‌تر در حوزه‌‌های مختلف حضور دارند و فرصت کم‌تری به آن‌ها داده می‌شود با حضور پررنگ‌تر زنان به حل شدن مشکلات بانوان در جامعه توجه بیشتری خواهد شد.»

او می‌گوید از نظر سیاسی مستقل و بی‌طرف است و به هیچ گروهی وابسته نیست.

Fathi 01

در انتخابات مجلس هفتم بتول زیدآبادی‌نژاد نامزد انتخابات بود که در کل حوزه انتخابیه لارستان ۷۷۶ رای به دست آورد.

 

1 نظر

  1. احسنت بر این بانوی شجاع
    خانم فتحی عزیز . حمایتت میکنیم … افتخاری برای خانما .
    ک هیچ وقت فک نکینم از آقایون کمتریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top